آخرین اخبار
کد خبر: ۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳
در راستاي پروژه‌هاي سپاه‌هراسي و سپاه‌ستيزي كه دشمنان شكست‌خورده داخلي و خارجي در فتنه ۸۸ عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كليد زدند، نكاتي از سخنان آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي در مورد سپاه، بهانه‌اي شد براي شبكه‌هاي خبري و رسانه‌‌اي دشمنان تا هجمه‌هاي ديگري را به اين نهاد انقلابي داشته باشند.

در اين تهاجم سنگين رسانه‌اي با هدف جوسازي و تخريب چهره سپاه، از اين تاكتيك ثابت و هميشگي عمليات رواني استفاده شده است كه برخي جملات آيت‌الله مكارم بر‌جسته و از آن به صورت دلخواه بر‌داشت شده و مطالب اصلي و عمده‌ در وصف، تمجيد و تجليل از سپاه پاسداران ناديده گرفته شده و از خبر‌ها حذف شده است. چند روز پيش به مناسبت سالروز تأسيس سپاه و در آستانه سالروز شهادت استاد مطهري و هفته عقيدتي سياسي در سپاه، جمعي از فر‌ماندهان و مسئولان سپاه حضرت علي بن‌ابيطالب (ع) قم با آيت‌الله‌العظمي مكارم شيرازي ديدار نمودند تا از رهنمود‌هاي اين مرجع تقليد بهره ببرند. ديدار و ملاقات فرماندهان، مسئولان و پاسداران در قم با آيات عظام و مراجع تقليد، يكي از برنامه‌هاي ثابت و مستمر سپاه در طول حيات اين نهاد انقلابي بوده و ديدار ياد‌شده نيز در همين راستا برنامه‌ريزي شده است. در ديدار‌ها و ملاقات‌هاي سپاه پاسداران با اين بزرگواران، همواره مجموعه‌اي از مباحث اعتقادي، اخلاقي، تربيتي و سياسي مطرح و ادبيات به كار گرفته شده داراي سه بعد توصيفي و تجليل از سپاه، ارشادي، تمهيداتي و هشداري بوده است. 
مروري بر مطالب بيان شده از سوي آيت‌الله‌العظمي مكارم شيرازي در اين ديدار نشان مي‌دهد كه سخنان معظم‌له، در همين چار‌چوب و با همين ادبيات مي‌باشد. آنچه غير‌منتظره بوده، نه سخنان آيت‌الله مكارم، بلكه نوع پوشش خبري و بازتاب‌هاي رسانه‌اي و بر‌جسته‌سازي برخي از نكات و بر‌داشت‌هاي عجيب و غريب رسانه‌هاي ضد‌انقلاب و شبكه‌هاي خبري وابسته به استكبار جهاني و صهيونيسم بين‌الملل از سخنان معظم‌له مي‌باشد.
اين نوع پر‌دازش روي برخي از جملات اين مرجع تقليد از يك توطئه طراحي شده عليه سپاه خبر مي‌دهد. به نظر مي‌رسد در راستاي پروژه سپاه‌هراسي با هدف سپاه‌ستيزي دشمنان، ايجاد بد‌بيني در جامعه در خصوص رابطه سپاه با مرجعيت از جايگاه ويژه‌اي بر‌خور‌دار باشد. اين تلاش دشمنان در حالي صورت مي‌گيرد كه رابطه سپاه با مرجعيت شيعه يك رابطه اعتقادي بوده و طي ۳۳ سال حيات پر‌بركت سپاه، اين نهاد انقلابي همواره از مرجعيت شيعه دفاع كرده و با مراجع عظام تقليد همراه و همسو با انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي ارتباط تنگاتنگ داشته است. سخنان آيت‌الله مكارم شيرازي در خصوص حفظ و تقويت همين ارتباط است. سپاه بازوي توانمند ولايت فقيه و تحت امر فرماندهي معظم‌ كل‌ قوا حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي (مد‌ظله‌العالي) بوده و از آنجا كه تأكيد هميشگي رهبر معظم انقلاب اسلامي، حفظ حرمت، شأن و جايگاه مرجعيت و مراجع عظام در كشور بوده، سپاه نيز در عمل با ارتباط تنگاتنگ و مؤثر با مراجع براي تحقق اين تدبير ولي‌فقيه زمان كوشش كرده است.
ديدار ياد‌شده با حضرت آيت‌الله مكارم بر همين اساس صورت گرفته و صحبت‌هاي معظم‌له نيز در راستاي همان راهنمايي‌هايي است كه همگان از مراجع تقليد و آيات عظام انتظار دارند. اگر دشمنان با ناديده گرفتن بخش‌هايي و بر‌جسته‌سازي جهت‌دار نكاتي از سخنان ايشان به دنبال تخريب چهره سپاه هستند و مي‌خواهند القا كنند كه بين سپاه و مرجعيت اختلاف وجود دارد، اين آرزو را بايد به گور ببرند. با توجه به نكات پيش گفته، سخنان آيت‌الله مكارم در همين ديدار با محور‌بندي در همان سه بعد مرور مي‌شود تا مشخص گردد اين اظهارات تفاوت اساسي با اظهارات پيشين معظم‌له و ديگر مراجع و آيات عظام ندارد.
الف- مطالب توصيفي و تجليل از سپاه
اين مسئله براي همه مسلم است كه سپاه خدمات بسيار ارزشمندي براي نجات و حفظ انقلاب اسلامي و پيشرفت‌ كار‌هاي جمهوري اسلامي داشته است.
- الان هم سپاه خاري در چشم دشمنان است.
- دشمنان از وجود سپاه ناراحت و هراسان هستند.
- امتيازي كه سپاه دارد اين است كه يك نهاد رزمي و ارزشي است.
ب- مطالب ارشادي و توصيه‌اي
- اگر بخواهيم سپاه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي باشد، بايد انگيزه‌هاي ديني را در اين نهاد تقويت كرد.
- بايد مرتب آموزش‌هاي ديني و مذهبي داده شود تا روحيه اسلامي و فداكاري ناشي از آن در سپاه محفوظ باشد.
ج- مطالب هشداري
- بايد از آن روزي ترسيد كه خداي نا‌كرده شبهات عقيدتي و مفاسد اخلاقي كه دشمن روي آن فعاليت مي‌كند ولو به صورت كم به سپاه سرايت كند و اميد‌واريم با بيداري شما هر‌گز چنين چيزي رخ ندهد و همواره سپاه به همان صورت با انگيزه‌هاي لشكر پيامبر اسلام (ص) باقي بماند.
- بايد مراقبت كرد تا سپاهيان در دام مكتب‌هاي عرفاني كاذب گرفتار نشوند.
- هرگز نبايد تصور شود كه بين ارتش و سپاه جدايي وجود دارد.
- اگر سپاه از مرجعيت جدا شود، ضرر مي‌كند.
همانطور كه ملاحظه مي‌شود سخنان آيت‌الله مكارم در‌بر‌دارنده هر سه محور مي‌باشد و ايشان در كنار تجليل و تمجيد از سپاه، نكاتي را به صورت توصيه‌اي و هشداري داشته‌اند. لازم به توضيح است كه مطالب هشداري و انذاري همواره در كلام همه بزرگان دين وجود داشته و اين مقوله جديدي نيست. بنابراين به كساني كه از اين سخنان خوشحال شده و با آب و تاب به بازتاب آن پر‌داخته و از اختلاف بين سپاه و مراجع سخن گفته‌اند، بايد گفت، شما نه سپاه را مي‌شناسيد و نه مرجعيت را و اين قبيل عمليات رواني شما در راستاي جنگ نرم ره به جايي نمي‌برد.

نام:
ایمیل:
* نظر: