آخرین اخبار
کد خبر: ۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
فرمانده ارشد نظامي آجا در فارس و كهكيلويه و بويراحمد گفت: هم‌اينك ارتش جمهوري اسلامي ايران از توان رزمي و آمادگي دفاعي مطلوبي برخوردار بوده و با وجود اين خودكفايي براي حفظ و حراست از حدود و نفوذ مرزهاي كشورمان و تماميت ارضي از هر جهت آماده است.

امير سرتيپ حسين محمدي روز یکشنبه و در آستانه روز ارتش جمهوري اسلامي در جمع خبرنگاران اظهار كرد: نخستين هدف هر نظام حفظ تماميت ارضي، استقلال و امنيت پايدار است و براي اين انجام اين امر مهم، جمهوري اسلامي نيازمند نيروهاي مسلح مقتدر، آموزش‌ديده، مومن و ولايتمدار است.

وي ادامه داد: ارتش جمهوري اسلامي در طول بيش از سه دهه از پيروزي انقلاب اسلامي به ويژه در دوران دفاع مقدس، كارنامه درخشاني داشته است.

 فرمانده ارشد نظامي آجا در فارس و كهكيلويه و بويراحمد گفت: بسياري از كاركنان ارتش سوابق مبارزاتي بر عليه رژيم طاغوت دارند و در آن زمان دستگير شده و تا زمان پيروزي انقلاب در زندان به سر بردند همچنين بسياري از كاركنان اين مجموعه به فرمان امام خميني پادگان‌ها را رها كرده و به جمع مردم مبارز پيوستند.

محمدي اظهار كرد: نيروهاي ارتش پس از پيروزي انقلاب نيز وارد مبارزه با تجزيه‌طلبان و عناصر ضدانقلاب در كردستان، كنبدكاووس، سيستان و بلوچستان و ديگر نقاط ايران اسلامي شدند و در طول هشت سال دفاع مقدس با تقديم 4 هزار و 800 شهيد و بيش از 220 هزار جانباز در اين عرصه موثر عمل كرده است.

 فرمانده ارشد نظامي آجا در فارس و كهكيلويه و بويراحمد بيان كرد: نيروي زميني با اجراي بيش از 150 عمليات آفندي و پدافندي محدود يا گسترده عملكرد خوبي در طول دوران دفاع مقدس داشته و در حقيقت نوك پيكان حملات ناجوانمردانه دشمن در آن دوران بوده است.

وي خاطرنشان كرد: اين عمليات‌ها به شكل مستقل يا مشترك با نيروهاي سپاه و بسيج به وقوع پيوست و هوانيروز و توپخانه نيروي زميني ارتش در همه عمليات‌هاي مستقل و مشترك حضوري فعال داشت.

مردم شيراز مي‌توانند صبح روز 29 فروردين ماه كه به عنوان روز ارتش جمهوري اسلامي ايران نام‌گذاري شده است، در بلوار پاسداران مقابل مركز زرهي شيراز شاهد رژه نيروها و يگان‌هاي نمونه ارتش در استان فارس باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: