آخرین اخبار
کد خبر: ۶۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳
مسئول بسیج جامعه زنان کشور از ساخت فیلم سینمایی شهیده «ناهید فاتحی‌کرجو» شهید شاخص سال 91 بسیج زنان خبر داد.

مینو اصلانی با بیان اینکه معرفی زنان شهید و الگوسازی مناسب در میان نسل جوان از جمله مهم‌ترین اهداف فرهنگی بسیج جامعه زنان است، اظهار داشت: امسال شهیده «ناهید فاتحی کرجو» محور برنامه‌های بسیج جامعه زنان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای معرفی شهیده فاتحی کرجو علاوه بر انتشار کتاب، تولید نماهنگ و برگزاری یادواره، فیلم سینمایی زندگی این شهیده نیز تا پایان سال جاری ساخته می‌شود.

 شهید «ناهید فاتحی‌کرجو» در چهارمین روز از تیر ماه سال 1344 در شهر سنندج به دنیا آمد. با شروع حرکت‌های انقلابی مردم، ناهید هم به سیل خروشان انقلابیون پیوست و با شرکت در راهپیمایی‌ها و تظاهرات ضد طاغوت در جرگه دختران مبارز کردستان قرار گرفت.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع درگیری‌های ضد انقلاب در مناطق کردستان، همکاری‌اش را با نیروهای ارتش و سپاه آغاز کرد. ناهید بیشتر وقتش را به خواندن کتاب‌های مذهبی و قرآن و انجام فعالیت‌های اجتماعی می‌گذراند.

ناهید اوایل زمستان سال 1360 به شدت بیمار شد و به درمانگاهی در میدان مرکزی شهر سنندج مراجعه کرد. اما از ساعت مراجعتش خیلی گذشته بود و خانواده نگران شده بودند. خواهرش دنبالش می‌رود و بعد از ساعت‌ها پرس و جو پیدایش نمی کند. خبری از ناهید نبود! انگار که اصلاً به درمانگاه نرفته بود! آن وقت‌ها پدر ناهید در جبهه خرمشهر بود و مادر نگران و دست تنها، به تنهایی همه جا دنبال او می‌گشت. تا اینکه بالاخره از چند نفر که ناهید را می‌شناختند و او را آن روز دیده بودند شنید که چهار نفر، ناهید را دوره کرده، به زور سوار مینی بوس کردند و بردند!

چند وقتی از ربوده شدن ناهید گذشته بود که خبر گرداندن دختری در روستاهای کردستان با دستانی بسته و سری تراشیده به جرم اینکه «این جاسوس خمینی است!» همه جا پخش شد.

مردم روستا در آن شرایط سخت که جرأت حرف زدن نداشتند، به وضعیت شکنجه وحشیانه این دختر اعتراض کرده بودند. اما هیچ گوش شنوا و مرد عملی پیدا نشده بود که ناهید، دختر جوان و انقلابی را از چنگال ستم آنها رهایی بخشد.

از روز ربوده شدن او یازده ماه می‌گذشت که پیکر بی‌جان و مجروح و کبود او را با سری شکسته و تراشیده در سنگلاخ‌های اطراف روستای هشمیز پیدا کردند.

خانواده شهید ناهید فاتحی کرجو، صلاح ندیدند وی را در سنندج دفن کنند و برای رهایی از آزار و اذیت ضد انقلاب و برخورداری از امنیت اجتماعی، جسد بی جان او را برای تدفین به تهران منتقل کردند و پیکر شهید ناهید کرجو، شهید مظلوم سنندجی در قطعه شهدای انقلاب بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شده است.

 

 فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: