آخرین اخبار
کد خبر: ۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
یکی از مراجع تقلید قم با صدور پیامی به مناسبت اجلاس غیرمتعهدها اعلام کرد: غیرمتعهدها تصمیمی قاطع در راه خلع سلاح هسته‌ای و شیمیایی از کل جهان اتخاذ کند.

به گزارش تنویر به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، پیام آیت‌الله نوری همدانی به مناسبت برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها به شرح زیر است:

با سلام و تحیت و تشکر از حضور شما عزیزان که حضورتان پیام‌آور صلح، ثبات، عدالت و دوستی است و تصمیمتان ایجاد جنبش‌هایی در راه شکوفا ساختن استعدادها، استقلال کامل، آزادی ملت‌ها و مقابله با جریان‌های استکباری است. اکنون اجازه می‌خواهم که این چند مطلب را به عرض محترمتان برسانم.

1- حضور شما عزیزان در ام القرای حرکت‌های اسلامی نقشه شوم مثلث ضد انقلاب، سرویس‌های اطلاعاتی و برخی از کشورهای غربی که برای زمین‌گیر کردن نظام اسلامی و به انزوا کشاندن ایران اسلامی گام بر می‌داشتند را روشن کرده و همه نقشه‌ها را نقش بر آب کرد.

2- انتظار می‌رود این اصل که مردم با خودباوری و خوداتکایی و رشد فکری و فرهنگی لازم است سرنوشت خود را ورق بزنند و دیگران حق دخالت در سرنوشت آنها را ندارند هرچه بیشتر و جدی‌تر مورد نظر قرار دهید.

با تکیه بر همین اصل سوریه را که با پشتوانه مردمی و انجام انتخابات در راه سرنوشت خود گام بر می‌دارد مورد پشتیبانی خود قرار می‌دهیم و بحرین را که مطالبات مشروع مردم را سرکوب کرده و خواسته‌های آنها را با ریختن خون و به زندان کشاندن پاسخ می‌دهد محکوم می‌کنیم.

3- اختلاف افکنی‌های مذهبی و قومی به هر شکل که باشد سم مهلک است و انتظار می‌رود که آن مجمع محترم با تدبیر قاطع در راه ریشه کن کردن آن تصمیم مقتضی اتخاذ کند.

4- بر اساس اصول اسلامی استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای مانند سایر مواهب خلقت حق همه ملت‌ها است و جلوگیری و مانع تراشی از این نعمت‌ها ظلم است و استفاده غیرصلح آمیز از انرژی هسته‌ای به هر شکل که باشد از نظر علمای اسلام ممنوع است و انتظار می‌رود که آن مجمع محترم تصمیماتی قاطع در راه خلع سلاح هسته‌ای و شیمیایی از کل جهان اتخاذ کند.

5- یکی از اهداف این مجمع محترم مقابله با جریان‌های ستم، سلطه‌گری و اشغالگری است که نمونه‌های آنها را در جهان از جنگ ویتنام، دیروز عراق و امروز افغانستان و پاکستان می‌بینید و به ویژه رژیم اشغالگر اسرائیل که کانون شر و خطر است و با آواره سختن مردم از سرزمین‌های خودشان و ریختن خون‌ها و کشتن کودکان و تخریب خانه‌ها و اختلاف افکنی‌ها با حمایت و تقویت مستکبران پابرجاست و لازم است برای این مراکز بحران تصمیمات قاطع با توفیق خداوند اتخاذ شود.

امروز چشم همه مظلومان، محرومان و مستضعفان جهان به تصمیمات شما عزیزان دوخته شده است و منتظر و امیدوارند که با توفیقات الهی و همت والای شما به خواسته‌های آنان جامه عمل پوشانده شود. خداوند متعال به شما نصرت و توفیق عنایت فرماید که خدمت به شما به بشریت عالی‌ترین خدمت‌ها است.

در خاتمه ما این نظام مردمی و اسلامی که در ایران حاکم است و هم اکنون با مدیریت مقتدرانه مقام معظم رهبری اداره می‌شود و را ادامه راه انبیا و اولیا الهی می‌دانیم و از رهبری و مدیریت فعلی حمایت می‌کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: