آخرین اخبار
کد خبر: ۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۵
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هم اكنون جامعه اسلامی ایران دچار تحول عظیمی شده كه بنا بر منویات رهبر معظم انقلاب باید علوم انسانی خود را از قرآن استخراج كنیم.

به گزارش تنویر به نقل از ایرنا آیت‌الله \'محی‌الدین حائری شیرازی \' روز جمعه در آیین اختتامیه كنگره ملی حضرت زینب(س) افزود: خودشناسی به منظور شناخت دقیق معارف و علوم اهلبیت(ع) بسیار مهم است و اگر جامعه ما خواستار تحول در علوم انسانی است باید مساله انسان‌شناسی را با تدابیر دینی بررسی كنیم.

وی افزود: مطالعه انسان به منظور تبیین معارف اهل بیت(ع) امری ضروری است و از این رو علوم انسانی ما باید منشا اسلامی داشته باشد.

استاد عالی حوزه علمیه قم گفت: اقدامات بصیرت زای حضرت زینب(س) الگوی تمام انسان‌ها به ویژه زنان مسلمان است و این بانو همان كسی بود كه در مجلس یزید نقش خط شكنی و از كار انداختن قدرت اجرایی بنی‌امیه را اجرا كرد.

حائری شیرازی گفت: در عصر ما شان انسان به درستی تعریف نشده است و مجهول‌ترین مفهوم در دوره كنونی، خود انسان است.

وی افزود: امام حسین (ع) به منظور شناساندن شان واقعی انسانیت به مردم قیام كرد و او همان ید بیضا و دست الهی بود كه موجب آرامش همگان از جمله حضرت زینب(س) بود.

وی ادامه داد: در عصر ما محبت انسان‌ها نسبت به یكدیگر مغفول مانده و ضروری است كه برای نزدیكی بیشتر به یكدیگر تلاش كنیم.

كنگره ملی دو روزه حضرت زینب (س) به همت سپاه علی ابن ابیطالب (ع) قم روز پنجشنبه با پیام آیت الله \'لطف الله صافی گلپایگانی\' از مراجع تقلید و با هدف تبیین ابعاد مختلف سیره حضرت و الگوگیری زنان جامعه از این بانوی بزرگ اسلام آغاز شد.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ، حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و برخی از شخصیت های فرهنگی و حوزوی سخنرانان این كنگره دو روزه بودند.

كنگره ملی حضرت زینب (س) روز جمعه با تجلیل از مقالات و آثار برتر به كار خود پایان داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: