آخرین اخبار
کد خبر: ۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۰۳:۳۰
مسجد زادگاه اصلي بسيج بوده و مهمترين كانوني است كه براي شكل‌گيري شجره طيبه بسيج نقش ايفا مي‌كند.

شهريار اسلامي عصر ديروز در نخستين روز از هفته بسيج و در همايش وحدت بين هئيت امنا، ائمه جماعات مساجد، فرماندهان حوزه‌ها و پايگاه‌هاي مقاومت بسيج و مسولان هيئت‌هاي مذهبي شهرستان كازرون با تبريك اين هفته اظهار داشت: در راستاي گرامي‌داشت هفته مبارك بسيج برنامه‌هاي متنوع و درخور بسيجيان را اجرا مي‌كنيم.
وي از اجراي بيش از 140 برنامه در هفته بسيج توسط سپاه ناحيه كازرون خبر داد و تصريح كرد: مسجد زادگاه اصلي بسيج بوده و مهمترين كانوني است كه براي شكل‌گيري شجره طيبه بسيج نقش ايفا مي‌كند.
در ادامه اين همايش امام جمعه موقت كازرون با بيان اينكه دشمنان تمام نيروهاي خود را براي نابودي اسلام جمع كرده‌اند گفت: اسلام بر حفظ وحدت ميان مسلمانان تاكيد بسياري داشته، از اين رو حفظ وحدت ميان مسلمانان يك وظيفه شرعي است كه در صورت رعايت نكردن آن اسلام ضربه مي‌خورد.
حجت‌الاسلام محمد جواد عزمي، حضرت علي (ع) را بهترين الگوي وحدت دانست و افزود: اين امام بزرگوار با اينكه 25 سال از خلافت و امامتش را غصب كردند اما هميشه منادي وحدت بود.
وي هجرت پيامبر (ص) را نقطه عطفي در تاريخ اسلام برشمرد و اضافه كرد: دشمن به دنبال شبهه افكني است از اين رو ما بايد با هوشياري، اختلافات را به وحدت تبديل كنيم.
عزمي با بيان اينكه امروز دشمنان قدرت روحانيت، مسجد، بسيجي و نماز را ديده‌اند و براي آن‌ نقشه كشيده‌اند ادامه داد: نبايد اجازه داد به دليل نفسانيات و اختلافات سليقه‌اي، عده‌اي منافق با سوء‌ استفاده، جوانان را از ما بگيرند.
استاد حوزه علميه كازرون با بيان اينكه دشمن و غرب به بن‌بست رسيده‌اند ابراز داشت: نبايد اجازه داد تا دشمنان فسادهاي موجود در كشورهاي خود را در جامعه ما ترويج دهند.
وي با اشاره به نقش بسيجيان در دوران دفاع مقدس بيان داشت: امروز بسيجيان بايد در خنثي كردن توطئه‌هاي دشمن و شبهات پيشتاز باشند.
در ادامه اين همايش رئيس دانشكده دامپزشكي كازرون و فرمانده پايگاه مقاومت منتظران مهدي اين شهرستان اظهار داشت: نمازگزاران، بسيجيان و هيئت امنا به منزله ضلع‌هاي يك مثلث هستند و امام جماعت نيز قله و زاويه آن مثلث است.
محمدحسين مرحمتي‌زاده با بيان اينكه امور اجتماعي، سياسي و غيره كشور بايد از مسجد برنامه‌ريزي شود ابراز داشت: كشور با يك جنگ فرهنگي و نرم مواجه است و دشمنان با تمام سلاح‌ها و قوا ايستاده‌اند.
وي ملت ايران را نشاندار ظهور دانست و تصريح كرد: بايد با توجه به نياز امروز جامعه و وضع فرهنگي موجود برنامه‌ريزي كنيم.
مرحمتي زاده در ادامه خواستار تشكيل جلسات شوراي پشتيباني مسجد براي برنامه‌ريزي اصولي شد.
در ادامه اين جلسه حجت‌الاسلام حجت‌الله زالزاده نماينده ائمه جماعات و محمد خدادادي به عنوان نماينده هيئت امنا به بيان نظرات خود پرداختند.
در پايان اين جلسه كه به همت بسيج مساجد و محلات و بسيج مداحان ناحيه مقاومت بسيج سپاه كازرون در مسجد الزهرا اين شهرستان برگزار شد از هئيت امناي مساجد و ائمه جماعات كازرون تجليل شد. انتهاي خبر / ق

نام:
ایمیل:
* نظر: