آخرین اخبار
کد خبر: ۶۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس در نشست خبری بیمارستان شهدای عشایر:
نوروزی گفت: برپایی بیمارستان های صحرایی در حقیقت فرصتی برای سنجش میزان آمادگی پرسنل درمانی استان برای روبه رویی با موقعیت های بحرانی است.
به گزارش تنویر، ستار نوروزی، رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس در نشست خبری با موضوع برپایی بیمارستان صحرایی شهدای عشایر در شهرستان اقلید  گفت: فاز اول این بیمارستان صحرایی از یک مرداد ماه سالجاری و با غربالگری مردم عشایر منطقه توسط سه تیم پرستار، پزشک عمومی و بینایی سنجی آغاز شد.

وی ادامه داد: طی غربالگری تیم های پزشکی که با مراجعه به چادرهای عشایر منطقه انجام شد، این تیم ها اقدام به غربالگری و سنجش مواردی از قبیل قند خون، فشار خون، وضعیت بینایی و ... نمودند و بیمارانی را که به درمان های سرپایی نیازمند بودند درمان کردند و مواردی که به امور درمانی بیشتری نیاز داشتند به بیمارستان صحرایی ارجاع دادند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس با اشاره به اعزام ۲۰ تیم غربالگری در طول این مدت، اظهار داشت: تا شب گذشته برای دو هزار و ۷۰ نفر غربالگری انجام شده بود که ۶۵۰ نفر از آنان به بیمارستان ارجاع داده شدند.

نوروزی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی نیز از دیروز آغاز به کار کرده و تا فردا به فعالیت خود ادامه می دهد، گفت: اگر تقاضا وجود داشته باشد زمینه تمدید مدت برپایی بیمارستان صحرایی تا یک هفته فراهم است.

وی افزود: سازه های رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق عمل و نقاهت گاه سیار در کنار این بیمارستان صحرایی در نظر گرفته شده است، وی افزود اتاق عمل این بیمارستان ظرفیت انجام روزانه ۲۰ عمل را داراست.

رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس گفت: متخصصان مختلفی در رشته های قلب و عروق، اعصاب و روان، حلق و بینی، گوش، ریه، پوست، دندان پزشکی و .... در بیمارستان حضور دارند که بعضی از آن ها از مرکز استان به این منطقه اعزام شده اند.

نوروزی بیان کرد: تمام خدمات ارائه شده در این بیمارستان رایگان است و داروهای بیماران نیز صرفا به خاطر جلوگیری از ورود بیماران کاذب، با ۱۰ درصد قیمت واقعی قابل خرید است، ضمن اینکه هیچ یک از پرسنل حضور یافته در بیمارستان که اکثر عضو بسیج جامعه پزشکی هستند پولی دریافت نکرده اند.

وی درباره نیروهای اعزام شده نیز گفت: ۱۸۵ نفر روز تعداد غربالگران و ۸۵ نفر روز تعداد متخصصان حاضر در بیمارستان صحرایی است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس افزود: بیمارانی که پس از اتمام زمان بیمارستان صحرایی نیاز به درمان بیشتری باشند، به مراکز دیگر درمانی استان ارجاع داده می شوند تا روند درمانی آن ها به شکل رایگان ادامه پیدا کند.

نوروزی گفت: تا دیروز عصر ۹۰۰ نفر در بیمارستان صحرایی ویزیت شده بودند که پیش بینی ما این است که در روز آخر بیمارستان تعداد مراجعه کنندگان دو برابر روزهای دیگر شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه داریم تا در آینده در هر فصل چنین برنامه ای در یکی از نقاط صعب العبور و محروم استان انجام گیرد، گفت: پیش بینی هایی درباره برپایی بیمارستان ها در شهرستان های ممسنی و رستم و در مسیر بازگشت عشایر به مناطق گرمسیری انجام شده ولی به هیچ وجه قطعی نیست و ممکن است در نهایت بیمارستان به نقطه دیگری که نیازمندی های بیشتری دارد، تعلق بگیرد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس اظهار داشت: برپایی بیمارستان های صحرایی در حقیقت فرصتی برای سنجش میزان آمادگی پرسنل درمانی استان برای روبه رویی با موقعیت های بحرانی نیز هست.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح آمار و سرشماری علوم پزشکی شیراز در شهر شیراز اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح اطلاعات و آمار مربوط به خانواده ها شامل مواردی نظیر بیمه درمانی خانواده و تحت پوشش پزشک خانواده بودن و... طی آن جمع آوری و مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: تا پایان شهریور کارهای مربوط به سرشماری به اتمام و اطلاعات مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ارائه می شود.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: