آخرین اخبار
کد خبر: ۵۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
در سفر به کازرون صورت گرفت؛
سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور در سفر به شهرستان کازرون بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی را در صدر برنامه های خویش قرار داده است.
عرصه اقتصاد مقاومتی به فرموده مقام معظم رهبری، «عرصه جهاد» است و هرکس بتواند در راستای بهبود وضعیت اقتصادی نقش ایفا کند تا توطئه های اسکتبار جهانی و در راس آن آمریکای قلدر، علیه ملت بزرگ ایران را کم اثر و سپس به کل خنثی کند، حتما جهادگر است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که همیشه در خط مقدم مبارزه با نظام ظالمانه حاکم بر دنیا ایستاده است و دفاع از ایران اسلامی تحت هر شرایطی را بدون هیچ قید و شرطی در اولویت خویش قرارداده است چند سالی است با لبیک به شعارهای سالیانه مطرح شده توسط رهبر انقلاب که محور آن ها را اقتصاد تشکیل می دهد، پا به عرصه جهاد اقتصاد مقاومتی گذاشته است و با دست خالی اما با روحیه ای مثال زدنی، بسیجیان را به شکستن حصر اقتصادی فرا می‌خواند، با کمی تامل شاهد الگو های بسیاری در کارآفرینی و عرضه کالا با کیفیت مطلوب خواهیم بود و با اندکی حمایت و رفع موانع تولید، دیگر جوانان نیز به قدم برداشتن در این مسیر تشویق خواهند شد.

از همین رو، سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور فرمانده سپاه فجر فارس در سفر به شهرستان کازرون بازدید از عرصه های اقتصاد مقاومتی را در صدر برنامه های خویش قرار داده است. وی پس از حاضر شدن بر قبور مطهر شهدای دفاع مقدس واقع در منطقه سید محمد نوربخش کازرون، در بازدید از برخی طرح های موفق و مبتکرانه، با موانع و مشکلات کار آفرینان از نزدیک آشنا شد و با بررسی دقیق و موشکافانه این مشکلات، دستوراتی جهت رفع موانع تولید و گسترش این طرح ها صادر نمود.

اولین طرح متعلق به سرکار خانم دهقان، ساکن روستای مشتان کازرون بود که با تهیه دستگاه جوجه کشی با ظرفیت 500 تخم مرغ توانست تمام سطوح از جمله جوجه 1، 20، 40 و 60 روزه را وارد چرخه تولید خانگی خود کند و از مرحله تبدیل تخم به جوجه تا مرحله کشتار را در دست گیرد، علی رغم مرگ و میر تعدادی از جوجه ها، خوشبختانه سود دهی مناسبی برای این خانواده ایجاد شده است.

دومین طرح اقتصاد مقاومتی متعلق به آقای مهدی جوکار، باز هم از ساکنان روستای مشتان کازرون بود که با ایجاد چرخه ای کامل، تبدیل تخم مرغ به جوجه، کشتار و همچنین بسته بندی تخم بلدرچین و عرضه به بازار را در دست گرفته است، وی برای 3 نفر بطور مستقیم ایجاد شغل کرده و با اخذ مجوزهای لازم، درصدد است تا با ایجاد تعاونی و کشتارگاه صنعتی صد در صد چرخه تولید و عرضه را ایجاد کند؛ وی هدف خود را ایجاد ده ها شغل ثابت عنوان می کند.


گفتنی است  این تولیدی، دارای دستگاه صنعتی جوجه کشی با ظرفیت بیش از 4000 تخم است و در مجموع 15000 بلدرچین از جوجه تا بالغ را در خود جای داده است؛ نکته قابل توجه این که مرگ و میر جوجه ها در این واحد تولیدی به سطح ناچیز و تقریبا صفر رسیده است.

آخرین عرصه اقتصاد مقاومتی که فرمانده سپاه فجر فارس از آن بازدید نمود متعلق به آقای احمدرضا موذنی بود که با پشتکار و ابتکار خود توانسته است دستگاه های جوجه کشی از 42 تایی تا 400 هزارتایی را تولید کند و علاوه بر شهر کازرون، از کشورهای حاشیه خلیج فارس هم سفارش بگیرد؛ نکته قابل توجه در مورد ویآقای احمدرضا موذنی این موضوع است که او پیش از این هیچ سررشته ای در این حرفه نداشته است.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: