آخرین اخبار
کد خبر: ۵۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
فرمانده سپاه فجر در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح:
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: دشمنان درباره جمهوري اسلامي ايران خواب‌هایی ديده‌اند اما به فضل خداوند و با وجود اين ملت شريف، نجيب و نيروهاي مسلح قهرمان، خواب آن‌ها پريشان خواهد شد.
به گزارش تنویر، غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده سپاه فجر فارس امروز، دوم خرداد در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح این استان که در محل پادگان امام حسین(ع) شیراز برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت اباالفضل(ع) گفت: علمدار کربلادرس بصيرت، مردانگي، ايثار، عشق، رشادت و شجاعت را تا قيامت به تمام انسان‌ها آموخت.


وی با بیان اینکه این نعمت بزرگی است که خداوند ما را در خیمه‌گاه ولایت علوی قرار داده است، افزود: خداوند بر سر ما منت نهاد که امام حسین(ع) را امام ما قرار داد و بزرگترین شکر این نعمت نیز آن است که به سیره و روش عملی آن بزرگوار تأسی کنیم.

غیب‌پرور اظهار کرد: امام حسین(ع) به ما آموخت که در مقابل دشمن نبايد سر خم فرود كرد و اين حسين(ع) آموزگار بزرگ ايستادگي، رشادت و شهادت شد و همه چيز خود را داد اما دست از دين خدا برنداشت.

فرمانده سپاه فجر فارس، حماسه فتح خرمشهر را یکی از موارد تأسی به وجود نازنین امام حسین(ع) دانست و گفت: فتح خرمشهر نماد و سمبل ایستادگی یک ملت و مردمی است که پا در رکاب امام خود به تمام مستکبران عالم نه گفتند و رخ در رخ دشمن ایستادگی کرده و با امکانات محدود در مقابل جنگ احزاب مدرنی که دنیای استکبار بر علیه این انقلاب راه انداختند، مقاومت کردند.

وی خاطرنشان کرد: اراده انسان‌های مسلمان آزاده بود که طی ماه‌هاي متمادي جنگ و دفاع در مقابل قتل و غارت و کشتار بعثیون و وحشی‌گری و ددمنشی آن‌ها بر اراده مستکبران عالم پيروز شد .و فتح خرمشهر رقم خورد.

غیب‌پرور ابراز کرد: رزمندگان اسلام به همگان آموختند كه در پناه دين خدا با امكانات كم و تجهيزات ناچيز مي‌توان بر دشمن قدار پيروز شد و اين يك درس و عبرت تاريخي است كه اين عبرت را نگرفتيم مگر از وجود امام حسين(ع).

فرمانده سپاه فجر فارس با یادآوری اینکه تمام اقدامات و حرکات ما در دوران دفاع مقدس با ذکر «یا حسین(ع)» بود، گفت: هر شهیدی که به زمین افتاد و هر عزیزی که مجروح شد و تیر و ترکش به او اصابت کرد، ذکر یا حسین بر لبانش جاری بود و اگر امروز مملکت ما هنوز در مقابل مستکبران عالم ایستادگی می‌کند به دلیل تأسی به نام و یاد حسین(ع) است.

وی با تأکید بر اینکه سرافرازی ملت ایران از تصدق سر اسلام است لذا هیچ باکی نداریم که زورمداران هر چند مدتی حرف عبثت و بیهوده‌ای به رخ ملت ما بکشند، گفت:‌ آن‌ها بايد بدانند اين مردم يك امت امتحان داده هستند.

غیب‌پرور با اشاره به 15 هزار شهيد استان فارس خاطرنشان کرد: میانگین سنی شهدای ما 20 سال و 8 ماه است و غاطبه این‌ها جوانان فهیم و با بصیرتی بودند که از جان شیرین خود گذشتند تا امروز ما با افتخار صحبت کنیم و در دنیا حر باشیم لذا همگان باید این حر بودن، آزادگی و بصیرت عزت را از شهیدان ما یاد بگیرند.

سرتیپ پاسدارغلامحسین غیب پرور در ادامه به وقایع کشورهای اسلامی منطقه اشاره کرد و گفت: دشمن خنجر خود را از رو بسته است و آماده است تا نامی از اسلام، مکتب و پیامبر(ص) نباشد و برای او شیعه و سنی فرقی نمی‌کند فقط آمده‌اند تا ریشه اسلام را بخشکانند و بحث‌های هسته‌ای بهانه است و خدا می‌داند بعد از اين موضوع، موضوع ديگری مطرح می‌کنند و به تنها چيزي كه راضي مي‌شوند اين است كه اسلام نباشد اما اشتباه می‌کنند زیرا ما به اسلام تأسی پیدا کرده‌ایم.

وی به جنایات آل سعود و تکفیری‌ها در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: کدام انسان آزاده‌ای است که صحنه‌های ددمنشی اینان را از تلویزیون ببینند و متأثر نباشد؟ طفل چند ماهه و زن بی‌پناه و پیرزن و پیرمرد را به نام پیامبر(ص) می‌کشند اما آیا اين منش پيامبر خداست كه سينه مسلمان را بشكافند و قلب او را بيرون آورند و به دندان بزنند؟

غیب‌پرور با یادآوری اینکه پیامبر اسلام(ص) رحمت برای عالمیان است و همه انسان‌ها را از سر رحمت و لطف به عبودیت ذات خداوند فراخوانده است،‌ افزود: متأسفانه به نام اسلام مسلمان‌كشي راه‌انداخته‌اند و بر علیه آنان می‌تازند.

فرمانده سپاه فجر فارس تأکید کرد: دشمنان درباره جمهوري اسلامي ايران خواب‌هایی ديده‌اند اما به فضل خداوند و با وجود اين ملت شريف، نجيب و نيروهاي مسلح قهرمان، خواب آن‌ها پريشان خواهد شد.

وی به رشادت‌های ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: امروز ارتش جمهوري اسلامي ايران جاي جاي اين مرز را پاسداري مي‌كند و به يك نيروي انتظامي قوي، مقتدر و شجاع مفتخریم كه در تمام نقاط اين مملكت امنيت را به ارمغان آورده است همچنین بسيجيان سلحشور در تمام زوایای اين مملكت امام زماني حي و حاضرند و پاسداران سبز پوش ما كه به شهيدان اقتدا كرده‌اند با شهامت و رشادت تمام ايستادگي دارند.

غیب‌پرور در پایان به برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: اين تجمعات يادآور اقتدار بيشتر نظام و ملت ماست و مطمئنا جلسات ذكر خداست و خداوند اين‌ها را نگه مي‌دارد.

درپایان این مراسم ازیک خانواده شهید وتعدادی ازپاسداران نمونه تجلیل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: