کد خبر: ۶۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

در سال 1346 در استهبان حسن پا به عرصه ی حیات نهاد دوران کودکیش در آرامش سپری شد و نوجوانیش مصادف شد با قیام مردم ایران علیه رژیم پهلوی . حسن تحصیلات خود را تا دوم راهنمایی ادامه داد او جوانی با عاطفه و شوخ طبع بود و بسیار مهربان و پــر توان و غیرتمند بود. شهید حسن اجراء ، به ورزش فوتبال علاقه ی فراوانی داشت . حسن 19 سال داشت که با شروع جنگ تحمیلی دلش برای حفاظت و صیانت از ایران اسلامی می تپید . با اصرار فراوان در تاریخ 13اردیبهشت ماه سال 1361 پا به عرصه جنگ نهاد و دلش را شاداب از هوای آنجا کـــرد .از آن به بعد بــود که زندگیــش وقف جبهه شد و عشــق در تمام وجودش راه یافت ؛ عشق به خدا چنان وجودش را فــرا گرفته بود که او را از ماندن در زمین خاکی بی تاب می کــــرد .

حسن در جبهه مسئولیت فـرماندهی دسته را بر عهده داشت و به مدت 356 روز عاشقانه جنگیــد . بارها پیکر چون گلــش از تیغ جفا مجروح گردید ، اما به امید وصال دم برنیاورد . حسن غواصی بی باک بود که اوج عاشقی خود را در عملیات کــربلای 4 به اجرا گذاشت . در تاریخ 4دی ماه سال 1365 آن هنگام که مسئولیت یک دسته از دریادلان را بر عهــده داشت ، از امواج بلند اروندرود گذشت و خود را به خط دشمن رساند و شروع به پاکسازی محل نمود .

در حالی که طنین الله اکبر سینه تاریـک شب را می شکافت تیر به قامت چون سـروش نشست و عاشق و آرام بر زمین افتاد . پیکر چون گلـش 9 سال به یاد کربلاییان دشت کربلای امام حسین(ع) ، آفتاب ســوزان را تحمل کرد تا این که در تاریخ 13آبان ماه سال 1374 به میهن عزیزمان برگشت .

پیکر پاک این شهید عزیز را در گلزار شهدای استهبان به خاک سپردند .


برای اطلاعات بیشتر به وصیت نامه شهید مراجعه کنید.

/224224



مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: