آخرین اخبار
کد خبر: ۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۴
سرهنگ حميدرضا گرامي گفت:از هفته آينده گروه هاي امر به معروف و نهي از منكر در سطح شيراز خصوصا اطراف حرم شاهچراغ(ع) فعال خواهند شد.

فرمانده سپاه بقيه الله شيراز گفت:بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در شيراز افزود: رزمايش بزرگ رزمي فرهنگي با حضور يگان هاي ذوالفقار يا بيت المقدس و به نام عاشقان شهادت پيروان ولايت، در راستاي بالابردن توان رزمي عملياتي بسيجيان، برگزار مي شود.

وي مدت اين رزمايش را دو روز اعلام و تاكيد كرد: با احتساب نيروها و عوامل ستادي و پشتيباني، بالغ بر شش هزار نفر بسيجي در اين رزمايش حضور خواهند داشت.

گرامي بسيج را يك نيروي چندمنظوره دانست و با بيان اينكه اصل مهم بسيج ولايت مداري و ولايت محوري است، تصريح كرد:  علي رغم اينكه ماموريت اصلي بسيج مقابله با جنگ نرم دشمن است، اما براي ارتقا سطح توانايي رزمي عملياتي دسته هاي در پايگاههاي مقاومت سازماندهي شده اند كه تحت عنوان واكنش سريع يا بيت المقدس شناخته مي شوند.

او اضافه كرد: در طول سال اين دسته ها در مانورها و اردوهاي رزمي مختلفي شركت كرده و به صورت ناحيه اي و متمركز آموزش هايي را فرامي گيرند.

وي ادامه داد: در اين رزمايش 220 دسته مختلف عمليات هاي مربوطه را انجام مي دهند.

فرمانده سپاه ناحيه بقيه الله شيراز با اشاره به اهداف اين رزمايش تاكيد كرد: ارايه آمادگي كامل نيروهاي نظامي سپاه و بسيج شيراز و ارايه برنامه هاي مختلف فرهنگي از مهمترين اهداف برگزاري اين رزمايش است.

گرامي گفت: در اين رزمايش علاوه بر آموزشهاي دفاع از كوي و برزن، آشنايي با سلاح، راهپيمايي، تيراندازي در شب و همچنين آموزش هاي تئوري در بخش هاي فرهنگي و نظامي به شركت كنندگان ارايه مي شود.

 

تيمهاي تذكر لساني از هفته آينده در شيراز فعال مي شوند

گرامي در بخش ديگري از اين نشست خبري گفت: از هفته آينده گروه هاي امر به معروف و نهي از منكر در سطح شيراز خصوصا اطراف حرم شاهچراغ(ع) فعال خواهند شد.

فرمانده سپاه بقيه الله شيراز گفت: با هماهنگي هاي انجام شده با عوامل فرهنگي، روحانيت، دستگاه قضايي و پليس، گشتها در سطح شهر عملياتي شده و در مرحله اول وظيفه اصلي آنان تذكر لساني خواهد بود.

وي ازهماهنگي هاي انجام شده با مجامع امور صنفي براي همراهي در اين مانور گفت و تصريح كرد: بسيج آمادگي كامل براي ايجاد نظم و امنيت در اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) را دارد كه در اين خصوص گشت هاي مختلف به زودي فعاليت هاي خود را انجام خواهند داد.

گرامي خاطرنشان كرد: رزمايش عاشقان شهادت پيروان ولايت در ساير شهرستان هاي استان فارس نيز برگزار شده و در شيراز به دليل برگزاري انتخابات، اين هفته روزهاي پنجشنبه و جمعه بيست و يكم و بيست و دوم ارديبهشت ماه اجرا مي شود.

لازم به ذکراست؛ با احتساب نیروها و عوامل ستادی و پشتیبانی، بالغ بر 6 هزار نفر بسیجی در این رزمایش حضور دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: