آخرین اخبار
کد خبر: ۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۹
همایش سراسری مسئولان نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه با هدف تبیین آخرین وضعیت سیاسی و فرهنگی کشور و بررسی راهبردها و سیاست‌های فرهنگی و عقیدتی سیاسی سپاه در سال 91، برگزار شد.

در این همایش سه روزه كه در شيراز برگزار شد، مسئولان ارشد بخش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و امنیتی از جمله دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، نوری ـ رییس اداره سیاسی سپاه، سردار آسودی ـ معاون تبلیغات سپاه، سردار سپهر ـ معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه، سردار قریشی ـ معاون نظارت نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه و حجت‌الاسلام والمسلمین صداقت ـ مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه حضور داشتند و طی سخنانی به تبیین و بررسی آخرین وضعیت کشور در حوزه‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، عقیدتی و سیاسی و نقش و مأموریت سپاه در شرایط جدید منطقه‌ای و جهانی پرداختند.

دریادار پاسدار علی فدوی ـ فرمانده نیروی دریایی سپاه ـ در این همایش با اشاره به شرایط حساس بین‌المللی و نقش و جایگاه انقلاب اسلامی و همچنین بیداری و آگاهی روزافزون ملت‌های جهان، گفت: ریشه بسیاری از نابسامانی‌های نظام بین‌الملل، زیاده‌خواهی، سلطه‌جویی، دوری از خدا و همچنین فاصله گرفتن از ایمان و معنویت است.

وی با بيان اينكه "دوای درد بشر امروز، بازگشت به تعالیم و ارزش‌های الهی و آسمانی و پناه آوردن به دستورالعمل‌های متعالی الهی است"، افزود: طیف ناچیزی از جمعیت جهان با نادیده گرفتن حقوق مسلم اکثریت دنیا، با تحمیل سیاست‌های جاه‌طلبانه و سلطه‌جویانه، برای رسیدن خواسته‌های نامشروع خود، از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کنند. سیاست‌های آنها در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، نابودی اخلاقیات، معنویت و ارزش‌های متعالی انسان‌ها را در پی داشته است.

فرمانده نيروي دريايي سپاه ادامه داد: سلطه‌جویان جهانی برای رسیدن به منافع سیاسی، مادی و اقتصادی خود، حتی از قربانی کردن ارزش‌های انسانی و به مسلخ بردن اخلاقیات نیز ابایی نداشته‌اند. تبعیض و دوگانگی حاکم بر سیاست‌های نظام سلطه، نقاب از چهره مزورانه آنها برداشته و دروغ بودن ادعاهای آنان در موضوعاتي همچون حقوق بشر و دموکراسی را به اثبات رسانده است.

فدوي در بخش دیگری از سخنان خود اظهار كرد: بشر امروز برای رسیدن به آرامش، امنیت و صلح، راهی جز بازگشت به تعالیم الهی ندارد. تا زمانی که نظام سلطه دست از سلطه‌گری، تعدی و تجاوز و زیاده‌خواهی بر ندارد و حقوق همه انسان‌ها را محترم نشمارد، بشر روی آرامش و ثبات و صلح به خود نخواهد دید.

در ادامه اين همايش، نوری ـ معاون سياسي سپاه ـ نیز در اجتماع مسئولان بخش‌های مختلف نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه به تشریح شرایط سیاسی داخلی و خارجی پرداخت و گفت: هجمه بی‌سابقه جبهه غرب علیه انقلاب اسلامی بیانگر نقش مهم و تأثیرگذار آن در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی است. برخی جریانات داخلی ـ دانسته یا ندانسته ـ برای حمله به ارکان نظام اسلامی با دشمنان قسم خورده نظام، همسو شده‌اند.

رییس اداره سیاسی سپاه خاطرنشان کرد: حمله وقیحانه به ارکان نظام اسلامی از جمله سپاه و رهبری، راهبرد کانونی جریان فتنه داخلی و معاندان خارجی است. در این راهبرد، تحریم‌های اقتصادی، بی‌ثبات‌سازی، به هم ریختن بازار، زمینه‌سازی برای رشد تورم، ایجاد نافرمانی مدنی و تخریب همزمان سپاه و رهبری به عنوان محورهای تاکتیکی مورد توجه قرار گرفته است.

همچنين، سردار محمدعلی آسودی ـ معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه ـ در اين مراسم، با تشریح وضعیت فرهنگی کشور، به اهمیت و جایگاه تبلیغات اشاره کرد و تاكيد كرد: تبلیغات مهم‌ترین و گسترده‌ترین عرصه فعالیت نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه است. جریان‌سازی فرهنگی یک ضرورت است و لازمه این جریان‌سازی، اصلاح نگاه فرهنگی در سطوح گوناگون است.

وی اضافه كرد: دشمن دیوانه‌وار ارزش‌های فرهنگی را مورد هجوم قرار داده است و دلیل دیوانه‌وار بودن این حرکت، در این است که کانون ارزش‌های انسانی در نظام‌هاي خود را نیز به سمت نابودی کشانده است. اگر نگاه ما به مسائل فرهنگی به نگاه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب نزدیک شود، آنگاه نقشه راهی که ترسیم خواهد شد، همه‌جانبه‌تر و کارسازتر خواهد بود.

رییس اداره تبلیغات سپاه با بيان اينكه "سپاه، جریان‌سازی فرهنگی در بخش‌های مختلف را محور فعالیت و دستور کار خود قرار داده است"، افزود: ملت‌های منطقه در جریان نهضت بیداری اسلامی نیازمند الگویی شایسته و مناسب هستند و سپاه در عرصه فرهنگی باید برای خلق این الگو، جریان‌سازی همه‌جانبه‌ای را سازماندهی و مدیریت كند.

سردار سپهر ـ معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ـ سخنران سومین روز این همایش بود كه با اشاره به فلسفه وجودی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تأکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با وجود بهترین، مخلص‌ترین، پاک‌ترین و کارآمدترین فرزندان این ملت شکل گرفت و همواره در لبه جلویی منطقه نبرد با دشمنان انقلاب اسلامی قرار داشته است. سپاه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، در همه صحنه‌های مهم و حساس، به عنوان سپری پایدار و مقاوم و بازویی توانمند در دفاع و حفظ و حراست از انقلاب اسلامی حضور داشته است.

وي با بيان اينكه "نهاد مقدس سپاه که قداست خود را در پرتو ولایت محوری، تقوا و معنویت و خون پاک وارسته‌ترین و پاک‌ترین انسان‌ها، کسب کرده است، همواره مایه عزت اسلام و انقلاب و خار در چشم دشمنان بوده است"، گفت: اصلی وجود دارد مبني بر اينكه هرگاه هدفی بیشتر از سایر اهداف مورد هجمه قرار می‌گیرد، بیانگر اهمیت آن است، حجم سنگین هجمه علیه سپاه نیز بیانگر اهمیت بالای این نهاد و نقش مؤثر آن در ناکام گذاشتن و به شکست کشاندن دشمن است.

سردار قریشی ـ معاون نظارت و تایید صلاحیت نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ـ نيز از دیگر سخنرانان این همایش بود که به اهمیت معنویت و انگیزه دینی در مقابل دشمنان اشاره کرد و گفت: ایمان و معنویت سلاحی است که هیچ قدرتی یارای مقابله با آن را ندارد. انجام وظیفه و تکلیف، شرط اصلی انجام کارها است و نتیجه فرع آن است و در چنین مکتب فکری، شکست جایی ندارد.

در ادامه این گردهمایی، حجت‌الاسلام والمسلمین صداقت ـ مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه ـ تأکید کرد: سپاه نیرویی است که بر پایه دین و تقوا و درک و عمل انقلابی بنا شده است.

وی با تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های فرهنگی نیروی دریایی سپاه، اظهار كرد: عزم جدی ما بر محور قرار دادن فعالیت‌های فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم دشمن است.

بر اساس اين گزارش، در جریان سه روز برگزاری این همایش در شهر شیراز، ضمن تشریح وضعیت فرهنگی و سیاسی کشور، کمیسیون‌های ویژه‌ای تشکیل شد و راهکارهای آفندی و پدافندی در جنگ نرم مورد بررسی و بحث و گفتگو قرار گرفت.

در این گردهمايي همچنین، مسئولان روابط عمومی و تبلیغات نیروی دریایی سپاه و معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در این نیرو، طی مراسمی تودیع و معارفه شدند و از رده‌های برتر مجموعه نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه تقدیر شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: