آخرین اخبار
کد خبر: ۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۳
نخست وزیر اسرائیل با اذعان به پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران با وجود تحریم‌ها اعلام کرد که این تحریم‌ها سرسوزنی در متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران نقش نداشته‌اند و سانتریفیوژهای غنی‌سازی ایران همچنان در حال گردشند.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "سی ان ان" اعتراف کرد که تحریم ها علیه ایران نتوانسته است پیشرفت برنامه هسته ای ایران را کاهش دهد.

نتانیاهو با این ادعا که تحریم های ضد ایرانی در حال آسیب رساندن به اقتصاد ایران هستند اما کافی نیستند؛ اعلام کرد: آنها (تحریم های ضد ایران) تاکنون نتوانسته اند پیشرفت برنامه هسته ای ایران را کاهش دهند و حتی نتوانسته اند سرسوزنی آن را متوقف کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: من می توانم این را به شما بگویم که سانتریفیوژها همچنان در حال چرخش هستند؛ این سانتریفیوژها قبل از آغاز مذاکرات هسته ای اخیر 1+5 با ایران،‌ در جریان مذاکرات و حتی همین حالا که ما مشغول صحبت هستیم، در حال چرخش هستند.

نتانیاهو در ادامه با این ادعا که اسرائیل اطمینان دارد که می داند ایران چه کاری می خواهد با برنامه هست‌ای خود انجام دهد، به اطلاعات جاسوسی اشتباهی اشاره کرد که بر اساس آنها حمله آمریکا به عراق در سال 2003 میلادی آغاز شد و گفت که موضوع ایران مانند موضوع عراق نیست.

این اظهارات نخست وزیر اسرائیل در شرایطی گزارش می شود که با گذشت چند سال از آغاز جنگ آمریکا در عراق مشخص شد که اطلاعات جاسوسی آمریکا و ادعای این کشور در رابطه با وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق اشتباه بوده است و آمریکا با تکیه بر همین برآوردهای اطلاعاتی اشتباه حمله به عراق را آغاز کرد.


فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: