آخرین اخبار
کد خبر: ۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۰
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: شرکت جمهوري اسلامي ايران در رزمايش دريايي ترکيه،‌براساس عرفي است که کشورها در رزمايش هاي خود، از کشورهاي همسايه دعوت مي كنند؛ بر اين اساس ترکيه هم از ما براي شرکت در اين رزمايش دعوت به عمل آورده است.

اميردريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران درباره برگزاري رزمايش دريايي ترکيه با عنوان "شير دريا 2012" و شرکت هيئت نظامي ايران در اين رزمايش گفت: رزمايش دريايي ترکيه در درياي اژه و منطقه درياي مديترانه با عنوان رزمايش امداد و نجات به مرحله اجرا رسيده است.

وي افزود: رزمايش امداد و نجات با هدف امدادرساني در درياهاي اطراف کشورها و تامين امنيت کشتي هاي تجاري و نظامي صورت مي گيرد.

امير سياري تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران هم، ساليانه رزمايش هاي مشابهي را در درياي عمان و تنگه هرمز با کشورهاي همسايه مانند کشور عمان انجام مي دهد.

وي تاکيد کرد: رزمايش دريايي امداد و نجات، تمريني براي آمادگي بيشتر و بهبود وضعيت امداد و نجات در درياها است.

امير سياري اظهارداشت: جمهوري اسلامي ايران هم در رزمايش ولايت 90 از کشورهاي همسايه دعوت به عمل آورده بود و کشورهاي همسايه نيز از جمهوري اسلامي ايران در رزمايش هاي خود با عنوان ناظر نظامي دعوت مي کنند.

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در پايان درباره برگزاري رزمايش دريايي ايران و عمان در آب هاي کشورمان گفت: رزمايش مشترک ايران وعمان نيز به صورت رزمايش امداد و نجات انجام مي شود.

وي درباره جزئيات برگزاري اين رزمايش افزود: زمان و جزئيات اين رزمايش متعاقبا اعلام خواهد شد.

گفتني است؛ در این رزمایش كه واحدهایی از نیروهای دریایی ، هوایی ، گارد ساحلی و وزارت ترابری تركیه و با مشاركت انواع شناورهای دریایی ، جنگنده بمب افكن ها و بالگردها برگزار می شود، ناظرانی از نیروهای دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران و برخی كشورهای دیگر نیز حضور دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: