آخرین اخبار
کد خبر: ۷۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس:
سرهنگ شفیعی گفت: در قالب طرح «الحافظون» پاسداران و سربازان با شرکت در کلاس های آموزشی حفظ قران کریم در طول یک سال حداقل یک جزء از قرآن کریم را حفظ خواهند نمود.
به گزارش تنویر، مراسم تقدیر از برگزیدگان، حافظان و فعالان قرآنی سپاه فجر فارس با حضور سرهنگ پاسدار قادر شفیعی معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس برگزار گردید.


سرهنگ شفیعی در ابتدای صحبت هایش در این مراسم با اشاره به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " قرآن مثل بارانی است که اگر دل شما سرزمین مستعدی باشد نفوذ می کند، خودتان را آماده کنید و در مقابل بارش باران قرار دهید "، گفت: بر همین اساس و با توجه به استعداد معنوی و مثال زدنی کارکنان سپاه، کلاس های آموزشی، مسابقات، محافل و فعالیت های قرآنی بصورت منظم در سپاه فجر فارس برگزار می گردند که از جمله آن ها می توان به برگزاری طرح «الحافظون» در طول سال اشاره نمود.


وی درباره جزئیات طرح «الحافظون» گفت: در قالب این طرح که از سوی معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر در ستاد سپاه فجر و سایر رده های بسیج در استان فارس برگزار می گردد، کلاس های آموزشی حفظ قرآن بصورت منظم در طول سال برای پاسداران و سربازان برگزار می شوند، هدف این طرح حفظ حداقل یک جزء از قرآن کریم در طول یک سال می باشد، قرآن شفابخش دل ها، دریچه ای به سوی سعادت انسان ها و راه رسیدن به روشنایی است.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه اجرای طرح «الحافظون» با حضور خواهران و برادران شاغل در سپاه فجر به گسترش فرهنگ قرآنی در مجموعه سپاه فجر کمک شایانی خواهد نمود، گفت: این طرح همچنین با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در سپاه فجر، اثربخشی و تحول آفرینی در سازمان سپاه، ایجاد شور و نشاط قرآنی در میان پرسنل شاغل، ارتقا سطح امنیت روحی و روانی کارمندان و شناسایی نخبگان قرآنی اجرا گردیده است.

مسابقات قرآن خواهران سپاه فجر

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: در مقابل کار معنویِ بزرگ و ارزشمند شرکت کنندگان در طرح های قرآنی سپاه نظیر طرح الحافظون، هرگونه تقدیر و هدیه بسیار کوچک و کم ارزش هستند اما در این مراسم با اهدای هدایایی که با هماهنگی معاونت فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهیه شده اند از تعدادی از  برگزیدگان، حافظان و فعالان قرآنی سپاه فجر فارس به رسم یادبود تقدیر می نماییم.


سرهنگ شفیعی در پایان صحبت هایش با بیان اینکه اُنس با قرآن موجب «ایجاد نشاط و ارتقا سطح امنیت روحی» است، گفت: قرآن کریم الگوی برتر زندگی برای انسان است، نتایج برگزاری طرح های قرآنی، اُنس با قرآن، گسترش و معرفی سَبک زندگی اسلامی در جامعه است، اگر فرهنگ پُر جاذبه قرآن بر جامعه یا سازمان حاکم باشد موجب مصونیت انسان در برابر آسیب ها خواهد بود.


در پایان این مراسم به تعدادی از برگزیدگان طرح قرآنی «الحافظون» سپاه فجر فارس، بسته آموزشی قرآن با عنوان "معلم همراه" اهدا گردید.

شرح تصویری این مراسم را اینجا ببینید.
نام:
ایمیل:
* نظر: