آخرین اخبار
کد خبر: ۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران كه در آفريقاي جنوبي به سر مي برد با اشاره به معضل دزدي دريايي در اقيانوس هند تأكيد كرد: راه حلي مي تواند اين معضل را برطرف كند كه با اجماع و تلاش كشورهاي منطقه شكل گرفته باشد.

امير دريادار حبيب ا.. سياري كه در شهر ژوهانسبورگ آفريقاي جنوبي به سر مي برد، ضمن اشاره به برگزاري سومين سمينار فرماندهان نيروهاي دريايي كشورهاي حوزه اقيانوس هند در شهر كيپ تاون آفريقاي جنوبي افزود: اين سمينار به منظور بررسي چگونگي برقراري امنيت در اقيانوس هند براي مقابله با دزدي دريايي برنامه ريزي شده است.

وي گفت: بحث دزدي دريايي در سه تا چهار سال گذشته به خصوص در سواحل سومالي گسترش و رونق پيدا كرده است، به طوري كه تا پيش از اين سال ها تعداد محدودي از حملات دزدان دريايي در دويست تا سيصد كيلومتري سواحل سومالي صورت مي گرفت اما اكنون اين تحركات از دو هزار و دويست تا سيصد كيلومتري اين سواحل اتفاق مي افتد.

امير سياري اين اقدامات را تروريسم دريايي ناميد كه تهديدي جدي براي تجارت دريايي محسوب مي شود و افزود: امروز بسياري از كشورها در شمال اقيانوس هند بخصوص در مناطقي مانند تنگه باب المندب و خليج عدن حضور دارند تا از عبور و مرور كشتي‌هاي تجاري خود حراست كنند.

وي تأكيد كرد: سمينار كيپ تاون به دنبال اين است كه راهكار مناسبي را اتخاذ كند تا مبارزه جدي با اين معضل صورت گيرد و عبور و مرور كشتي هاي تجاري و نفتكش در منطقه به خوبي برقرار شود.

سمينار فرماندهان نيروهاي دريايي سي و شش كشور حوزه اقيانوس هند و برخي كشورهاي فرامنطقه اي از امروز چهارشنبه با سخنراني "جاكوب زوما" رئيس جمهوري آفريقاي جنوبي در شهر كيپ تاون آفريقاي جنوبي برگزار شده است .

هيئت عاليرتبه نظامي كشورمان پس از اقامت يك روزه در شهر ژوهانسبورگ آفريقاي جنوبي، صبح امروز به وقت محلي، اين شهر را به مقصد كيپ تاون ترك كرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: