آخرین اخبار
کد خبر: ۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۳
مدير كل اتباع و امور مهاجرين خارجي استانداري فارس گفت: براي ترد كامل مهاجرين غيرمجازي كه در استان به‌سر مي‌برند، به كمك همه مردم و دستگاه‌هاي دولتي و بخش خصوصي نيازمنديم.

"غلام‌رضا غلامي" روز شنبه 26 فروردين در جمع خبرنگاران 31 خرداد را آخرين مهلت براي خروج اتباع بيگانه غيرمجاز از استان فارس اعلام و اظهار كرد: هم‌اكنون در سطح فارس 63 هزار تبعه مجاز و 144 هزار تبعه غيرمجاز زندگي مي‌كنند.

وي علت حضور بيشتر افغانيان در ميان اتباع بيگانه در ايران را وجود اشتراكات زياد فرهنگي، مذهبي و زبان مشترك دانست و گفت: حضور ميهماني كه بدون اجازه وارد منزل شود، در هيچ فرهنگ و جامعه‌اي پذيرفتني نيست.

غلامي با اشاره به ايجاد اردوگاه مراقبتي براي اتباع بيگانه غيرمجاز، گفت: از بهمن سال پيش همه اتباع بيگانه‌‌اي كه بازداشت مي‌شوند را انگشت‌نگاري كرده و سپس به كشورشان باز مي‌گردانيم تا در صورت دستگيري مجدد، به اردوگاه‌هاي كار اجباري اعزام شوند.

وي اين اقدام را كاملاً قانوني دانست و گفت: هم‌اينك اداره كار براي اتباع بيگانه در مشاغل سخت كارت مجوز كار صادر مي‌كند و هيچ يك از اتباع با مجوز اقامت يا كار اجازه فعاليت در مشاغل غير از مشاغل سخت را ندارند.

او از مردم خواست تا در صورت مشاهده به‌كارگيري افراد تبعه بيگانه در هر كارگاه يا پروژه‌اي، با تلفن 110 تماس بگيرند و موضوع را گزارش كنند.

غلامي با بيان اينكه روزانه 4 دستگاه اتوبوس از اتباع بيگانه غيرمجاز از سطح استان فارس جمع‌آوري مي‌شوند، گفت: امروز بايد با حمايت از كارگر ايراني در واگذاري مشاغل به آنها كوتاهي نكنيم، همه بايد دغدغه اشتغال نيروهاي ايراني را داشته باشيم.

مدير كل امور اتباع بيگانه استانداري فارس از اختصاص شعبه 2 دادگاه ابريشمي به موضوع رسيدگي به پرونده‌هاي به‌كارگيري اتباع بيگانه غيرمجاز خبرداد و گفت: همچنين مي‌كوشيم تا اتباع بيگانه مجاز صاحب كارت اقامت و كار ساماندهي شوند.

وي با اينكه اتباع بيگانه فاقد كارت اقامت و گواهينامه حق استفاده از خودرو به‌عنوان راننده را ندارند، گفت: نخستين جلسه شوراي تامين شهرستان شيراز را با هماهنگي فرماندار در خصوص ساماندهي اتباع بيگانه برگزار مي‌كنيم و در اين جلسه مسايل پيرامون اين مهم بررسي شده و راهكار مناسب اتخاذ مي‌شود.

غلامي همچنين گفت: همايش شوراي تامين شهرستان‌هاي شرق فارس با حضور اعضاي اين شوراها از شهرستان‌‌هاي فسا، داراب، زرين‌دشت، ني‌ريز، استهبان، جهرم و سروستان هفته گذشته در فسا برگزار و در زمينه شناسايي و كنترل دقيق گلوگاه‌هاي عبور اتباع بيگانه مجاز و غيرمجاز تدابيري اتخاذ شد.

 

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: