آخرین اخبار
کد خبر: ۶۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰
این افراد که در حوزه ضدامنیت اخلاقی فعالیت می‌کردند، در یک عملیات فنی و اطلاعاتی پیچیده شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش تنویر، یک مسئول امنیتی در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: سپاه سایبری صاحب الامر (عج) استان قزوین تعدادی از مدیران گروه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی موبایلی را دستگیر کرد.

وی با اشاره به نحوه دستگیری و علت آن عنوان کرد: این افراد که در حوزه ضدامنیت اخلاقی فعالیت می‌کردند، در یک عملیات فنی و اطلاعاتی پیچیده شناسایی و دستگیر شدند.

این مسئول با اشاره به مهم‌ترین اقدامات این افراد که منجر به دستگیری آن ها شده است تصریح کرد: انتشار متون توهین‌آمیز به قومیت‌ها، مسئولان و چهره‌های شاخص ملی در این عملیات از جمله جرائم دستیگرشدگان است و  مدیران بیش از 170 گروه فعال در شبکه‌های اجتماعی موبایلی شناسایی و تعدادی از آنها برای طی مراحل قضایی به مراجع ذیربط تحویل داده شدند.

وی عنوان کرد: انتشار متون مبتذل و مستهجن در قالب «داستان متنی و تصویری» ، «طنز، مشاوره جنسی و ... »، «تصاویر مبتذل و مستهجن ایرانی و خارجی» از دیگر اقدامات این افراد است.

این مسئول اضافه کرد: تشویق افراد به ارتکاب جرایم منافی عفت در راستای قبح‌زدایی و عادی‌سازی این جرایم از طریق انتشار شماره تلفن افراد به منظور برقراری ارتباط نامشروع و . . . از دیگر اقدامات این افراد است.

وی در خاتمه تسهیل شیوه دستیابی کاربران به محتویات مستهجن و مبتذل از طریق راه‌اندازی گروه در شبکه‌های ارتباطی موبایلی را از دیگر اقدامات این افراد برشمرد.

*فارس
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: