کد خبر: ۶۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
زندگی نامه شهیدمرتضی جاویدی

شهيد مرتضي جاويدي در تيرماه سال 1337درروستاي جليان فسادريک خانواده متدين ومذهبي ديده به جهان گشودودرحال وهواي صميمي روستاپرورش يافت .همزمان با تحصيل به کارهاي مختلفي چون دامپروري وکشاورزي مشغول گرديد تا بدينوسيله علاوه برتأمين هزينهتحصيل به امرار معاش خانواده کمکنمايد.وي تحصيلاتخود را در سال 1356 با مدرک ديپلم تجربي با موفقيت به پايان رساند.
شهيد جاويدي که برحسب دستور امام خميني(ره) مبني بر ترک پادگنها از خدمت سربازي در رژيم ستم شاهي امتناع ورزيد ،پس از پيروزي انقلاب با انگيزه اي متعالي به جمع آفتابي
پاسداران پيوست وبه عضويتاين نهاد مردمي در آمد.
شهيد جاويدي هميشه خود را سرباز ويک بسيجي کوچک
مي دانست .هرگاه از مسئوليت وي درجبهه سوال مي شد باکمال فروتني جوابمي داد: فقط يک خدمتگزارم و اينکه سرباز
امام زمان هستم و بسيار خوشحالم.
شهيد جاويدي مدتي را در جبهه ي غرب و کردستان به مبارزه با گروهکهاي مزدور گزراند. پس ازشروع جنگ تحميل به خوزستان رفت و عاشقانه در عملياهاي مختلف از جمله :
فتح المبين ،بيت المقدس ،رمضان ، والفجر 1 و 2 و 8 ، خيبر
،بدر و کربلاي4 و5 شرکتکرد و حماسه آفريد.شهيد جاويدي مدتها فرماندهي گردان هميشه پيروز فجرازتيپ المهدي (عج ) را برعهده داشت ياران همرزم او هرگزخاطره رشادتها وحماسه هاي شهيدمرتضي جاويدي را ازيادنخواهندبرد .پيکر مطهر و نوراني اين سرباز سلحشور به دفعات آماج تيرقرارگرفت.شهيد جاويدي پس از عمليات والفجر 2 به ديدار امام (ره)افتخار يافت وحضرت امام نيز او را مورد لطف و مهر قرار داده وپيشاني بلندش رابوسيدمرتضي در اين ديدار از امام خواست تا براي شهادتش دعا کند.
روح سراسر اشتياق شهيد سرانجام در 18
بهمن 65درازدحام زخمو وآتش ،قفس خاکي تن را گشود و عاشقانه بسوي ميعاد گاه ابدي به پرواز در آمد.عمليات کربلاي 5 يادمان پرواز اين عاشق واصل را در دل خود جاي داده است. خک شلمچه شقايق زارخون اين شهيد وصدها شهيد گلگون کفني است که عاشقانه در آسمان لاجوردي جنوب به پرواز در آمدند.

منبع:وبلاگ مرتضی جاویدی

برای اطلاعات بیشتر به سیره شهید مراجعه کنید.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: