آخرین اخبار
کد خبر: ۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۴
فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز گفت: بعضی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر دو پهلو برخورد می‌کنند و برخی سیاست‌های دو گام به جلو و یک گام به عقب پیش می‌گیرند، یعنی موضوعاتی را در جامعه طرح می‌کنند و به خاطر اینکه مورد پذیرش افراد دین‌دار نیست، می‌گویند عقب‌نشینی کنیم.

حمیدرضا گرامی روز سه شنبه در همایش فرماندهان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان که به مناسبت گرامی‌داشت هفته معلم برگزار شده بود، اظهار داشت: مأموریت اصلی و برنامه‌ریزی شده سال 91 ناحیه مقاومت بسیج بقیة‌الله (عج) شیراز، تربیتی و تشکیل حلقه‌های شجره طیبه صالحین است.

وی با اشاره به تاریخچه حلقه‌های صالحین بیان داشت: تشکیل حلقه‌های صالحین منحصر به امروز نیست بلکه شکل‌گیری، ترویج و اشاعه دین مبین اسلام نیز به همین روش بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز افزود: پیامبر اسلام به یک‌باره در میان مردم حاضر نشدند که اعلام کنند به من ایمان بیاورید بلکه نخست از اطرافیان و به صورت پنهانی کار خود را آغاز و سپس دین مقدس اسلام را با اذن پروردگار و به صورت سازمان یافته علنی کردند.

گرامی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما نیز به یک‌باره به پیروزی نرسید بلکه زمینه‌سازی‌هایی از سال 42 شکل گرفت و با جلسات خانگی ادامه یافت و سرانجام در سال 57 با اعلام حضرت امام (ره) و با آمدن در خیابان‌ها تکمیل شد.

وی اضافه کرد: در مورد کاندیداها نیز برخی حدود چهار سال کار می‌کنند، جلسات خانگی راه می‌اندازند، سازماندهی می‌کنند، حلقه‌های انسانی را در خانه‌ها تشکیل می‌دهند و بعد در آن یک هفته‌ای که قانون به آن‌ها اجازه می‌دهد به نحو دیگری ظاهر می‌شوند و خود را به عموم مردم معرفی می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله شیراز تصریح کرد: امروز ما در تربیت دینی بین اقشار جامعه با تشکیل حلقه‌های صالحین می‌توانیم اهداف و مسیر انقلاب را تقویت کرده و راه را ادامه دهیم.

گرامی با اشاره به دیگر مأموریت‌های سال 91 گفت: مأموریت بعدی نیروی مقاومت بسیج، طرح تقویت و سازماندهی فضای مجازی است، چرا که علم و تکنولوژی روز برای همگان قابل دسترسی است و حتی بچه‌ها از سنین چهار یا پنج سالگی آمادگی ورود به این فضا را دارند.

وی اضافه کرد: شکل‌گیری و به کارگیری گروه‌های متخصص و مجرب در این راستا در مدارس می‌تواند با جهت‌دهی افکار از انحرافات جوانان و نوجوانان جلوگیری کند.

گرامی دیگر مأموریت نیروی مقاومت بسیج را در سال 91، تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: این طلیعه مهم الهی که امروز در جامعه مغفول مانده است، با تشکیل این شوراها از غربت بیرون می‌آید.

وی ادامه داد: در جامعه امروز ما شعار امر به معروف و نهی از منکر طنین‌انداز است، سخنرانی‌های زیبا و دلنشینی صورت می‌پذیرد، احادیث و روایات بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در عمل، کاری و اتفاقی نمی‌افتد.

فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز اضافه کرد: بعضی با این موضوع دو پهلو برخورد می‌کنند و برخی سیاست‌های دو گام به جلو و یک گام به عقب پیش می‌گیرند، یعنی موضوعاتی را در جامعه طرح می‌کنند و به خاطر اینکه مورد پذیرش افراد دین‌دار نیست، می‌گویند عقب‌نشینی کنیم.

گرامی بیان داشت: در جامعه اسلامی که مردم آن شیعه هستند، توجه به پدیده امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل شوراهای آن می‌تواند گامی موثر تلقی شود و ما باید این فرهنگ را در بین دانش‌آموزان و فرزندانمان نهادینه کنیم تا هر نفر در این جامعه خود یک آمر به معروف و ناهی از منکر باشد.

وی با اشاره به شعار سال 91 گفت: مأموریت چهارم بسیج، توجه به نهضت روشنگری در ابعاد مختلف به ویژه تلاش در عملیاتی شدن شعار سال است.

فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز افزود: در این کار، فرهنگیان و متولیان علم و پژوهش و والدین دانش‌آموزان مؤثرترین اشخاص به شمار می‌روند.

گرامی ادامه داد: دروس ریاضی و علوم، فیزیک و شیمی به جای خود، اما باید موضوعات مهم پیش روی نظام جمهوری اسلامی ایران فرهنگ‌سازی شود.

وی در مورد فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی اضافه کرد: اگر این فرهنگ‌سازی انجام شود در عرصه مهم اقتصادی نیز سربلند می‌شویم، البته تولیدکنندگان نیز باید فرهنگ تولید با کیفیت و قیمت کمتر را از جمله فعالیت‌های خود قرار دهند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز گفت: چرا ما باید بازار و اقتصادمان را در اختیار بیگانگان قرار دهیم تا منجر به تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌های خودمان شود.

گرامی بیان داشت: اگر اراده‌ها قوی شود و فرهنگیان نیز تلاش کنند و در نهضت روشنگری و فرهنگ‌سازی تمام توان خود را به کار گیرند آنگاه گامی موثر در راستای حفظ انسجام مردم، ایجاد روحیه نشاط و شادابی، امید و وحدت در جامعه برداشته شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: