آخرین اخبار
کد خبر: ۶۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
فرمانده سپاه فجر فارس:
سردار غیب پرور با بیان اینکه تأثیرات فرهنگی در این اجلاسیه بسیار مهم است، افزود: اجلاسیه پیرغلامان باید بهانه‌ای برای ترویج فرهنگ عاشورایی و انقلاب اسلامی در استان فارس باشد.

به گزارش تنویر، فرمانده سپاه فجر فارس در نشست هماهنگی سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی که در شیراز برگزار شد، ضمن تاکید بر توجه به اثرات فرهنگی برگزاری این اجلاسیه در شیراز، گفت: بعد از اجلاسیه شهدا در سال 1390، تجلیل از پیرغلامان می‌تواند دومین گام مهم فرهنگی فراگیر در استان فارس باشد.

وی با بیان اینکه تأثیرات فرهنگی در این اجلاسیه بسیار مهم است، افزود: اجلاسیه پیرغلامان باید بهانه‌ای برای ترویج فرهنگ عاشورایی و انقلاب اسلامی در استان فارس باشد.

سردار غیب‌پرور افزود: در زمان کنونی که اسلام و مکتب تشیع در مظلومیت قرار گرفته است و در اکناف عالم اتفاقات فراوانی علیه مسلمانان رخ می‌دهد، هیچ چیزی جز فرهنگ حسینی نمی‌تواند نجات‌بخش باشد لذا باید این مسئله هدف‌گذاری و تبیین شود که در این اجلاسیه چه می‌خواهیم انجام دهیم.

فرمانده سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه در برگزاری این اجلاسیه باید یکسری اهداف استانی را برای خود تعریف کنیم، گفت: باید جلسه‌ای با حضور فرمانداران شهرستان‌های جنوبی فارس تشکیل شود تا یک کار قوی انجام دهیم.

*در برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی، اهداف استانی تعریف شود

فرمانده سپاه فجر فارس تأکید کرد: باید از فضای اجلاسیه پیرغلامان حداکثر استفاده را ببریم لذا کمیته‌ای چند نفره تشکیل شده و اهداف استانی خود را کاملاً تعریف کنیم که به دنبال چه هستیم و باید به چه اهدافی دست یابیم.

غیب‌پرور با بیان اینکه برگزاری این اجلاسیه نباید تنها در چند هیئت مذهبی به نام شیراز خلاصه شود، گفت: در شیراز صدها هیئت مذهبی وجود دارد و هر کدام از آنان باید در این اجلاسیه سهمی داشته باشند البته منظور سهم مالی نیست بلکه سهمی که هر هیئت می‌تواند در محله،‌ مسجد، حسینیه و تکایای خود داشته باشد لذا باید مردمی بودن این اجلاسیه حفظ شود.

*لزوم تجلیل از مداحان دوران دفاع مقدس استان فارس در این اجلاسیه

فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه صحبت هایش ضمن اینکه خواستار تجلیل از مداحان استانی در این اجلاسیه به طور شایسته شد، گفت: تجربه ثابت کرده است هیئات مذهبی واقعاً در حفظ امنیت ملی نقش داشته‌اند و در تاریخ ایران اینگونه بوده است؛ در زمان قاجار، پهلوی اول و دوم این هیئات مذهبی بودند که حتی در خفقانی که عزاداری امام حسین (ع) ممنوع بود، فرهنگ حسینی را زنده نگه داشتند و در خانه‌های خود مجلس عزاداری امام حسین (ع) برگزار می‌کردند.

وی با بیان اینکه در شهر شیراز در زمان مرحوم آیت‌الله حسینی‌الهاشمی روح مجددی در کالبد هیئات مذهبی دمیده شد و امروز مقطع مجددی از هیئات مذهبی را شاهد هستیم، گفت: پیشنهاد می‌شود که مداحان استانی مخصوصاً مداحانی که در دفاع مقدس بوده‌اند در این اجلاسیه دیده و تجلیل شوند لذا ابتکاری که اکنون می‌توانیم نسبت به سایر استان‌ها به خرج دهیم همین مسئله می‌تواند باشد.

*دفاع مقدس عرصه‌ای برای هنرنمایی دینی دوستداران مکتب امام حسین (ع) بود

سردار غیب پرور خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس ویژگی و برجستگی خاصی دارد و اکنون باید این فضا را آماده کنیم که بگوییم در طول دفاع مقدس هم روحانیت، هم دانشجو و هم کارگر و هم مداح حضور داشته اند؛ یعنی دفاع مقدس عرصه‌ای است که همه دوستداران مکتب امام حسین (ع) برای هنرنمایی دینی توفیق حضور پیدا کردند.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه سپاه با تمام نیرو در خدمت برگزاری این اجلاسیه است، گفت: سپاه تنها برای برقراری امنیت در این اجلاسیه حضور پیدا نکرده است بلکه به تأسی از نماینده ولی فقیه صاحب ایده است و در این قضایا ایده‌پردازی می‌کند و پیشنهاد می‌دهد.

منبع خبر: دریافتی؛

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: