آخرین اخبار
کد خبر: ۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۱
 به مناسبت ارتحال آیت‌الله آیت‌اللهی، فرمانداری ویژه لارستان سه روز را در این شهرستان عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش تنویر به نقل ازفارس ، در پی رحلت آیت‌الله آیت‌اللهی امام جمعه فقید لار، سیل اعلام تسلیت از جانب مراجع عالی‌قدر، ائمه جمعه و جماعات، ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف خطاب به روحانیت و مردم شهرستان لار و استان فارس به خانواده این روحانی وارسته، علما و مراجع مختلف ارسال شده است.

اهل تسنن این شهرستان همراه و همگام با برادران و خواهران شیعه خود در ابراز این همدردی و عزاداری حماسه‌ای جاوید ساختند.

دسته دسته از اقشار مختلف مردم از سراسر ایران اسلامی به‌ویژه استان فارس و نقاط گوناگون شهرستان لار، به سوی شهر لار عزیمت کرده‌اند تا در مراسم تشییع این عالم بزرگ جهان اسلام که صبح فردا دوشنبه از مقابل استادیوم تختی به سمت حسینیه اعظم لار صورت می‌گیرد، شرکت کنند.

همچنین امام جمعه شیراز و استاندار فارس در یک بیانیه مشترک این ضایعه بزرگ را به خانواده ایشان و مردم این استان و شهرستان تسلیت گفتند.

آیت‌الله حاج سید عبدالعلی آیت‌اللهی فرزند عبدالمحمد نوه سید عبدالحسین لاری از شخصیت‌های برجسته لارستان و میراث‌دار مرحوم لاری بزرگ و یکی از مهم‌ترین رهبران مذهبی استان فارس بود.

از نسل مرحوم لاری بزرگ، دانشمندان دیگری نیز در صحنه دین، علم و عمل فعال هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به آیت‌الله سیدمجتبی موسوی لاری اشاره کرد.

آیت‌الله حاج سید عبدالعلی آیت‌اللهی از کهن‌ترین چهره‌های مبارز استان فارس و از نخستین اصحاب مرحوم سید نورالدین شیرازی و به طور کلی از همراهان نهضت امام(ره) بوده است.

یکی از ویژگی‌های مهم آیت‌اللهی، تلاش در راه ایجاد وحدت بین سنی و شیعه در جنوب استان فارس و حتی استان هرمزگان بوده است.

وی همراه با مرحوم حاج شیخ محمد فقیهی مفتی اهل تسنن جنوب فارس و امام جمعه اوز در راه وحدت و حفظ همبستگی به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گام‌های بلند و موثری را برداشته است.

آیت‌اللهی هیچ‌گاه در پی شهرت نبوده است، این مرد روحانی مقبولیت فراوانی در بین مردم لارستان و جنوب فارس دارد.

آیت‌الله آیت‌اللهی در سال 1340 قمری در جهرم چشم به جهان گشود و مراحل عالی علم را نزد آیت‌الله محسن حکیم، آیت‌الله عبدالهادی شیرازی در نجف اشرف، آیت‌الله بروجردی در قم و آقا سید نورالدین شیرازی در شیراز به پایان برد.

این بزرگوار حدود ساعت شش عصر روز جمعه نوزدهم ماه جاری در بیمارستان کوثر شیراز در سن 92 سالگی چشم از جهان فرو بست.

امام جمعه لارستان استاد خوشنویسی و شاعر خوش‌ذوق بود.

شعر وی درباره امام راحل در زمان طاغوت جزو بهترین اشعار بود

ای افسرا بزن سر سلطان را                                  رنگین نمای کاخ گلستان را

ننشسته گر به کاخ گلستانش                               در پیش گیر راه شمیران را

داری اگر هراس ز دربانش                                   افسون کنیم صاحب و دربان را

حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری با وی رابطه حسنه و نزدیک داشته‌اند.

قرار است مراسم تشییع جنازه این عالم ربانی فردا دوشنبه از ورزشگاه لار تا حسینیه اعظم برگزار و در محوطه حسینیه اعظم که توسط خودش در شهر قدیم لار بنیاد نهاده شده است به خاک سپرده شود.

وی از ابتدای انقلاب اسلامی سمت امام جمعه لار را به عهده داشته و مردم را در امور مذهبی هدایت و منطقه سنی و شیعه را با وحدت اداره کرده است.

اهالی تسنن لارستان در فقدان امام جمعه همراه با برادران تشیع لارستان به سوگ نشسته‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: