آخرین اخبار
کد خبر: ۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۶
رئیس ستاد کنگره 4000 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه در نشست خبری این کنگره اظهار داشت: اطمینان به نصرت الهی مهمترین ویژگی تدارکات و پشتیبانی سپاه است. 

به گزارش  تنویر به نقل ازسپاه نيوز؛ سردار سرتیپ پاسدار جمال‌الدین آبرومند معاون هماهنگ کننده سپاه و رئیس ستاد کنگره سرداران و 4 هزار شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری این کنگره ضمن بیان پیشینه تاریخی تدارکات و پشتیبانی در سپاه پاسداران اظهار داشت: وقوع انقلاب اسلامی ، تهاجم گسترده ارتش عراق با حمایت استکبار جهانی و دیگر ابرقدرتهای جهان به ایران اسلامی را در پی داشت که سپاه بنا به تکلیف محوله وارد عرصه دفاع از انقلاب اسلامی شد و مجموعه تدارکات و پشتیبانی سپاه در این میان عهده‌دار مسئولیت‌های مهمی بوده است. 
وی افزود: بزرگترین ویژگی تدارکات و پشتیبانی سپاه پاسداران را می‌توان در اطمینان به نصرت الهی دانست و همزمانی برگزاری این کنگره با شرایط فعلی ایران اسلامی بیانگر مفهوم توانایی مردمی برای مبارزه با دشمنان بزرگ در تمامی دوران‌هاست. 
سردار آبرومند با اشاره به اهداف برگزاری کنگره افزود: یادآوری توانایی‌ها و استعدادهای مردمی، سازمانهای نظامی و نهادهای مربوطه و توانمندیهایی که امروز در عرصه دفاعی و عرصه‌های مختلف داریم از اهداف اصلی برگزاری کنگره شهدای تدارکات و پشتیبانی سپاه است.
وی افزود: اجرای فرمان مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ارج نهادن به مقام خانواده‌های شهدا و تجدید پیمان با شهدا مبنی بر ادامه راهشان از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است .
رئیس کنگره 4 هزار شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه با اشاره به برنامه‌های این کنگره اظهار داشت: شناسایی دقیق و تکمیل شناسنامه‌های همه شهدای حوزه تدارکات و پشتیبانی، سرکشی به کلیه خانواده های شهدا ، جمع‌آوری خاطرات شهدا و برگزاری یادواره‌های استانی با حضور تمام خانواده های شهدا از اهم برنامه‌های این کنگره است. 
وی با اشاره به برنامه اصلی کنگره گفت:کنگره ملی 4000 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه همزمان با کنگره استان تهران در روز پنجشنبه 20 مهرماه برگزار خواهد شد. 
سردار آبرومند در خصوص ضرورت برگزاری کنگره شهدای تدارکات در مقطع کنونی به پشت سر گذاشتن تحریم‌های نظامی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: تدارکات و پشتیبانی سپاه در دوران دفاع مقدس به طور کلی با تحریم مواجه بود، در سال 1356و 1357 آنچه در کشور در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گرفت حداکثر سلاح‌های سبک و ادوات بود که در طول دوران دفاع مقدس با اتکاء به توانمندی بومی، به سلاح‌های پیشرفته‌ای مجهز شدیم و این روند حاکی از آن است که امروز نیز در برابر تحریم‌ها قوی‌تر از گذشته و با انسجام بیشتری گام برمی‌داریم.
وی با بیان اینکه در ابعاد نظامی بیش از 30 سال است که در تحریم به سر می‌بریم گفت: علی‌رغم این موضوع دشمنان بر توانمندی‌های بالای دفاعی ما اذعان دارند، جمهوری اسلامی ایران امروز برخوردار از توانمندی‌های فوق‌العاده‌ی موشکی، قابلیت‌های بسیار زیاد در حوزه پدافند، شناورهای تندرو ، تجهیزات زرهی و نفر‌برها با تکیه بر تولید ملی می‌باشد و همانطور که در دوران دفاع مقدس رزمندگان تحریم‌ها را پشت سر گذاشتند امروز نیز با عزت و اقتدار از این مسیر عبور خواهیم کرد.
معاون هماهنگ کننده سپاه بیشترین آمار شهدای تدارکات را مربوط به استان اصفهان با 512 شهید دانست و اظهار داشت: تدارکات و پشتیبانی سپاه با 4000 شهید در تمامی استانها به نسبت جمعیت دارای سرداران و شهدای گرانقدری می‌باشد.
وی از سرداران شهید صنیع خانی، شوکت‌پور ، آذر پیکان، محمدنژاد، کریمی ، شریفی و حجازی به عنوان سرداران شهید تدارکات یاد کرد و اظهار داشت: هر چند تمامی این 4000 شهید در نزد ملت ایران سردار هستند اما در این کنگره یاد و خاطره 20 سردار شهید و سایر شهدا گرامی داشته می‌شود و در صورتی که یاد و خاطره شهدای والا مقام در فضای عمومی کشور جریان داشته باشد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
سردار آبرومند در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش مردم در دوران دفاع مقدس گفت: "همه دفاع مقدس از ابتدا تا انتها مردم بودند"، در حوزه تدارکات و پشتیبانی نیز مردم دو نقش جدی و اساسی را ایفا کردند؛ نخست اینکه شاکله نیروهای مسلح به خصوص سپاه مردمی بود و دیگر آنکه غیر از سلاح و مهمات، سایر امکانات یگانهای سپاه به طور مستقیم و غیر مستقیم از طریق مردم تامین می‌شد.
وی با بيان اینکه در سالهای دفاع مقدس مردم موجب به عبور از تحریم‌ها شدند اظهار داشت: امروز نیز دشمنان راهبرد اعمال فشار بر ملت ایران را از طریق محاصره اقتصادی در پیش گرفته‌اند، غافل از آنکه به هر میزان تحرک و فشارها بیشتر شود، انسجام و اتحاد ملی ما نیز بیشتر خواهد شد.
معاون هماهنگ کننده سپاه، راهبرد "اقتصاد مقاومتی" را تبدیل عملیاتی شعار "ما می‌توانیم"توصیف و تصریح کرد : از مهم ‌ترین اصول "اقتصاد مقاومتی" تکیه بر مردم است که با توجه به فاکتورهایی از جمله "اقتصاد دانش بنیان"، "حمایت از تولید ملی" ، "مدیریت مصرف"،" استفاده حداکثری از منابع ملی"، "اتخاذ سیاست‌ها و راهکارهای مناسب" و "حفظ وحدت و انسجام ملی" می‌تواند ترجمان "ما می توانیم" و" اقتصاد مقاومتی" باشد.
سردار آبرومند همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر سرنگون کردن پهپاد گفت: در خصوص این ادعا دو موضوع باید مورد توجه قرار گیرد نخست اینکه ممکن است این ادعا تنها یک عملیات روانی باشد و دیگر آنکه اسراییل دشمنان زیادی در سراسر دنیا دارند.
وی افزود: با فرض اینکه این ادعا جنگ روانی نباشد، ادعاهای صهیونیست‌ها مبنی بر قابلیت‌های سپر موشکی گنبد آهنین، حضور این پهپاد در عمق 100 کیلومتری سرزمین های اشغالی نشان از ضعف‌های بسیار آنان دارد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت زائران به اسارت درآمده در سوریه اظهار داشت: امیدواریم با تلاش‌های دیپلماسی این زائران هرچه زودتر آزاد شوند.
معاون هماهنگ کننده سپاه با اشاره به فراخوان آثار و مقالات ارسالی به دبیرخانه کنگره سرداران و 4000 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه گفت: بیش از 135 مقاله در این خصوص به دبیرخانه ارائه شد که پس از بررسی‌های تخصصی 10 مقاله برتر انتخاب و از این میان 3 مقاله برتر در روز بیستم مهر ماه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت .

نام:
ایمیل:
* نظر: