آخرین اخبار
کد خبر: ۷۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸
سازمان بسیج اساتید فارس با صدور بیانیه اعلام نمود:
هنوز بغض اندوه بار فجايع منا التيام نيافته بود که جهان اسلام با ضايعه‌ی برخورد خشونت‌آميز با پرچمداران مقاومت و بيداری اسلامی كه بزرگ‌ترين جامعه شيعی قاره آفريقا را تشكيل می دهند، روبرو گرديد.
به گزارش تنویر، سازمان بسیج اساتید فارس با صدور بیانیه ای حادثه کشتار شیعیان نیجریه را محکوم نمود.

در بخشی از این بیانیه آمده است: " هنوز بغض اندوه بار فجايع منا، سوريه، عراق، يمن و ساير بلاد اسلامی التيام نيافته بود كه جهان اسلام با ضايعه‌ی برخورد خشونت‌آميز با پرچمداران مقاومت و بيداری اسلامی كه بزرگ‌ترين جامعه شيعی قاره آفريقا را تشكيل می دهند، روبرو گرديد. ".

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل می باشد:


بسم ربِّ شُهداءِ وَ الصِدیقیِن

بار ديگر افراط و خشونت مرزهای انسانی را در نورديد و جنايتی ديگر را عليه انسان‌ها رقم زد. خبر كشتار شيعيان نيجريه در روزهای اخير، نه تنها موجب تأسف و تأثر جامعه انسانی شد، بلكه بار ديگر خطر تهديد افراط گرايان و خشونت طلبان را در برابر مدافعين صلح ياد آور می شود.

هنوز بغض اندوه بار فجايع منا، سوريه، عراق، يمن و ساير بلاد اسلامی التيام نيافته بود كه جهان اسلام با ضايعه‌ی برخورد خشونت‌آميز با پرچمداران مقاومت و بيداری اسلامی كه بزرگ‌ترين جامعه شيعی قاره آفريقا را تشكيل می دهند، روبرو گرديد.

اگرچه تاريخ و جغرافيای اسلام، ستم‌های بی شماری از استكبار و صهيونيسم جهانی در خود ثبت كرده اما همواره بر مشی مسالمت و وحدت با پيروان ساير اديان الهی تاكيد ورزيده و خداوند را در احقاق و اشاعه حق پشتيبان و راهنمای خود دانسته و باور دارد كه خون بی گناهان و مظلومان اثری عميق در جامعه انسانی خواهد داشت.

به راستی اگر امروز جامعه جهانی بر اساس مبانی گفتمان و تعقل، قادر به ايفای نقش محوری و مسئولانه و صد البته منصفانه خود در اين برهه نگردد، آتش جنگ و خشونت بر شعاع خود خواهد افزود و جنگ افروزان و صاحبان و حاميان تفكر افراطی گری به اشكال و نام‌های ديگر زمينه ساز جنگ و نابرابری در جهان، خواهند بود.

سازمان بسیج اساتید فارس، ضمن ابراز همدردی با بازماندگان و شيعيان نيجريه، از تمامی نهاد‌های بين المللی می خواهد، ضمن رعايت اصل برابری و مساوات در برخورد با اين جنايت‌ها، از همه ظرفيت‌های موجود دولت‌ها و ملت‌های مدافع صلح و امنيت، برای مقابله با اين موج افراطی گری بهره گيرند، چرا که امروز بيش از هر زمان ديگری توجه دولت‌ها و ملت‌ها و سازمان‌های بين المللی به رعايت الزامات جهان عاری از خشونت ضروری به نظر می رسد.

سازمان بسیج اساتید فارس
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: