کد خبر: ۷۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
کتاب سردار شهید ولی نوری با عنوان «بابا ولی» در مراسم بزرگداشت شهید، رونمایی گردید.

به گزارش کنگره سردارن و15هزار شهید استان فارس ،مراسم بزرگداشت سردار شهید ولی نوری در تاریخ 25 آذر ماه سال 1394در دانشگاه شهید باهنر شیراز با حضور سردار مینایی فرد،سردار رنجبر ، سردار قنبر زاده و نمایندگان مجلس واعضاء محترم شورای شهر وهمچنین مسئولین شهرستان مرودشت وهمرزمان شهید برگزار گردید.

مراسم بزرگداشت شهید سردار ولی نوری با سخنرانی دکتر علویان مهر، رییس دانشکده شهید باهنر شیراز آغاز گردید.

دکتر علویان مهر بیان کرد:همه ما مدیون شهدا هستیم امروز اگر نظام ما در اوج اقتدار نظامی،سیاسی،علمی و امنیت است، مدیون خون شهدا هستیم. اینها نهال های است که شهدای ما کاشتند و امروز جوانان ما درعرصه علمی ودر عرصه دیپلماسی ومدافعان حرم راه این شهدا را ادامه میدهند.

وی افزود:حضور این شهید در دانشگاه ،فضایی دانشگاه را تحت تاثیر خود قرار داده است.

دکتر علویان مهر از این که خانواده شهید نوری اجازه دادند قبر سردار شهید ولی نوری در دانشگاه فنی مهندسی شهید باهنر بماند،قدر دانی کرد.

رییس دانشکده شهید باهنر در پایان سخنرانی خود از تمام دست اندرکاران این بزرگداشت از جمله کنگره سرداران،سپاه فجرفارس و بسیج دانشگاه باهنرتشکر کرد.



مراسم بزرگداشت بابا ولی ،با سخنرانی سردار رنجبر دوست صمیمی سردار شهید ولی نوری ادامه یافت.

سردار رنجبر یادگار 8سال دفاع مقدس،سخنرانی خود را با بیان خصوصیت های شهدا وچگونه می توان راه شهدا را ادامه داد آغاز کرد و گفت:اولین خصوصیت که شهدای ما داشتند نماز اول وقت بود و دومین خصوصیت،دائم الوضو بودن شهدا.

وی افزود:کسی که با وضو هست گناه نمی کند، شهدای ما همیشه با وضو بودن وصبح ها رو بدون زیارت عاشورا شروع نمی کردندبا توجه بهاینکه وقت زیادی نداشتند ، در مسیر رفت و آمد زیارت عاشورا می خواندند و استمرار بر خواندن قرآن داشتند.

http://14600shahid.ir/files/fa/news/1394/9/25/245529_650.jpg

سردار رنجبر در ادامه بیان کرد:شهید بزرگوار از تک تیراندازی شروع کرد ودر عملیات های مختلف فرمانده بودند،در عملیات محرم بنده افتخار داشتم جانشین ایشان در گردان باشم وصبر وپایداری و مدیریت از این شهید بزرگوار یاد گرفتم.

در این بخش از  مراسم ، کتاب «بابا ولی» زندگینامه و خاطرات سردار شهید ولی نوری رونمایی شد.


رونمایی از کتاب بابا ولی در مراسم بزرگداشت شهید نوری وساجدی منش

در ادامه مراسم سردار قنبر زادگان خاطراتی از سردارشهید نوری بیان کردند و در پایان سخنان خود گفتند: قدر این شهید بزرگ را بدانید خیلی از نیروهای که بعدا شهید شدند به دست این مرد بزرگ تربیت شدند.

مراسم بزرگداشت شهید ولی نوری با سخنرانی سرهنگ قاسم مهدوی اتمام یافت.


این یاد گار 8 سال دفاع مقدس ماجرای پیدا شدن جسد شهید ولی نوری اشاره کرد و گفت: سردار مینایی گفتند برای کنگره سرداران سال 1390 یک مستند از عملیات قدس 3 می خواهیم ،گروهی به اتفاق بنده همراه با گروه تلویزیونی آسمان برای ساختن مستند به منطقه عملیات قدس 3 رفتیم. آن روز که ما به منطقه رفتیم به فکر مقر تیپ 805 بودیم که اون موقع ها ،تیپ را منهدم کرده بودیم و آقا ولی نوری 500الی 600 متری مقر تیپ مجروح شده بودند به همین دلیل ما برای فیلمبرداری به منطقه(النزیحه) رفتیم ولی به خاطر طوفان شن نتوانستیم مستند بسازیم ، همه برگشتیم.

فردا ظهر دوباره به منطقه برگشتیم .کارگردان به من یک شیار نشان داد وگفت: آقای مهدوی این جا بشینید اگه باد و طوفان آمد خیلی اذیت نشوید، برای مصاحبه نشستم ،وقتی مصاحبه تمام شد کارگردان خواست سه پایه دوربینش راجمع کند و جای مصاحبه را عوض کند، یک قسمت از لباس ودست همراه این سه پایه بیرون آمد و من به کارگردان گفتم دست نگه دار من یه چیزی دیدم گفت چی ؟!گفتم احتمالا جنازه ست کارگردان تعجب کرد بعد این صحنه رو فیلم برداری کرد. لباس رو پیدا کردیم لباس داشت متلاشی می شد ولی یقه شهید با ماژیک آبی رنگ کاملا سالم و آدرس ومشخصات روی آن نوشته شده بود( شهید محمد مرادی اعزامی از کوار فارس).


پس از 30 سال انتظار باباولی جبهه ها بازگشت


وی افزود:این یک نشانه شد و ما کار تفحص خودرا ادامه دادیم و گشتیم 5 شهید دیگر پیدا کردیم ، دو تا از شهیدان پلاک داشتند و مشخص شدند. و3 تا از شهیدان پلاک نداشتند وبه اسم شهید گمنام دفن شدند که 2 از شهیدان گمنام در دانشگاه پردیس صدرا ویکی از انها در دانشگاه باهنرشیراز که پیکر این شهید(سردار ولی نوری) شناسایی شد.

همرزم سردار شهید ولی نوری تاکید کرد: توسط امکاناتی روش تطابق دی ان ای یپکر سردار شهید ولی نوری شناسایی شد.

/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: