آخرین اخبار
کد خبر: ۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴
مرحله اصلی این رزمایش هم اکنون در منطقه عمومی جنوب کشور( درمنطقه عمومی جهرم )و با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح آغاز شده است.

رزمايش حاميان ولايت با اعلام رمز لبيک يا خامنه‌اي توسط سردار سرتيپ دوم پاسدار محمد پاکپور فرمانده نيروي زميني سپاه، در منطقه وسيعي از مناطق عمومي جنوب کشور آغاز شد.

جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به آغاز اين مرحله از رزمايش، از بکار‌گيري همزمان نيروهاي تکاور، هوابرد، تله‌هاي انفجاري و انواع آتش‌هاي منحني و مستقيم در رزمايش "حاميان ولايت" نيروي زميني سپاه خبر داد.

سردار سرتيپ پاسدار عبدالله عراقي ضمن تشريح روند برگزاري رزمايش "حاميان ولايت" گفت: در اين رزمايش، رزمندگان نيروي زميني سپاه در قالب قرارگاه مدينه و تيپ 33 هوابرد المهدي، دکترين نظامي اين نيرو را به لحاظ رسته و تاکتيک در منطقه عمومي جهرم به اجرا درآوردند. در اين رزمايش يگان عمل‌کننده، يگان هوابرد است که گردان‌هاي تکاور و هوابرد را شامل مي‌شود.

عراقي با بيان اينکه "در رزمايش حاميان ولايت شيوه جنگيدن گردان‌هاي عمل‌کننده در شرايط مشابه با سرزمين هدف مورد آزمايش قرار گرفت"، تصريح کرد: در اين رزمايش، نيروها حفظ و امنيت امکانات و تجهيزات خود را در برابر دشمن تمرين کردند. منطقه رزمايش حاميان ولايت از سنگرهايي که به لحاظ نظامي، ابتکاري هستند برخوردار است و يگان‌هاي عمل‌کننده به نحوي در منطقه پراکنده شده‌اند که قابليت رصد آنها با دوربين‌هاي پيشرفته نيز امکان‌پذير نيست.

جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه خودکفا بودن، طراحي متمرکز و اجزاي غيرمتمرکز را از خصوصيات رزمايش حاميان ولايت خواند و تصريح کرد: نيرو‌هاي عمل‌کننده در اين رزمايش در گروه‌هاي کوچک سازماندهي شدند، با اين توانايي که با توجه به سلاح و تجهيزات خود، هر زمان که ديد و تير مستقيم و موثر آنها به دشمن رسيد ماموريت خود را آغاز کنند و به مقابله با تهديد دشمن پرداختند.

وي اضافه کرد: در رزمايش حاميان ولايت ترکيبي از نيروهاي تکاور هوابرد، تله‌هاي انفجاري و انواع آتش‌هاي منحني، مستقيم و ساير آتش‌هاي طراحي‌شده توسط کارشناسان به‌طور همزمان بکار گرفته شده است.

عراقي، ارتقاء توان تاکتيکي و تکنيکي نيروها، تمرين گروهي و کسب آمادگي رزم يگان‌ها را از جمله اهداف برگزاري رزمايش "حاميان ولايت" خواند و اظهار کرد: در اين رزمايش، سلاح‌ها و تجهيزات جديد و مدرن نيروي زميني سپاه مورد آزمايش قرار گرفته است و استحکاماتي که با خلاقيت و ابتکار کارشناسان داخلي ساخته شده بود نيز به نمايش درآمد.

وي با اشاره به برگزاري رزمايش شهداي وحدت در منطقه عمومي شمال شرق کشور نيز گفت: نزديک به يک ماه پيش به منظور اجراي دکترين نظامي نيروي زميني سپاه، رزمايشي در قالب يگان‌هاي رزمي برگزار شد که در آن، شيوه جنگ زرهي در شرايط نامتقارن به اجرا درآمد و به گواه کارشناسان و صاحب نظران نظامي رزمايشي با اهميت و ارزنده بود.

جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه در پايان، با بيان اين که "رزمايش حاميان ولايت محصول بيش از دو ماه تلاش ارزشمند و مبتکرانه جان بر کفان نيروي زميني سپاه است"، تاکيد کرد: با برگزاري اين رزمايش‌ها توان عملياتي نيروها ارتقا يافته و اگر در هر نقطه‌اي بخواهند وارد عمل شوند قادر خواهند بود تاکتيک‌هاي مورد نظر را در برابر تهديدات به کار بگيرند و از عهده ماموريت خود به خوبي برآيند.

نام:
ایمیل:
* نظر: