آخرین اخبار
کد خبر: ۵۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
نماينده ولي فقيه در سپاه در شيراز:
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: خون ايراني بايد منطقه خاورميانه را دگرگون و زمينه ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) را فراهم كند.
به گزارش تنویر، حجت‌الاسلام‌ علی سعیدی، پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایان 22 بهمن شیراز، گفت: در جهان شاهد 4 انقلاب توحيدي بوده‌ايم كه بايد به درس‌ها و عبرت‌هاي اين انقلاب‌ها توجه و از تجربيات تلخ و شيرين آن استفاده كرد تا بتوانيم افق‌هاي آينده را براي رسيدن به قله‌هاي بلند ترسيم كنيم.

وي انقلاب‌هاي حضرت نوح(ع)، حضرت موسي(ع) و حضرت محمد(ص) و انقلاب اسلامي ايران را چهار انقلاب توحيدي مورد نظر دانست و با اشاره به آيات كلام‌الله مجيد، خاطرنشان كرد: انقلاب حضرت نوع(ع) در 6 سوره آورده و بيش از 40 بار سخن از آن حضرت مطرح مي‌كند.

اين مقام روحاني به علل و عوامل عدم شكل‌گيري حكومت ديني در عصر حضرت نوح(ع) پرداخت و با بيان اينكه انقلاب حضرت موسي(ع) نيز در 35 سوره در قرآن آمده است، گفت: قرآن به تفصيل در خصوص اين دو انقلاب به بيان علل وقوع و شكست آنها اشاره مي‌كند.

وي با بيان اينكه بعد از انقلاب پيامبر اسلام(ص)، انقلاب اسلامي ايران چهارمين انقلاب توحيدي جهان بشمار مي‌رود، خاطرنشان كرد: خدا مي‌داند تكليفي كه امروز بر دوش ملت ما قرار دارد به مراتب سنگين‌تر از امت‌هاي پيش‌از اين است، ملت انقلابي ايران و رهبري انقلاب رسالت جهاني بسيار سنگيني دارند و بايد مقاوم‌تر از ساير ملت‌ها باشند.

حجت الاسلام سعيدي گفت: اولين درس انقلاب‌هاي توحيدي نقش رهبري است، انقلاب توحيدي بدون رهبري الهي معنا و مفهوم ندارد، شناسنامه انقلاب توحيدي رهبري الهي است، رهبري كه از طرف خدا تعيين شده باشد، در هر انقلابي اين نقشي اساسي و تعيين كننده دارد.

وي ادامه داد: حضرت نوح(ع)، حضرت موسي(ع) و حضرت محمد(ص) رهبران انقلاب‌هاي توحيدي گذشته بودند و در انقلاب ما در يك دوره امام و امروز محور رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه‌اي است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدران با بيان اينكه 5 اصل در مورد رهبران الهي مد نظر است، گفت: اول حجيت و اعتبار به اين معنا كه همان اعتباري كه براي موسي‌ابن عمران(ع) و براي رسول‌الله(ص) وجود دارد، همان اعتبار براي ميرزاي شيرازي وجود دارد و براي حضرت روح‌الله و به همان نسبت براي مقام معظم رهبري نيز وجود دارد و لازم است.

سعيدي اصل دوم را ميزان اختيار رهبران دانست و گفت: همه در اداره حكومت اختيار مساوي دارند، همان اختيار پيامبران را اوصيا و ولي‌فقيه در عصر غيبت دارد، در اداره حكومت بين آنان هيچ تفاوتي وجود ندارد.

وي سومين اصل را تبعيت اعلام و خاطرنشان كرد: به همان ميزان كه تبعيت از پيامبر اعظم(ص) لازم است، از امير‌المومنين(ع) واجب است، به همان اندازه از روح‌الله و سيدعلي بايد اطاعت كرد، تبعيت فرقي ندارد، همه مقامات هم در آن علي‌السويه هستند، بايد از محور ولايت تبعيت كنند، عالم و غيرعالم ندارد، رئيس و غير رئيس ندارد، همه الزام دارند.

سعيدي تاكيد كرد: نصب و ساز و كار انتخاب رهبران هم به‌عنوان چهارمين اصل براي همه يكسان است، رهبري بايد از ذات باري‌تعالي نصب شده باشد، با تفاوت در مراتبش، يك نصب تصريحي و ديگري توصيفي است. گاهي پيامبر مي‌فرمايد "من‌كنتم مولا فهذا علي مولاه" و گاهي امام اوصاف رهبر را مشخص مي‌كند و خبرگان مصداق آن اوصاف را به مردم معرفي مي‌كنند.

وي در بيان پنجمين اصل نيز گفت: رسالت پنجمين اصل است كه براي همه يكسان است، به نظر من 3 امر اساسي بر عهده رهبران الهي است اول ابلاغ نسخه خدا و پيام الهي، ابلاغ شريعت به‌عنوان سبك زندگي و نقشه راه انسان‌ها، دوم عملياتي سازي، نسخه‌سازي و ساختار سازي و دولت‌سازي و سيستم‌سازي است، بدون قدرت و دولت پيامبر نمي‌توانست كعبه را از 360 بت پاك كند و جامعه جاهليت را از شراب و فسار پاك كند.

سعيدي سومين اصل را در اين زمينه پاسداري از انقلاب و حكومت ديني دانست و گفت: فلسفه ايستادن حضرت امام در برابر بازرگان و بني‌صدر و منتظري و ايستادن و دغدغه‌هاي رهبري انقلاب در برابر تكنوكرات‌ها و اصلاح‌طلبان همين است، رهبر انقلاب در هر شرايطي كه احساس كرد گروه و حزب و جرياني در صدد دخالت و دستبرد در انقلاب است، دفاع كرد و حركت كرد تا از اصل انقلاب و نظام اسلامي پاسداري كند.

وي در بيان علل شكست انقلاب‌هاي توحيدي گذشته گفت: نقش مردم در انقلاب توحيدي به‌عنوان نقشي زيربنايي و زيرساختي است، موردي و تشريفاتي نيست، حضرت نوح مي‌آيد تا افراد را براي همراهي بسازد و زمينه را فراهم كند، مردم هم در حدوث و هم در بقاي حكومت الهي و توحيدي نقش دارند، اگر نيايند رهبري نمي‌تواند به‌تنهايي حاكميت را شكل دهد و اگر آمدند تا آخر بايد همراه باشند.

سعيدي علت شكست انقلاب حضرت نوح(ع) را همراه نشدن مردم در ابتداي انقلاب و علت شكست انقلاب حضرت موسي(ع) را همراه نشدن مردم در تداوم انقلاب دانست و گفت: همواره در انقلاب توحيدي اراده خدا متوجه رهبر و تكليف خدا متوجه مردم است، مردم بايد از رهبري اطاعت كنند تا انقلاب تداوم داشته باشد. در عصر موسي(ع) مردم ابتدا آمدند و بني‌اسرائيل به قدرت رسيد به‌دليل صبر و پايداري.

وي با اشاره به آيات قرآن در خصوص قوم بني‌اسرائيل و علت شكست آنان، گفت: در انقلاب صدر اسلام پيامبر 23 سال زحمت كشيد و 10 سال حكومت كرد، هزينه‌اي كه مردم در صدر اسلام دادند، در تاريخ كم‌نظير است، به همين دليل پيروز مي‌شوند و حكومت اسلامي تشكيل مي‌شود، اما پيام پيامبر به مردم اين است كه 2 گوهر گرانبها در ميان شما مي‌گذارم، قانون برتر و مديريت برتر، راهي دست‌يابي به قانون و مديريت برتر، اما مردم چه كردند، عزت الزاماتي دارد.

وي تصريح كرد: كسانيكه پشت سر فتنه و عقبه فتنه هستند، در فتنه 88 يك ناحيه در پشت فتنه بود، يك ناحيه روي فتنه و يك ناحيه در كف خيابان، مهمترين اصل شناخت عناصر پشت صحنه فتنه است. آنها مي‌خواهند برنامه‌ريزي كنند و وارد صحنه شوند، مهم شناسايي عناصر پشت صحنه است كه هيچ‌گاه از خود سند بر جاي نمي‌گذارند، اگر اسم ببريم مي‌گويند چرا اسم برده‌ايد.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: كروبي و موسوي را مي‌توان اسم برد اما عناصر پشت سر فتنه را نمي‌توان اسم برد،‌ خواص بايد اين را مطرح كنند، اينكه عناصر پشت فتنه، يا سند نمي‌گذارند يا حريم دارند.

وي با بيان اينكه در زمان صدر اسلام عده‌اي انقلاب را به يغما بردند، فشار آوردند و اهل بيت(ع) را كنار زدند و حكومت ديني را زايل كردند تا حادثه عاشورا را ايجاد كردند، تحريم گذاشتند، رهبري مي‌فرمايد: آنوقتي تحريم‌ها را برداشتند كه سرها را بريدند و خيمه‌هاي اهل بيت(ع) را آتش زدند و خاندان نبوت را به اسارت بردند.

سعيدي با تاكيد براينكه بايد ولايت‌مداري را از حضرت زهرا(س) و قمربني‌هاشم(ع) ياد گرفت، گفت: انقلاب اسلامي ايران چهارمين انقلاب توحيدي جهان است، اين امانت به رهبري و ملت ايران داده شده و يك پاي آن ولايت فقيه و پاي ديگر آن ملت هستند، اگر مي‌خواهيم فيناليست فيناليست‌ها باشيم، نياز به استقامت بيشتر داريم.

اين مقام روحاني گفت: خداوند مي‌‌خواهد ملت ايران سرآمد ملت‌هاي جهان بشود، اما اين سرآمد شدن استقامت و پايداري مي‌خواهد، ببينيم كجا هستيم، چه قله‌هاي رفيعي را فتح كرده‌ايم، چرا آمريكا دارد به ما فشار مي‌آورد، ما در منطقه آمريكا را مچاله كرده‌ايم،‌ روزي مهران و شلمچه و ... مرز ما بود اما امروز مرز ما ساحل مديترانه است.

سعيدي با اشاره به سخنان حسين هيكل، تاكيد كرد: رسالت مردم امروز بسيار سنگين است، چه كسي باور مي‌كرد بسيج و فرهنگ بسيجي بتواند سوريه را 4 سال در برابر استكبار نگه‌دارد، توازن قوا در لبنان به شكلي پيش برود كه رهبر حزب‌الله بگويد يك در برابر يك، در غزه اسرائيل غاصب بر خود بلرزد، اين عمق استراتژيك ايران اسلامي است. امروز زمينه انتقال فرهنگ بسيجي در عراق را فراهم كرده‌ايم بايد افتخار بكنيم كه يك سردار شهيد از قنيطره و يكي از عراق مي‌‌آورند.

وي تصريح كرد: خون ايراني بايد منطقه خاورميانه را دگرگون و زمينه ظهور صاحب‌الزمان(عج) را فراهم كند و فارس در ظهور نقش تعيين كننده دارد، از فارس سخن به‌ميان آمده اگرچه ممكن است منظور شرق آن زمان باشد، اما بعيد نيست كه منطقه فارس مصداق باشد.

سعيدي با اشاره به نقش مردم فارس در دوران انقلاب و جنگ تحميلي تاكيد كرد: مردم اين منطقه بايد براي تمام كشور الگو باشند و تكليفشان سنگين‌تر از ديگران است.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: تيم مذاكره كننده بداند كه رهبري فصل‌الخطاب است، خواسته‌هاي ما اول پذيرش حق غني‌سازي و دوم برداشتن كامل و يكجاي تمام تحريم‌ها است، در غيراين‌صورت در برابر اين دشمن قدار كه 200 سال تلاش مي‌كند بر جهان سلطه پيدا كند، بايد ايستاد و شاخ استكبار را بايد شكست.
نام:
ایمیل:
* نظر: