کد خبر: ۵۶۷۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
معرفی کتاب شهدای استان فارس
خیلی تعجب آور است در حالی که نمایشگاه کتاب در تهران یک شب 50 میلیارد تومان فروش دارد ،ما در استان فارس علیرغم سابقه ای بسیار روشن هنوز دنبال تمدید مجوز انتشارات می باشیم و معلوم نیست حالا حالا ها حل شود.
هوالبصیر

کارنامه  هایی روشن  و فاخر استان فارس

جایگاه کتاب در فارس


خیلی تعجب آور است در حالی که نمایشگاه کتاب  در تهران  یک شب 50 میلیارد تومان فروش  دارد ،ما در استان فارس علیرغم سابقه ای بسیار روشن هنوز دنبال تمدید مجوز انتشارات می باشیم و معلوم نیست حالا حالا ها حل شود.

جای سوال دارد رونمایی از دوازده عنوان کتاب آن هم در زمان برگزاری نمایشگاه در تهران    می تواند چقدر برد فرهنگی برای استان داشته باشد ،به صورت کاملا غریبانه در حاشیه افتتاح یک مجموعه فرهنگی رونمایی می شود.بارها شاهد توجه ویژه مقام معظم رهبری و تقریظ ایشان بر بسیاری کتاب های حوزه ایثار و مقاومت بیانگر توجه تاثیرگزاری کتاب و آثار نوشتاری است و تدوین و تالیف نزدیک به 40 کتاب در طی دو سال کاری درخور تقدیر از همه زحمتکشان از نویسنده و ویراستار گرفته تا کارشناسان ادبی و هنری و عزیزان عرصه چاپ و انتشارات و همه آنهایی که کاملا گمنام در جهت تقویت و ماندگاری عرصه های فرهنگی استان تلاش می کنند ، می باشد.
جای سوال دارد که حتی پس از چاپ ،یک نقد ساده هم توسط دستگاهای فرهنگی استان برگزار نمی شودتا در کنار شنیدن انتقاد ها لاقل به این نحو از نویسندگان محترم این آثار تجلیل به عمل آید.مولفین عزیزی که دارای کارنامه  هایی روشن  و فاخر بوده و بارها در مراسم های مختلف در خارج از استان جوایز ارزنده ای را کسب نموده اند.ضمن اینکه برایشان مقدور بوده در حوزه های دیگری کار کنند،تداوم و زنده نگه داشتن یاد شهیدان را وظیفه اول خود دانسته که تنها مطالعه چند صفحه از دل نوشته های آنان هر خواننده ای را به تحسین و تاثیر وا میدارد :


1-دیار آشنا :این کتاب زندگی نامه و سیره شهید والامقام مجتبی قطبی را نویسنده محترم سرکار خانم سمیرا صادقی  به رشته تحریر درآورده است.مجتبی شهیدی که  با معلومات دینی و تاریخی فراوان گرمی بخش محفل رزمندگان بود و در روز عاشورای حسینی در عملیات قادر،غریبانه به شهادت رسید .

کارنامه  هایی روشن  و فاخر استان فارس

2-سیزده بیست و یک :کتابی  که  در شرح   راه روشن و پر افتخار سردار شهید حمید عارف  به  کوشش  جناب آقای عبدالله عمیدی   به رشته تحریر درآمده است.حمید در 13 رجب به دنیا آمد و در 21 رمضان به فیض شهادت نائل آمد.



کارنامه  هایی روشن  و فاخر استان فارس


3-خوب رخ : زندگی نامه و سیره شهید والامقام سردار شهید علی شفاف    به نویسندگی  سرکار خانم مریم شیدا    در کتابی  به نام خوب رخ   به رشته تحریر درآمده است.او اولین دانش آموزی بود که در دبیرستان ابوذر(شاهپور سابق) در دوران ستم شاهی نماز جماعت برگزار کرد.

کارنامه  هایی روشن  و فاخر استان فارس

4-بی قسم : در این کتاب  راه رسم و زندگی سردار شهید حاج موسی رضا زاده   به روایت سرکار خانم آرزو مهبودی   آمده است.مردی که در طول عمر خود در آرزوی شهادت سوخت و جز رایحه خدمت چیزی در سر نداشت.

کارنامه  هایی روشن  و فاخر استان فارس

5-کاکاعلی : در این کتاب   شرحی  بر سیره شهدا با نگاهی به زندگینامه سردار شهید عبدالعلی ناظم پور  به قلم جناب آقای ایوب پرندآور پرداخت شده است.کاکا علی الگویی عینی از مجاهد فی سبیل الله و رحماء بینهم بود.


کارنامه  هایی روشن  و فاخر استان فارس

6-هم سایه آفتاب :این کتاب زندگی نامه و سیره شهید والامقام غلامعلی دست بالا   را نویسنده محترم جناب  آقای بیژن کیا   به رشته تحریر درآورده است.او در حالی که مسئولیتش چیز دیگری در جبهه ها بود در خطوط اول حاضر بود تا به مزد خویش نائل آمد.

کارنامه  هایی روشن  و فاخر استان فارس

7-از  آن همه مرد  :این کتاب شرحی بر  جلوه ایثار  با نگاهی به زندگینامه سردار شهید مجیدی رشیدی که نویسنده این کتاب ارزشمند جناب آقای علی مردای است.شیر مردی از عشایر غیور برخاست و شجاعتش همیشه ماندگار شد.

کارنامه  هایی روشن  و فاخر استان فارس

8-سرو  مجنون بدر   :کتابی من باب   زندگی نامه و سیره شهید والامقام  سردار شهید جلال کوشا   که سرکار خانم فاطمه کوشا این کتاب را به رشته تحریر  درآورده است.عشق و عرفان و تدین خصوصیت بارز جلال بود.

کارنامه  هایی روشن  و فاخر استان فارس

9-از عشیره آفتاب  :در این کتاب زندگی نامه  و  راه روشن و پر افتخار سرداران  شهید   حسین  و جلیل  اسلامی    به قلم محمد حسین  بهرامیان   آمده است.زندگی دو تن از دلاوران عشایر فارس که برگی از هزاران شهید گمنام عشایرند.

کارنامه  هایی روشن  و فاخر استان فارس

10-کبوتر دو برجه: در این کتاب خاطرات  جانباز دفاع مقدس برادر احمد طرماح  را میخوانیم که به کوشش سرکار خانم نجمه طرماح  تهیه شده است.

کارنامه  هایی روشن  و فاخر استان فارس

11-روی خط تماس: در این کتاب  خاطراتی از عملیات غرور آفرین  والفجر10  به روایت رضا زارع فاروقی  به رشته تحریر درآمده است.

کارنامه  هایی روشن  و فاخر استان فارس

12-برگ عبور:این   کتاب   مجموعه اشعار با موضوع دفاع مقدس سروده سید جلیل موسوی    است.پیش از این نیز دو مجموعه شعر از این یادگار دفاع مقدس به چاپ رسیده است.


کارنامه  هایی روشن  و فاخر استان فارس

13-دیوان حق و باطل به همت  برادر ارزنده حاج علی اصغر رجبی تلاشی در راستای احیای دوباره سردار بی سر شهید شیر علی سلطانی است که با همکاری دوستان و همرزمان و اصحاب مسجد المهدی محل آرامگاه بی سر او تجدید چاپ گردید.

کارنامه  هایی روشن  و فاخر استان فارس

/224224
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
15:17 - 1394/03/11
0
1
سلام . چه کتاب های خوبی . واقعا نمیدونستم انقدر کتاب ای قشنگ و پر محتوا از شهدای استان فارس چاپ شده . . .
نام:
ایمیل:
* نظر: