آخرین اخبار
کد خبر: ۷۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
در دیدار آیت الله ایمانی با تشکل های دانشجویی شیراز مطرح گردید:
امام‌جمعه شیراز گفت: جبنش دانشجویی در کشور ما از آغاز با نقش ضد استکباری و مقابله با نظام سلطه رقم خورد.
به گزارش تنویر، در آستانه روز دانشجو، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس با جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شیراز دیدار نمود.

آیت الله ایمانی در ایتدای صحبت هایش در این دیدار به مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان دانشجویان اشاره نمود و گفت: در جامعه اسلامی ما فضایی به وجود آمده است که همه یک‌دل، صمیمی و مهربان مسائل خود را با یکدیگر مطرح می‌ نمایند، طبیعی است که این امور نسبی است و ما به طور مطلق نمی‌توانیم همه مسائل را یک‌جا ارزیابی کنیم اما نسبت به جاهای دیگر، جامعه ما از اُنس و اُلفت بیشتری برخوردار است.

امام‌جمعه شیراز افزود: جبنش دانشجویی در کشور ما از آغاز با نقش ضد استکباری و مقابله با نظام سلطه رقم خورد، شهدایی که در روز 16 آذر جان خود را تقدیم آرمان‌های بلند انسانیت و بشریت کرده‌اند در راه مبارزه با استکبار و نظام سلطه قدم برداشته بودند.

آیت‌الله ایمانی گفت: پس از جریان 16 آذر، حرکت دانشجویان در مسیر اصلاح امور، نزدیک شدن به مردم محروم جامعه و معنویت بوده است، 8 سال بعد از آن، حضور دانشجویان را در مراسم ارتحال مرحوم آیت ‌الله ‌العظمی بروجردی به شکل منسجم و منظم در حوزه علمیه قم مشاهده می کنیم که حرکتی دقیقاً بر خلاف خواسته‌های حکومت بود، در سال 1341 و در داستان انجمن‌های ایالتی و ولایتی در قم، دانشجویان حضور داشتند و از نیمه خرداد 1342 این حضور به طور مرتب و پشت سر هم ادامه داشت تا پیروزی انقلاب اسلامی و از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز نیز همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان نمود: جبنش دانشجویی ایران سالم به دنیا آمد و در طول حیات خود علی رغم تلاش‌های فراوانی که برای انحراف دانشجویان انجام شده است، اما بدنه جنبش دانشجویی همچنان سالم و ارزشمند باقی مانده‌ است.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه دانشگاه مرکزی است که می‌تواند آب زلال را به تمام قسمت‌های جامعه برساند، گفت: نقاط ضعفی هم که وجود دارد باید با همکاری و همدلی از بین بروند، وحدت در تمام جوامع اصل است اما از این اصل مهم‌تر، محور وحدت است که محور وحدت «مقام معظم رهبری» هستند،  تخلف و سرپیچی از دستورات ایشان در هر شرایطی پذیرفته‌ شدنی نیست و  همواره باید حول محور رهبری گام برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: اگر احزاب سیاسی نخواهند از دانشگاه به عنوان یک ابزار استفاده کنند، دانشگاه و دانشجویان ما بسیار راحت در محیط دانشگاه مشکلات و مسائل خود را ارزیابی و حل و فصل می‌کنند و نیازی هم به بیرون ندارند، چون دانشگاه محل حاکمیت عقل، منطق، علم و دانش است.

آیت‌الله ایمانی همچنین خاطرنشان نمود:  تلاش روحانیت از ابتدا بر این بوده است که دانشگاه مستقل باشد.

در ابتدای این دیدار  اسماعیل قزل سفلی مسئول بسیج دانشجویی فارس گفت: در آستانه 16 آذر بعنوان روز استکبارستیزی و نیز عدالت‌ طلبی و آزادی‌ خواهی قرار گرفته‌ ایم، چنین روزی را نباید تنها به سطح برپایی آئین و مسائل کوچک صنفی تنزل داد، در  16 آذر بعنوان سالروز استکبارستیزی و شعار مرگ بر آمریکا، وظیفه‌ داریم که به هویت و رسالت دانشجویی پرداخته و آن را به‌طور مجدد بازخوانی کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: