آخرین اخبار
کد خبر: ۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۴
 نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: سلمان و ابوذر مظهر تجلی کلمه طیبه در اسلام هستند و انقلاب اسلامی میوه زحمات بسیار سلمان است.

به گزارش  تنویر به نقل ازفارس ، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی بعد از ظهر امروز در کنگره بین‌المللی سلمان فارسی اظهار داشت: اگر انسان و اسلام این ارزش را دارند که کار فرهنگی بر روی آنها انجام شود مصداق قابل دسترس، جامع و مانع آن حضرت سلمان است.

وی با اشاره به اینکه سلمان قبل از اینکه مسلمان شود انسان بود افزود: زمانی به جوامع کفر امروز نگاه می‌کنیم مشاهده می‌شود که آنها انسان شده‌اند اما هنوز نیز بسیاری از امور را رعایت نمی‌کنند و تا رسیدن به اسلام فاصله دارند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بر طبق برخی از روایات 124 هزار پیغمبر از معارف پنج حرف را ذکر کرده‌اند و با ظهور امام زمان (عج) 25 حرف دیگر را به وسیله ایشان بیان می‌کنند.

آیت‌الله حائری شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: ما اگر بخواهیم یک مسلمان منطقی، پاک، نمونه منطق اسلام و در یک کلمه نمونه سلمان باشیم باید امروز بر روی کنگره‌هایی برنامه‌ریزی کنیم که میوه آن را سال‌ها بعد برداشت می‌کنیم.

این عالم برجسته ابراز داشت: سلمان از سود پول خود در بانک استفاده نمی‌کرد بلکه زنبیل می‌بافت و از فروش آن معاش می‌کرد.

وی افزود: مسلمان‌ها سالانه‌ای داشتند که دخل و خرج آنها را بیت‌المال حساب می‌کرد و برای هرکس به میزان خدمتش در اسلام سهمی داشت و سلمان نیز دریافت می‌کرد اما آن را می‌اندوخت.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان با مقایسه سلمان و ابوذر بیان کرد: ابوذر به عنوان یک نمونه اطاعت از علی (ع) بود که در اطاعت از اسلام کم نمی‌گذاشت.

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه سلمان آمادگی ترویج، تبلیغ و کار تدریجی را به طور وسیع داشت، اضافه کرد: سلمان با خوب رفتار کردن و جلب اعتماد مردم توانست استاندار مدائن شود.

وی اضافه کرد: سلمان فرمانداران شهرستان‌ها را برگزید و محبت اهل بیت (ع) را در اسلام و ایران کلید زد.

وی با بیان اینکه محبوبیتی که امام رضا (ع) در خراسان دارد یک رشته بزرگ آن به سلمان برمی‌گردد، گفت: سلمان به دلیل حرکت صبورانه صحیح خود با کسی بحثی نمی‌کرد و بسیار آرام روابط خود را با دیگران حفظ می‌کرد.

این استاد حوزه در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه یهود در علمای اسلام رخنه کرده بودند و مشاور بزرگ‌ترین شخصیت‌ها شدند، تصریح کرد: دنیای کفر امروز محصول این‌گونه اشتباهات بزرگان است.

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به نتیجه‌ای که از رفتار سلمان و ابوذر به دست می‌آید اضافه کرد: انقلاب اسلامی میوه زحمت‌های بسیار سلمان بود و جنگ 33 روزه نیز که باعث شد ذلت به اسرائیل کشانده شود محصول زحمت‌های ابوذر است.

وی بیان کرد: تمام شکوه حزب‌الله از ابوذر است و این گونه است که آدمی می‌تواند بعد از هزار سال صاحب این ثمرات باشد چرا که سلمان و ابوذر مظهر کلمه طیبه بودند.

نام:
ایمیل:
* نظر: