آخرین اخبار
کد خبر: ۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۴
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در یادواره سردار شهید مهدی باکری و شهدای عملیات های خیبر، بدر و شهدای شمالغرب:همراه ولایت بودن کافی نیست، تولی و تبری لازم است.

صبح امروز یادواره سردار شهید مهدی باکری و شهدای عملیات های بزرگ خیبر، بدر و شهدای شمالغربکشور با حضور حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، نماینده ولی فقیه و مسئولین ارشد استانی در حسنیه ثارالله سپاه حضرت عباس(ع) برگزار شد. محورهای اصلی سخنان حجت الاسلام دکتر عبدالله حاجی صادقی بدین شرح است:

- بزرگترین تاکید شهدا این است که جهت گیری ما، رفتار ما، اقدام ما و تلاش ما در همان مسیر شهدا باشد. و شهید از امام حسین(ع) آموخته بود که سر می دهد تا دین سر ندهد.

- همراه ولایت بودن کافی نیست، تولی و تبری لازم است و تولی یعنی در تمام صحنه های زندگی خود را تابع ولایت قرار دادن

- آقای کاندیدا نگو من فقط اوامر حکومتی ولایت امر را قبول دارم. اساساً در نظام ولایی انسان های ولایت مدار نه دنبال امرند و نه دنبال اشاره؛ بلکه به دنبال اراده رهبری اند.

- خواسته مردم از مسئولین و نمایندگان فعلی و آینده مجلس این است که فراموش نکنند این نظام یک سکاندار بیشتر ندارد./ آقایان دنبال تحمیل رای بر ولایت نباشید. دنبال این نباشید که وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را به گونه بکنید که رهبری ناچار شود تصمیم بگیرد. دنبال پیشنهاد جام زهر نباشید. دنبال این باشید که ولایت چه می خواهد دنبال آن بروید.

- ما در طول تاریخ از آن جاهایی صدمه خوردیم که عده ای تلاش کردند رای خود را بر ولایت تحمیل کنند.

- دنبال نمایندگان و مجلسی باید باشیم که هم تراز انقلاب اسلامی باشد. مجلسی می تواند این چنین باشد که هم خوب سخنان رهبری را بفهمد و هم اعتقاد به ولایت داشته باشد و هم چنین شجاعت دفاع از ولایت را نیز داشته باشد.

- تبری و تولی باید با هم همراه باشند. بعضی اهل تولی اند اما اهل تبری نیستند. می گویند مردم نمازتان را با علی بن ابی طالب(ع) بخوانید، بهترین پیش نماز علی(ع) است؛ اما از سفره و غذای معاویه هم ارتزاق می کنند. بعضی می خواهند اهل ولایت باشند، دیگران را هم داشته باشند این شدنی نیست.

- در بحث بین ولایت و رهبری و جناح مقابل ولایت بی طرفی معنایی ندارد. ما مجلسی می خواهیم که در برابر استکبار، در برابر تهاجم، در برابر ولایت های دروغین، در برابر انحراف، در برابر فتنه و در برابر هر جبهه ای غیر از جبهه ولایت قدرت و توانایی برائت و انزجار داشته باشد. و در برابر ولایت نیز تبعیت داشته باشد.

برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب، مدیحه سرایی و شعر خوانی ادبای منطقه از دیگر بخش های این یادواره بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: