آخرین اخبار
کد خبر: ۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۷
مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از برگزاری اختتامیه جشنواره استانی خاطره‌نویسی دفاع مقدس در شیراز خبر داد.

بهرام خلیلی اظهار داشت: این جشنواره که برای دومین بار برگزار می‌شود تعداد آثار ارسال شده به آن نسبت به دوره گذشته هفت برابر رشد داشته است.

خلیلی موضوع‌های جشنواره خاطره‌نویسی امسال را ویژگی‌های بارز رزمندگان، خط مقدم، لحظه شهادت رزمندگان، شهدای گمنام،جانبازان، راهیان نور و سایر موضوع‌های مرتبط با دفاع مقدس بیان کرد.

وی ادامه داد: در این جشنواره که با حضور علاقمندان به هنر و ادبیات پایداری در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود از برگزیدگان خاطره‌نویسی دفاع مقدس در دو بخش خودنوشت و دیگر نوشت تجلیل می‌شود.

خلیلی اضافه کرد: همچنین در این مراسم از اکبر صحرایی نویسنده برجسته کتاب‌های حوزه دفاع مقدس نیز به طور ویژه قدردانی می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم در استخراج برخی وقایع دفاع مقدس خاطرات آن است که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نسل امروز را بیشتر با وقایع هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌کند.

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از تمام افرادی که در مورد دفاع مقدس خاطره و یا دست‌نوشته دارند درخواست کرد با مراجعه به اداره حفظ آثار نسبت به ثبت آن اقدام کند.

خلیلی در بخش دیگری از سخنان خود به مسابقه بزرگ دفاع مقدس که با همکاری اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز در 18 بهمن ماه امسال برگزار شد اشاره کرد و افزود: در مراسم اختتامیه جشنواره خاطره‌نویسی از 10 شرکت کننده برگزیده این مسابقه نیز تجلیل می‌شود.

این یادگار دفاع مقدس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به حضور اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه که از 30 بهمن تا سوم اسفند ماه جاری در شهرک گلستان شیراز برگزار شد دستاوردهای مختلف این بنیاد به ویژه در زمینه اختراع و نوآوری به نمایش گذاشته شد.

خلیلی ادامه داد: فعالیت بیش از 500 نخبه و مخترع بسیجی نشان از نمونه‌های بارز «ما توانسته‌ایم» است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ابتکارات و اختراعات مخترعان بسیجی تاکنون بسیاری از این اختراع‌ها به مرحله تولید انبوه رسیده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: