آخرین اخبار
کد خبر: ۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۷
مدیر فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی فارس گفت: 6 هزار و 995 نفر از دانشجویان دانشگاه های فارس تا 16 فروردین ماه جاری به مناطق جنوب اعزام می شوند.
محمد کلوانی با بیان اینکه این سازمان اولین اعزام کاروان راهیان نور را با حدود 300 نفر از دانشجویان پسر دانشگاه شیراز در 18 اسفندماه 90 آغاز کرده است، گفت: شش هزار و 995 نفر از دانشجویان دانشگاه های فارس تا 16 فروردین ماه جاری به مناطق جنوب اعزام می شوند.
 
وی افزود: در جهت اعزام دانشجویان به سفر زیارتی راهیان نور همه دانشگاه های سراسر استان همکاری داشته اند.
 
مدیر فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه به طور متوسط هر کاروان دو راوی از یادگاران دفاع مقدس و راویان جوان و روحانی به همراه داشته اند، خاطرنشان کرد: دانشجویان تقریبا از تمامی مناطق عملیات جنوب از جمله دوکوهه، کرخه، دهلاویه، فکه، طلاییه، شوش، هویزه، پاسگاه زید، فتح المبین، شلمچه، اروند کنار و کربلای4 بازدید کرده اند.
 
کلوانی تصریح کرد: طبق سال های گذشته مدیریت فرهنگی بسیج دانشجویی استان فارس بسته های فرهنگی جهت زائران راهیان سرزمین نور تهیه نموده است.
 
وی با بیان اینکه انتشار کتابچه دغدغه های حسین بن علی(ع) که مروری بر بیانات مقام معظم رهبری پیرامون قیام حسینی و نهضت عاشورا است، نیز در بسته فرهنگی تدارک دیده شده است، عنوان داشت: همچنین از همین کتابچه مسابقه ای برگزار شده که پاسخ آن به صورت پیامکی است و به نفرات برتر به سه نفر کمک هزینه سفر کربلا، سه نفر یک دستگاه لب تاپ و 20 کارت هدیه 30هزار تومانی به عنوان هدیه مسابقه در نظر گرفته شده است.
 
مدیر فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی فارس ادامه داد: خلاصه کتاب « دا» بصورت فلش کارت نیز یکی دیگر از تولیدات بسته فرهنگی است که به هر زائر به همراه یک عدد چفیه به عنوان هدیه سفر تقدیم شده است.
 
کلوانی بیان کرد: هر دانشگاه بسته های فرهنگی تولیدات بسیج دانشجویی که شامل معرفی شهدای دانشجوی آن دانشگاه و بروشور معرفی مناطق و نقشه مناطق عملیاتی می باشد در اختیار دانشجویان قرار داده است.
 
وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج دانشجویی فارس جهت معرفی شهدای هسته ای، کیف دستی های مقوایی که مزین به تصاویر شهدای هسته ای می باشند، تولید کرده و در اختیار تمامی زائران قرار داده است، گفت: مدیریت اردویی بسیج دانشجویی استان فارس موفق به اعزام 750 نفر از دانشجویان استان فارس به مناطق عملیاتی غرب و جنوب در آبان ماه سال 90 با عنوان « حج عاشورایی» شده است.
 
مدیر فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی فارس ضمن تشکر از تمامی دانشگاه های استان از جمله: دانشگاه های دولتی، پیام نور، آزاد، غیر انتفاعی و علمی کاربردی و معاونت اردویی سپاه فجر استان فارس که ما در اعزام کاروان های راهیان نور دانشجویی را یاری نموده اند، بیان کرد: متوسط اعزام هر کاروان به مدت چهار روز بوده است.
 
خبرگزاری دانشجو
نام:
ایمیل:
* نظر: