آخرین اخبار
کد خبر: ۶۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی فارس:
حجت الاسلام دانش با تاكيد بر لزوم برنامه‌ريزی مدون برای تسهيل امر ازدواج، گفت: اين مهم همت و همكاری همه مسئولان و يک تلاش جهادی را طلب می كند.
به گزارش تنویر به نقل پایگاه اطلاع رسانی سپاه ثارلله (ع) شیراز، همزمان با ماه مبارک رمضان، کلاس اخلاقی-عقیدتی سپاه  ثارالله (ع) شیراز با حضور حجت الاسلام دانش معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی فارس برگزار گردید.

حجت‌الاسلام شكرالله دانش در این کلاس با تاکید بر این نکته که رواج پدیده ازدواج سفید در کلان شهرها مهمترین معضل اجتماعی و اخلاقی است، گفت:  در این پدیده که اغلب در بین جوانان دانشجو ديده مي‌شود،‌ یک زن و مرد در یک خانه زندگی می‌کنند بدون آنکه عقد و نکاح بين آنان انجام شده باشد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به شیوع این پدیده در جامعه و مراکز دانشجویی، گفت: این خطر بسیار جدی است و از عوامل تاثيرگذار بر آن نيز مشكلات موجود بر سر راه ازدواج جوانان است، لذا مسئولان بايد برای تسهيل ازدواج چاره انديشی كنند، در اين نوع رابطه دو فرد نامحرم در زیر یک سقف زندگی می‌کنند و عملا رابطه محرم و نامحرم زیر پا گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وجود آداب رسوم مختلف و هزینه های بالا، روند ازدواج را در جامعه کند می کند، گفت: وجود خرج و مخارج بالا نظیر باغ، سالن، زیورآلات و هزینه‌هایی که اغلب با چشم و هم‌چشمی بوجود می‌آیند از مهمترین مشکلات جامعه در امر ازدواج به شمار می روند.

اين کارشناس فرهنگی اضافه کرد: در بعضی از خانواده‌ها با وجود پدر و مادر متدین ولی پسر ناخلف و دختر با ظاهری نامتعارف است، بخشی از دلایل بروز اين مشكل، فضای نامطلوب جامعه و فيلم‌ها و برنامه‌های نامناسب و مبتذل ماهواره‌ای است كه بنيان جامعه را سست كرده است.

حجت الاسلام دانش در پایان صحبت هایش با تاكيد بر لزوم برنامه‌ريزی مدون برای تسهيل امر ازدواج، گفت: اين مهم همت و همكاری همه مسئولان و يک تلاش جهادی را طلب می كند. خیلی از جوان‌ها به‌ دنبال ازدواج هستند ولی مهمترین مشکل آن ها عامل اقتصادی و نبود شغل مناسب است.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: