آخرین اخبار
کد خبر: ۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج مهر گفت : شروع جنگ تحمیلی یعنی شروع افتخارات این ملت ، که تاریخ رشادت ها و دلاورمردیهای رزمندگان و بسیجیان که بحق رهرو بزرگ پاسدار عرصه شهادت و رشادت حضرت اباعبدالله الحسین بودند از یاد نخواهد برد .

به گزارش خبرنگار تنویر از مهر، طی یک مصاحبه خبری سرهنگ دوم پاسدارمحمد فرزانه ، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج مهر برنامه های هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.


با عرض سلام و تبریک بمناسبت فرارسیدن ایام غرورآفرین هفته دفاع مقدس و با تشکر از اینکه وقت خود را در اختیار ما  قرار داده اید ، لطفاٌ در مورد فلسفه نامگذاری و دلایل بزرگداشت این ایام توضیحاتی ارائه نمایید؟

 

سلام و درود به ارواح پاک طیبه شهداء و امام شهیدان  و  بویژه 14600 شهید ولایت مدار استان فارس و بخصوص 153 شهید سرافراز شهرستان مهر و باعرض سلام به پیشگاه عظمای ولایت مقام معظم رهبری و عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما برادران عزیز که تلاش می کنید تا فضای مناسبی جهت تبیین جایگاه و نقش ارزشهای والای اسلامی و جایگاه بسیج در هشت سال دفاع مقدس ایجاد شود و تبریک عرض می کنم سالروز آغاز هفته دفاع مقدس به ملتی که پای اعتقادات و شرافت خود مردانه ایستادند که امروز مایه مباهات و فخر نسل کنونی و آینده سازان و آیندگان خواهد بود .

فلسفه نامگذاری دفاع مقدس بدین معنی است که 32 سال پیش در 31 شهریور 1359 جنگی نابرابر علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد اما پایداری و استقامت مردم ، پدیده جنگ تحمیلی را به دفاعی مقدس تبدیل کرد. دفاعی که هشت سال به طول انجامید و نظام مقدس جمهوری اسلامی  32 سال در برابر سایر تهدیدات،توطئه ها و تحریم ها پایداری نموده است .در 8 سال دفاع مقدس ما یک پیروزی مطلق بدست آوردیم. ما جنگ را شروع نکردیم دشمن به ما حمله کرده بود، می خواست بخشی از خاک ما را بگیرد همه دنیا هم به او کمک کردند. و ملت ما مردانه ایستادند و پیروزی بدست آوردند. در واقع شروع جنگ تحمیلی یعنی شروع افتخارات این ملت ، که تاریخ رشادت ها و دلاورمردیهای رزمندگان و بسیجیان که بحق رهرو بزرگ پاسدار عرصه شهادت و رشادت حضرت اباعبدالله الحسین بودند از یاد نخواهد برد.

جناب سرهنگ در مورد برنامه های اجرایی هفته دفاع مقدس خصوصا برنامه های عمده و اصلی بسیج توضیحاتی بفرمایید؟

همانگونه که مستحضرید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی الگوهای مرجع از حماسه سازان سال های دفاع مقدس وظیفه همگان به نسل آینده است که هفته دفاع مقدس فرصت بسیار گرانبهایی است برای بازشناسی عظیم که رزمندگان اسلام با ایثار،فداکاری و سلحشوری فرزندان برومند امام خمینی علیه قدرتهای جهان به اثبات رساندند. لذا ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مهر هم به منظور ارج نهادن به رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان سلحشور اسلام و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان، برنامه هایی در طول هفته دفاع مقدس برگزار خواهد نمود که مهمترین آنها برگزاری رژه نیروهای مسلح با حضور اقشار مختلف بسیجی در اولین روز از هفته دفاع مقدس،برگزاری یادواره شهداء،نشست های تخصصی بصیرتی بسیج،همایش ائمه جمعه و جماعت،همایش زنان ایثارگر،صبحگاه مشترک اداری، همایش یادگاران ماندگار،شبی با خاطره،دیدار با خانواده های معظم شهداء،برپایی نمایشگاه عکس،نشست حجاب و عفاف و افتتاح پایگاه مقاومت ازجمله برنامه هایی است که در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.البته برنامه های جانبی دیگری هم در کنار این برنامه ها برگزار خواهد شد .

با توجه به اینکه جنابعالی به تازگی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهر را در اختیار گرفته اید چه برنامه هایی جهت اعتلای هر چه بیشتر فرهنگ بسیج در این شهرستان دارید؟

این مایه  مباهات است که خداوند باریتعالی توفیق خدمتگذاری را به این بنده حقیر عنایت فرمود تا خدمتی ناچیز به عزیزان بسیجی نصیبم گردد. باید از فرصت استفاده کرد تا آنچه که در شأن و منزلت این مردم شریف و عزیز شهرستان است بکار گرفته شود که این مهم ، همت مضاعف و تلاش همگانی لازم دارد. که بحمدالله با قابلیت ها و ظرفیت هایی که این شهرستان دارد که آن را در دوران هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد بدور از انتظار نیست. بسیج یک ساختار اداری و تشکیلاتی نیست بلکه بسیج یک تفکر و فرهنگ است و این تفکر به هر عرصه ای که ورود پیدا کند آن عرصه دچار تحول خواهد شد. امروزه رویکرد بسیج یک رویکرد جهادی،فرهنگی و علمی است که در همه فعالیتهای فرهنگی مستحکم تر از گذشته حضور خواهد یافت . مهمترین رسالت بسیج دشمن شناسی و دشمن ستیزی است که باید با سلاح بصیرت در تحقق این وظیفه خطیر تلاش کرد. بسیج در این عرصه مسئولیت سنگینی بعهده دارد، که بسیجیان به عنوان مجاهدین باید در دو جبهه درونی و بیرونی به سمت جلو حرکت کنند. در جبهه درونی با حضور در حلقه های طرح صالحین به جهاد اکبر بپردازند و در جبهه بیرونی با فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر جامعه را به سمت نقطه آرمانی سوق دهند.

 

جناب سرهنگ بعد از گذشت سه ماه از حضور جنابعالی در شهرستان مهر برآوردتان از حضور بسیجیان در برنامه ها به چه صورت است و بطور خلاصه چه انتظاری از بسیجیان دارید؟

بحمدالله بسیجیان شهرستان مهر از ویژگی های خاصی برخوردار هستند و آماده هر گونه انجام مأموریت در چارچوب برنامه های ابلاغی بسیج می باشند که این را در عمل نشان داده اند.

 بسیج محور امنیت و وحدت است و اگر این وحدت حفظ شود دشمن هیچ اقدامی برای تضعیف نظام نمی تواند انجام دهد. که امیدواریم در سالی که مقام معظم رهبری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده اند  با رویکرد فعالیت های فرهنگی شروع و با مشارکت بسیجیان در همه صحنه ها ادامه یابد. امروزه فعالیت های بسیج که اهمیت آن حضور در حلقه های طرح صالحین است، لذا نباید به جلسات سطحی خلاصه شود،  بلکه باید جهت تحقق اهداف کسانیکه در این حلقه ها حضور دارند تلاش کنیم و برنامه های تربیتی، ورزشی و علمی صورت گیرد تا برکات آن در کل جامعه گسترش یابد که تحقق آن لزوم حفظ و انسجام بسیجیان است .

نام:
ایمیل:
* نظر: