آخرین اخبار
کد خبر: ۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۶
مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر استان فارس با تاکید بر اینکه فارس قله و پایگاه خوشنویسی در کشور است، گفت: همکاری نکردن نهادها و سازمان‌های مختلف در بخش فرهنگی و هنری یک معضل اساسی است.

به گزارش تنویر ، سرگرد پاسدار حجت حسنی در نشست مشترک با اعضای انجمن خوشنویسان فارس که در مورد همکاری هرچه بیشتر سازمان بسیج هنرمندان و این انجمن برگزار شد، اظهار داشت: همفکری با اهل فن، فکر و هنر بسیار مهم و ضروری است چراکه این هم‌فکری موجب پیشرفت هرچه بهتر هنر در جامعه می‌شود.

وی هنر خوشنویسی را هنر پاک و مقدسی دانست و خاطرنشان کرد: فارس قله خوشنویسی در کشور است چراکه کسانی مانند ابن مقابله و نی‌ریزی در این استان متولد و موجب پیشرفت خوشنویسی در فارس و کشور شده‌اند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس همکاری با شعبه ممتاز خوشنویسی شیراز را بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: ما به عنوان یک نهاد فرهنگی و هنری تمایل داریم طرح‌های مشترکی را با انجمن خوشنویسان شیراز اجرا کنیم و از تخصص این هنرمندان خوشنویس استفاده کنیم.

سرگردحسنی داشتن تفاهمنامه بین سازمان بسیج هنرمندان فارس و انجمن خوشنویسان شیراز را برای اجرایی‌کردن بهتر طرح‌های خوشنویسی در این استان لازم دانست و خاطرنشان کرد: داشتن تفاهمنامه بین این دو مرکز هنری موجب ایجاد زمینه‌های همکاری صمیمی‌تر بین این دو نهاد می‌شود.

وی دغدغه اصلی سازمان بسیج هنرمندان را حمایت از هنرمندان دانست و تصریح کرد: طرح‌هایی که از انسجام خوبی برخوردار باشند، به‌ حتم توسط بسیج هنرمندان فارس حمایت می‌شوند.

این مسئول فرهنگی بیان کرد: انفرادی کارکردن هنرمندان در تمام عرصه‌ها یک معضل است و در واقع اگر افراد به صورت گروهی به فعالیت بپردازند بسیار تاثیرگذارتر، هدف‌مندتر و سودمندتر است و در نتیجه در هنر خوشنویسی نیز اجرای طرح‌ها به صورت گروهی بسیار موثرتر می‌شود.

مسئول انجمن خوشنویسان شیراز نیز در ادامه این نشست بیان کرد: انجمن خوشنویسان شیراز از فعال‌ترین انجمن‌های خوشنویسی در کشور است.

مجید چیزفهم ادامه داد: هنر خوشنویسی از سال‌ها پیش در کشور وجود داشته و در واقع این هنر، اصیل، نجیب و همیشه در خدمت اسلام و قرآن بوده و همیشه نگهبان و پاسدار فرهنگ و هنر ایرانی و سلامی است.

این استاد خوشنویسی از همکاری با بسیج هنرمندان فارس ابراز خرسندی کرد و گفت: بسیج پایه اصلی انقلاب و دفاع مقدس بوده است و امیدواریم با همکاری بسیج هنرمندان فارس موجب پیشرفت هرچه بیشتر این هنر در جامعه شویم.

وی همکاری متقابل سازمان بسیج هنرمندان و انجمن خوشنویسان را بسیار ضروری دانست و بیان داشت: باید تلاش کنیم تا هنر خوشنویسی را به جامعه بشناسانیم که این کار از طریق کمک گرفتن از رسانه‌ها ممکن است.

چیزفهم گفت: نتیجه کارهای فرهنگی شبیه کارهای عمرانی مشهود نیست چراکه نتیجه و تاثیر کارهای فرهنگی در آینده دور مشخص می‌شود.

در ادامه فرهاد نصیری شیرازی، استاد خوشنویسی، تداوم همکاری سازمان بسیج هنرمندان و انجمن خوشنویسان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: هنر زمانی پیشرفت می‌کند که حمایت شود و در تمام زمان‌ها هنگامی هنر به اوج خودش رسیده که توسط متولیان حمایت شده است.

مریم همایونی دبیر انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان فارس نیز گفت: به دلیل پراکندگی مجموعه فرهنگ و هنر در انقلاب اسلامی نیاز به تشکیل سازمانی برای اسلامی شدن زمینه‌های مختلف هنری وجود داشت که با تشکیل سازمان بسیج هنرمندان این مهم محقق شد.

این خوشنویس اضافه کرد: مهم‌ترین هدف هنر تربیت انسان است اما در جامعه امروز بعضی هنرها موجب انحراف انسان‌ها شده که هنر خوشنویسی از این انحراف مستثنی است زیرا این هنر مقدس بوده و در آن هیچگونه ابتذالی وجود ندارد.

همچنین مجید رستگار استاد خوشنویسی نیز در پایان این نشست تصریح کرد: بدعت‌هایی که توسط افراد غیر متخصص در جشنواره‌ها ارائه می‌شود به هنر صدمه می‌زند و در واقع برای بازیابی جایگاه هنر خوشنویسی در کشور نیاز به تبلیغات اساسی است زیرا از طریق رسانه و تبلیغات می‌توان این هنر را به جامعه شناساند.

نام:
ایمیل:
* نظر: