آخرین اخبار
کد خبر: ۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
به همت سپاه ناحیه ارسنجان همایش امر به معروف و نهی از منکر با حضور فرماندار، مسوولین ادارات ، ائمه جمعه و جماعات و مسوولین هیئات مذهبی شهرستان ارسنجان در سالن بصیرت سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تنویر از ارسنجان ، حجت الاسلام والمسلمین میر مرشدی محقق و استاد حوزه و دانشگاه از قم با اشاره به آیه88 سوره هود گفت: (( همه اولیاء خداوند براساس همین روح آرمانی به میدان آمده اند. همه آمده اند که اصلاح کنند . و اصلاح طلبی به معنای هر روز تغییر پیدا کردن و تحول داشتن و انقلاب و دگرگونی حقیقی به وجود آوردن جزء آرمانهای پیامبران و اولیاء خداوند است.))

میر مرشدی گفت :(( حقیقت روح اصلاح طلبی یعنی رضایت حق تعالی و زمینه سازی برای خواستهایی که خداوند از بشریت خواسته است . و در این زمینه قطعا کسانی هستند که به خاطر در خطر بودن منافع شخصی خود یا منافع گروهی یا اعتقادی و فکری و اجتماعی اجازه فراهم آمدن زمینه اصلاحات را نمی دهند.))

وی اصلاح طلب حقیقی را امام حسین (علیه السلام ) دانست و اظهار داشت اصلاح طلبی به معنای زنده کردن ارزشهای الهی است و این هدف همه انبیاء و اوصیاء الهی بود.

حجت الاسلام و المسلمین میر مرشدی افزود متاسفانه امروزه بعضی ها کلمه اصلاحات را مصادره کردند و از آن برداشت نا صحیح و به معنای از بیخ و بن کندن همه خوبی ها و پاکی ها  و ارزشها می دانند.درحالی که این با مفهوم حقیقی اصلاحاتی که پیامبران الهی پرچم دار آن بودند هم خوانی ندارد. و کلمه اصلاحات یک کلمه قرآنی است.

  میر مرشدی گفت : (( ما باید به جامعه القاء کنیم که هر سال محرم باید از سال پیش به آرمانهای انبیاء الهی و ارزشهایی که امام حسین (علیه السلام ) به خاطر آن به میدان آمده اند نزدیکتر شویم . و این وظیفه کسانی است که امروزه پرچم و علم حسینی را در دست گرفته اند .

وی در بخش دیگر از سخنان خود خطاب به مداهان و مسوولین هیئات مذهبی گفت : ((امروزه متاسفانه بعضی از هیئات مذبی فقط دنبال افراد خوش صدا هستند و این کافی نیست و صوت خوش یک بخش از ماجرا است اما مهمتر از صوت خوش محتوای خوش است و این حقیقت اسلام و امر به معروف است که پیامبر اسلام بر آن تاکید داشتند.))

میر مرشدی با اشاره به ارتبات تنگا تنگ بین آرمانهای پیامبران ، عاشورا و انقلاب گفت : (( امروزه مهمترین امر به معروف دفاع از آرمانهای شهداء است. ))

حجت الاسلام میر مرشدی یکی از شاخص های هیئات مذهبی و مراسمات محرم و صفر را زنده نگه داشتن پیام انقلاب و روح انقلاب اسلامی که روح استکبار ستیزی و روح مبارزه با ظلم است دانست.

وی، بیان کردن حقانیت ولی فقیه برای مردم ، حفظ وحدت در صحنه عمل ، به نمایش گذاشتن جلوه های زیبای نظام مقدس اسلامی و حجاب و حیاء را از حقیقت های امر به معروف دانست.    

نام:
ایمیل:
* نظر: