آخرین اخبار
کد خبر: ۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: به همت تلاشگران بسیج سازندگی، روزانه 10 پروژه عمرانی در مناطق محروم روستایی سراسر کشور به بهره برداری می رسد.

سردار مجید خراسانی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان در سنندج اظهار داشت: سال گذشته سه هزار و 760 پروژه عمرانی در روستاها و مناطق محروم کشور به بهره برداری رسید که به طور متوسط روزانه 10 پروژه افتتاح می شود.

وی به طرح های اجرا شده در سال گذشته اشاره کرد و افزود: مدرسه سازی، ساخت مسجد، ساخت خانه محرومین، احداث خانه های بهداشت، آبرسانی و ... از جمله پروژه هایی است که در سال 90 به همت بسیج سازندگی کشور افتتاح شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: 12 هزار مدرسه طی سال گذشته از طرف آموزش و پرورش در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفت که با مشارکت هزار و 700 دانش آموز تعمیر و بازسازی شدند.

خراسانی یادآور شد: اعزام 9 هزار تیم پزشکی و دو هزار و 900 گروه جهادی به مناطق محروم در راستای خدمت رسانی به روستائیان به مناطق مختلف کشور از دیگر برنامه های بسیج سازندگی بود.

وی افزود: همچنین در راستای یادگیری مهارت های شغلی و ایجاد زمینه برای اشتغال جوانان در آینده در سال 90 بیش از 50 هزار نفر در دورترین مناطق کشور توسط گروه های آموزشی سیار از 50 هزار ساعت نفر آموزش های فنی و حرفه ای برخوردار شدند.

خراسانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف تاسیس بسیج سازندگی کشور به فرمان رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: زمینه سازی برای حضور جوانان در عرصه سازندگی و خدمت رسانی کشور و کمک به دولت در مناطق محروم و دور افتاده مهمترین اهداف این سازمان به شمار می رود.

وی ادامه داد: حضور جوانان در عرصه های سازندگی و خدمت رسانی به مناطق محروم کشور امسال برای ششمین سال متوالی در قالب اردوهای هجرت آغاز شده است و پیش بینی می شود بیش از سال های گذشته این اردوهای جهادی مورد استقبال قرار گیرد.

رئیس بسیج سازندگی کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بسیج سازندگی کشور در حال حاضر35 میلیون نفر عضو دارد که 38 درصد آن را بانوان تشکیل می دهند.

وی به اولویت های بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، کمک به دولت در سازندگی مناطق محروم و کمک به دولت در ورود جوانان به شغل های مناسب سه اولویت مهم بسیج سازندگی کشور است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در پایان خدمت رسانی و محرومیت زدایی را از دیگر محورهای فعالیت بسیج سازندگی دانست و خواستار همکاری و حمایت مسئولان از پروژه ها و طرح های در دست اجرای این سازمان شد.

 

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر: