آخرین اخبار
کد خبر: ۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۲
فرمانده سپاه فجر فارس گ: با اشاره به اینکه در این اجلاسیه اتفاقاتی به یادماندنی و برای اولین بار در کشور به وجود آمد، گفت:خدا می داند که ذره ای مربوط به امثال من نبود و خود شهدا اداره کننده اجلاسیه بودند که این داشته و ثروت معنوی ماست که اگر به آنها تکیه کنیم جامعه ما از نظر فرهنگی بیمه خواهد شد.

سردار دکتر غلامحسین غیب پرور، امروز در سالگرد اجلاسیه سرداران و 14 هزار و 600 شهید ولایتمدار فارس در مجتمع فرهنگی امام علی(ع) سپاه فجر، بیان داشت: کنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهید سرافراز فارس به عنوان یک رویدا بزرگ فرهنگی و به یاد ماندنی در تاریخ کشورمان ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه در این اجلاسیه اتفاقاتی به یادماندنی و برای اولین بار در کشور به وجود آمد، افزود: برای اولین بار در تاریخ کشور قبل از برگزاری یک اجلاسیه، دیدار مردمی با رهبر معظم انقلاب به وجود آمد.

فرمانده سپاه فجر فارس بابیان اینکه اگر در کنگره شهدای فارس در سال گذشته هیچ کاری انجام نمی شد به جز این دیدار که ما را بس بود، خاطر نشان کرد: حضور مراجع عظام تقلید برای اولین بار در کنگره شهدا در استان فارس نیز جز اولین موردهایی بود که اتفاق افتاد به گونه ای که حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مراسم ویژه و متمرکز این  اجلاسیه فرمودند: «من در عمر خود مجالس زیادی دیده ام، اما هیچ مجلسی با این عظمت و شکوه را ندیده ام».

غیب پرور حضور شخصیت های بزرگ کشوری و لشکری از قوای سه گانه،برخی از وزرای هیئت دولت،  فرماندهان عالی رتبه دولت را نیز جز اولین موردهایی دانست که در یک اجلاسیه اتفاق می افتاد.

وی با اشاره به اینکه به طورمعمول مدت زمان برگزاری کنگره ها در کشور یک یا دو روزه است، تصریح کرد: اما در اجلاسیه سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس در سال گذشته به مدت هفده روز تمام استان درگیر برگزاری این اجلاسیه بودند که این به نوبه خود جز اولین اتفاقات بود که در یک کنگره در کشور به وقوع پیوست.

فرمانده سپاه فجر فارس حسن ختام اجلاسیه سرداران و 14 هزار و 600 شهید فارس همزمان با شهادت حضرت زهرا(ص) با سخنرانی حجت الاسلام سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران؛ عنوان کرد و گفت:  تعداد یادواره های پیش از برگزاری اجلاسیه اصلی، یک هزار و 200 یادواره در سطح استان بود، بدین معنی که اگر در هر یادواره دو هزار نفر شرکت کرده باشند چیزی در حدود دو میلیون و 400 هزار نفر به میهمانی شهدا در این یادواره ها رفته اند.

غیب پرور با بیان اینکه دشمن بداند که به پای انقلاب اسلامی ایران ما شهید یهودی، ارمنی و زرتشتی تقدیم کرده ایم، گفت: برگزاری یادواره شهدای اهل سنت، یادواره شهدای ادیان الهی، گروه سرود لبنان نیز جز اولین موردهایی بود که در یک اجلاسیه اتفاق افتاد و  خدا می داند که ذره ای مربوط به امثال من نبود و خود شهدا اداره کننده اجلاسیه بودند که این داشته و ثروت معنوی ماست که اگر به آنها تکیه کنیم جامعه ما از نظر فرهنگی بیمه خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: