آخرین اخبار
کد خبر: ۵۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۱
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر:
حجت الاسلام حاجی زاده در یادواره شهدای روستای سیف آباد کازرون اظهار داشت: شهدا مصداق همه زیبایی ها و خوبی ها هستند. هرآنچه زیبایی، فضیلت و خوبی است همگی در شهید جمع شده است.
به گزارش تنویر، یادواره 13 شهید روستای سیف آباد شهرستان کازرون با حضور حجت الاسلام حاجی زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ارشد استان فارس برگزار شد.

حجت الاسلام حاجی زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر در یادواره شهدای روستای سیف آباد شهرستان کازرون اظهار داشت: شهدا مصداق همه زیبایی ها و خوبی ها هستند. هرآنچه زیبایی، فضیلت و خوبی است همگی در شهید جمع شده است.

وی بیان داشت: مجلس شهدا و مجلس ترحیم کاملا متفاوت است.مجلس شهدا برای ما پیام دارد اما مجلس ترحیم رفع تکلیفی است، وقتی که پای مجالس و یادواره شهدا می رویم چیز دیگری است. درود خدا بر شما خانواده های روستای سیف آباد که با عشق و علاقه و انگیزه این حضور پرشور و کم نظیر را در این یادواره شهدا داشته اید.

حجت اسلام حاجی زاده بیان داشت: یادواره های شهدا برای ما ثمره هایی دارد. اولین ثمره این یادواره ها احیای فرهنگ شهید، ایثار و شهادت است. این مجالس به ما می فهماند در مقابل کسانی که در مقابل دین و آرمان ها هستند با همه وجود باید ایستاد.

وی گفت: شهدا در 8سال دفاع مقدس هر آنچه داشتند تقدیم به خدا کردند. این مجالس بار دیگر این فرهنگ را در فکر، اندیشه و باور های ما  ایجاد می کند. شهدا برای عزت ، سربلندی،  اقتدار، آسایش و حفظ آب و خاک و ناموس خود به میدان نبرد رفتند و شهید شدند.ما باید همچون شهدا با بصیرت و معرفت وارد شویم.

مسئول حوزه نمایندگی گفت: پیام دیگر این مجالس، تجدید میثاق با ولایت و آرمان های امام(ره) و شهیدان است. سعی کنیم از مسیر روحانیت خارج نشویم. با خونمان با امام بیعت کردیم و با آرمان های بلند شهدا حرکت کنیم.جوانان شما خانواده های شهدا نیز با همین هدف، با بصیرت و آگاهی و معرفت تمام رفتند.

وظیفه مسئولین این است که خانواده های شهدا را تکریم کنند/ خدا نکند نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشیم

وی افزود: با ولایت فقیه عهد و پیمان ببندیم. با تمام وجود اطاعت کنیم، به عهد و پیمانی که با امام خامنه ای(مدظله) بسته ایم حرکت  کنیم،نه عقب تر و نه جلوتر.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه دشمن میخواهد با تمام توان ولی فقیه را از ما بگیرد گفت: کشور های منطقه را ببینید، همگی با شکست مواجه میشوند. این به دلیل نداشتن ولایت است.این به دلیل نداشتن رهبر است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فارس گفت: پیام دیگر یادواره شهدا تبعیت مطلق از ولایت فقیه است. درود بر شما مردم که در این 36 سال درایت کامل داشته اید و حماسه های بزرگ و کوچک را رقم زده اید. مردم برای حرکت خود تجزیه و تحلیل دارند، می دانند که باید از دینشان و ولایت اطاعت محض کنند. درود بر مردم که همواره حافظ انقلاب اسلامی بوده و هستند.

وی افزود: پیامی دیگر که از این مجالس به دست می آید، رعایت حجاب اسلامی است.پیام دیگر مجالس یاد بود شهدا امر به معروف و نهی از منکر است. خدا نکند که ما نسبت به عامل به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشیم، در مقابل گناه دیگران بی تفاوت باشیم، و در مقابل کسی که گناه می کند به راحتی بگذریم. وظیفه است که همه به امر به معروف و نهی از منکر عمل کنیم  و به دیگران هم توصیه کنیم تا جامعه ای سالم و پاک داشته باشیم.

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: پیام دیگر یادواره های شهدا اتحاد و همدلی است. با یکدیگر عهد ببندیم اگر کینه و کدورتی با همدیگر داریم به احترام خون شهدا و امام شهدا آن ها را کنار بگذاریم.آیا نگاه و گفتمان شهدا معرفتی و اعتقادی بود یا دنیوی و اعتیادی؟! آیا شهدا بخاطر وابستگی های دنیوی رفتند یا برای دین، معرفت و اعتقادشان؟!شهدا کسانی بودند که اعتقادشان به بدو تولد بود تا قیامت.آنها با این اعتقاد به نبرد حق علیه باطل رهسپار شدند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما چیست؟ اظهار داشت:  مسئولین باید نسبت به خانواده های شهدا عزت و تکریم کامل را داشته باشند. مسئولین و مردم ما باید بدانند که خانواده های شهدا دنبال مسائل دنیوی نیستند. آنها به تاثیر از امام حسین (ع) جوانان خود را به خدا تقدیم کردند. وظیفه مسئولین این است که خانواده های شهدا را تکریم کنند، مشکلات آن ها را پیگیری کنند، وظیفه است که مسئولین برای رفع مشکلات به خانه های خانواده شهدا بروند نه آنها به دنبال مسئولین.
انشاءالله همگی باید جهاد کنیم. همه چیز آماده است. حکومت و دولت، جهوری و اسلامی است، تمامی امکانات فراهم  است و در اختیار ماست باید به اعتقادات خود توجه داشته باشیم و به آن عمل کنیم زیرا دشمن در کمین است.

همچنین در این مراسم سرهنگ شرفی فرمانده سپاه ناحیه کازرون ضمن تشکر از همه دست اندرکاران این یادواره، حضور پرشور مردم و خانواده های شهدا و همچنین ارج نهادن به یاد و خاطره شهدا گفت: در 30 ماه گذشته بیش از 158 یادواره شهدا در کازرون برگزار شده و کلیه محلات و روستاها با مشخص کردن روز هایی هرساله در تاریخ مشخص شده یادواره های شهدا را برگزار خواهند کرد.
در پایان این مراسم با اهدا لوح سپاس از خانواده های شهدای روستای سیف آباد تقدیر و تشکر به عمل آمد.
نام:
ایمیل:
* نظر: