آخرین اخبار
کد خبر: ۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹
رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت:ما در دانشگاه امام حسین(ع) از دو سه سال پیش تلاش علمی وسیعی در حوزه نانو آغاز کردیم و می‌خواهیم با استفاده از توان ملی در این حوزه عرصه دفاعی را قدرتی تازه ببخشیم.

سردار ظریف‌منش رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) در همایش سراسری کاربردهای دفاعی نانو ;i صبح امروز به همت این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: ملت همیشه در صحنه ایران همچنان پرشور، با صلابت، هوشیار و با سینه‌های سپر کرده در صحنه حاضرند. ملتی که الگو و پرچمدار بیداری اسلامی است.

ظریف‌منش افزود: کاربردهای نانو فناوری در حوزه‌های مختلف به خصوص در امنیت ملی و دفاعی به خوبی روشن است. فناوری‌های نانو و تغییراتی که در علوم و دستاوردها ایجاد کرده بشر را به دستیابی به سطح جدید و تراز نوینی از حیات و زندگی خودش رسانده است.

وی ادامه داد: بسیاری از دانشمندان می‌گویند نانوفناوری مساوی با آینده آدمی است و برخی تاکید دارند بخشی از آینده نیست بلکه تمامی آینده است.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های پژوهشی همه اندیشمندان، مراکز تحقیقاتی، ملت‌ها و دولت‌هایی که چشم به آینده دوخته‌اند فناوری نانو است.

ظریف منش در ادامه تاکید کرد: در دفاع که مبتنی بر اندیشه ما یک تکلیف قطعی مرتبط با اراده الهی و با توجه به اینکه ما امروز پرچم آزادگی، عزت، شرافت و انسانیت را در دست گرفته‌ایم در شرایطی هستیم که تمامی دنیا و استکبار با بسیج همه امکانات خود در مقابل ما قرار گرفته‌اند.

وی افزود: با این حال باید ببینیم با ورود این فناوری و ظهور و بروز چهره‌های متعدد و زمینه‌های مختلف، تغییر در مواد در سطح مولکولی برای ما چه دستاوردی دارد و چه تهدیداتی را خنثی می‌کند و یا حتی چه موقعیت‌هایی را پیش روی ما می‌گذارد.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به حوزه‌های دفاعی فناوری گفت: استفاده بیشتر از رباتیک برای حفظ نیروی انسانی، بهبود و طراحی سیستم‌های فرماندهی کنترل، تولید و استفاده از جنگ افزارها با دقت، سرعت،‌ برد بالا و اثرات محیطی، ارزانی، کوچکی،‌ هوشمندی، سبکی،‌ پنهان شوندگی و خود ترمیمی، لجستیک، عملیات بدون انسان، کوچک سازی تجهیزات، امکان استفاده از نیروی انسانی از تجهیزات محدود و ریکاوری گسترده، از حوزه‌های نانوفناوری در عرصه دفاع است.

وی با بیان اینکه سامانه‌های امنیتی به شدت متاثر از فناوری نانو شده‌اند، گفت: سرباز، جنگ و دفاع آینده به شدت متاثر از فناوری و دستاوردهای نانویی است.

ظریف منش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: قدرت ملی ما در گرو ارتقاء علمی ما است. نانو فناوری از جهتی تهدیدی را از سوی دشمنان در عرصه دفاع برای جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده ولی از سوی دیگر ما به برکت ایمان،‌دانش و تلاش دانشمندانمان فرصت ارزشمند و بزرگی را به دست آورده‌ایم و ورود دانش نانو در عرصه دفاع می‌تواند قدرت نظامی و توان دفاعی ما را بالا ببرد.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: ما در دانشگاه امام حسین(ع) از دو سه سال پیش تلاش علمی وسیعی در حوزه نانو آغاز کردیم و می‌خواهیم با استفاده از توان ملی در این حوزه عرصه دفاعی را قدرتی تازه ببخشیم.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: