آخرین اخبار
کد خبر: ۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۶
تبلیغات دور دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز پنجشنبه آغاز شد.تبلیغات نـامزدها به مدت 7 روز یعنی تا ساعت 8 صبح روز پنج شنبه 14 اردیبهشت ادامه دارد و بعد از آن ممنوع است .

رئیس ستاد انتخابات کل کشور با اشاره به رقابت 130 نامزد برای دستیابی به 65 کرسی باقی مانده مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تمهیدات برای برگزاری انتخابات مطلوب در مرحله دوم فراهم شده است .

مرتضوی با بیان اینکه دور دوم انتخابات در 33 حوزه انتخابیه برگزار می‌شود، افزود: نامزدها از امروز تا یک هفته فرصت دارند در چارچوب قوانین،تبلیغات کنند .

وزیر کشور هم از اختصاص حدود 14هزار و 300 شعبه برای اخذ رای واجدان شرایط در 33 حوزه انتخابیه خبر داد .

محمدنجار با بیان اینکه وزارت کشور برای اجرای انتخاباتی سالم و امن آمادگی کامل دارد، افزود : فرآیند برگزاری انتخابات در 50 شعبه اخذ رای در تهران و 7حوزه در شهرستانها به شکل صد در صد رایانه ای خواهد بود.

انتخابات مجلس نهم در33 حوزه انتخابیه متعلق به 18 استان به دور دوم کشیده شد. برای برگزاری این مرحله 14 هزار و 640 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است .


آبادان / آباده، بوانات و خرم بید / اردبیل، نمین، سرعین و نیر / اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار /
اصفهان / اهـواز و بـاوی / ایـذه و باغملک / ایلام، ایوان، مهران، شیروان وچردوال و ملکشاهی / بروجرد / بهبهان / پلدختر / تبریز ، اسکو و آذرشهر / تفرش ، آشتیان و فـراهان / تـویسرکان /
تهران ، ری، شمیرانات و اسلامشهر / خرم آبـاد و دوره / درود و ازنـا / دزفول / دشت آزادگان و هویزه / دهلران، دره شهر و آبدانان / رشت / زابل، زهک و هیرمند/ سمیرم / سنندج، دیواندره و کامیاران / شیراز / طـوالش ، رضوانشهر و ماسال / کرمانشاه / گرگان و آق قلا / لنجان / مشهد و کلات / ملایر / مهریز، بافق ، ابرکوه و خاتم / همدان و فامنین حوزه هایی هستند که انتخاباتشان به دور دوم کشیده شده است .
ضمن این‌که از بین این 33 حوزه انتخابیه، انتخابات در هفت حوزه: اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار- تویسرکان - تفرش، آشتیان و فراهان - شیراز - گرگان و آق قلا - مهریز ، بافق ، ابـرکوه و خاتم و تعدادی از شعب اخذ رای در تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود.
مرحله دوم انتخابات مجلس از ساعت 8 صبح جمعه 15 اردیبهشت برگزار می شود .

قانون تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی بـرای کـاندیداها و هواداران ‌شان در مـرحله دوم انتخابات نیز همانند دور اول است .
براساس اعلام ستاد انتخابات کشور سن رأی دهندگان در این انتخابـات همان 18 سال تمام است و تمام افرادی که متولد 15 اردیبهشت سال1373 و ماقبل آن هستند ، می توانند رأی بدهند .
افرادی که در مرحله اول انتخابات شرکت نموده اند باید در همان حوزه انتخابیه که رأی داده اند ، رأی بدهند .

لازم به ذکراست،دور دوم انتخابات مجلس 15 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
 

نام:
ایمیل:
* نظر: