آخرین اخبار
کد خبر: ۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
آیت الله العظمی \'جعفر سبحانی\' از مراجع تقلید، ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم ایران اسلامی برای شركت در راهپیمایی روز جهانی قدس، این حضور را از مصادیق حقیقی حمایت از سوریه و دفاع از قدس عنوان كرد.

به گزارش تنویر به نقل از سپاه نیوز؛ این مرجع تقلید روز سه شنبه در دیدار رییس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با وی، افزود: راهپیمایی روز قدس امسال از اهمیت خاصی برخوردار است؛ چرا كه شیاطین قصد دارند با تضعیف سوریه، علاوه بر تضعیف مسلمانان، اسراییل را هرچه بیشتر پشتیبانی كنند.
آیت الله سبحانی ادامه داد: تمام كسانی كه علاقمند به قدس و جهاد هستند باید بدانند تضعیف سوریه به ضرر مسلمانان و به سود رژیم غاصب صهیونیستی است.
وی تصریح كرد: علمای اسلام نباید به این مساله و حوادث كشور سوریه بی تفاوت باشند و باید همگی، یك دل و یك زبان، اجتماعی را تشكیل داده تا این مساله را حل كنند.
آیت الله سبحانی تاكید كرد: مسلمانان باید امسال با شور و علاقه بیشتری در راهپیمایی روز جهانی قدس شركت كنند تا علاوه بر دفاع از قدس و مردم مظلوم فلسطین، از كشور سوریه كه سالیان دراز است در خط مقدم مبارزه با اسراییل قرار گرفته حمایت كنند.
وی، از مسجد الاقصی بعنوان مسجدی كه مورد عنایت مسلمانان جهان است یاد كرد و افزود: در قرآن كریم از این مسجد یاد شده، قبله نخست مسلمانان بوده و از قداست و عظمت خاصی میان مسلمانان برخوردار است.
در ابتدای این دیدار، \'رمضان شریف\' رییس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با ارایه گزارشی از فعالیت های این شورا تصریح کرد: امروز به برکت ابتکار نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس توسط حضرت امام(ره) و تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری در نهادینه سازی آن در جهان اسلام، گفتمان اسلامی، گفتمان های دیگر مانند گفتمان ناسیونالیستی و مارکسیستی را در عرصه مبارزه با رژیم اشغالی قدس به حاشیه رانده و به گفتمان غالب تبدیل شده است. 
وی تحولات منطقه و توطئه قدرت های سلطه گر و ارتجاع عرب در سوریه را عامل اهمیت مضاعف راه پیمایی روز قدس امسال دانست و افزود: دشمنان با ناکامی در مهار انتفاضه و بیداری اسلامی درصدد برآمده اند تا سوریه را به عنوان یکی از سنگرهای مقدم مقاومت اسلامی تسخیر کنند تا اهداف رژیم صهیونیستی و نظام سلطه را در منطقه تحقق بخشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: