آخرین اخبار
کد خبر: ۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
مسئول سازمان بسيج هنرمندان فارس گفت: هنرهاي تجسمي مي تواند فطرت را مورد خطاب قرار دهد و با سير يك مسير درست اهداف متعالي را دنبال نمايد.
به گزارش تنویر ، حجت حسني در خصوص برگزاري چهارمين جشنواره هنرهاي تجسمي سازمان بسيج هنرمندان فارس بيان داشت: بدون شك هنر به عنوان موثرترين و رساترين وسيله در انتقال فرهنگ و انديشه است.
وي ادامه داد: با توجه به گستردگي و كاربرد فراوان هنر در دهه هاي اخير به خصوص در قشر گسترده بسيج و خصوصا جوانان و علاقه مندان اعم از زن و مرد برگزاري اينگونه جشنواره ها مي تواند بستر مناسبي جهت حضور گسترده پرشور و فعال بسيجيان در عرصه هاي فرهنگي و هنري شود.
مسئول سازمان بسيج هنرمندان فارس افزود: اين جشنواره ها زمينه مناسبي را جهت حمايت، شناسايي و عرضه كارهاي هنري ايجاد مي كند.
حسني اضافه كرد: همچنين در برگزاري جشنواره ها توانمندي هنرمندان بسيجي را در عرصه هاي هنري همراه با ارايه الگوهاي ارزشمند و اصيل فرهنگ و هنر اسلامي به جامعه در حد توان به نمايش خواهيم گذاشت.
وي تصريح كرد: با توجه به گستردگی رشته ها ی هنرهای تجسمی و پتانسیل و قابلیت های فراوانی که در کشور به خصوص در استان فارس وجود دارد می تواند تاثیر خوبی را در جامعه ایجاد نماييد.
اين مقام فرهنگي با اشاره به اينكه در رشته های مثل نقاشی بستر مناسبی براي پيشرفت وجود دارد، بيان داشت: نقاشي و همچنين بقيه رشته هاي هنرهاي تجسمي در زیباسازی شهر و استفاده از المانهای دینی و الهی در جامعه تاثیر گذار است.
هنرهای تجسمی می تواند موجبات شادی، خوبی و اشاعه معروفات را بیش از پیش در جامعه فراهم نمایید.
حسني گستردگی و تعدد هنرهای تجسمی را یکی از ویژگی های برتر این رشته دانست و گفت: اگر به ويژگي گستردگي هنرهاي تجسمي توجه ویژه شود در واقع اين رشته می تواند تاثیرات خوبی را ایجا کند.
وي خاطرنشان كرد: تعدد هنرهاي تجسمي از لحاظ شمارشي مي تواند تاثيرات بسيار زيادي را در جامعه ايجاد نماييد چراكه تاثيري را كه يك عكس، خط زيبا و يك كاريكاتور مي تواند انجام دهد شايد هيچ سلاح سردي نتواند انجام دهد.
مسئول سازمان بسيج هنرمندان فارس گفت: اگر به هنرهاي تجسمي توجه بشود نقش بسيار مهمي را مي تواند در مقابله با جنگ نرم به خوبي ايفا كند زيرا هم در گسترش انديشه هاي الهي و ديني تاثيرگزار است و هم تهاجم دشمن را كم و كمتر مي كند به دليل آنكه هنرهاي تجسمي مي تواند فطرت را مورد خطاب قرار دهد و با سير يك مسير درست اهداف را دنبال نماييد.
حسني افزود: در هر صورت توجه به كارايي و ويژگي هنرهاي تجسمي مي تواند نقش آن را كه در مقابله با جنگ نرم بسيار مهم  و اثرگزار است را بيشتر و در معرض نمايش قرار دهد.
وي تصريح كرد: توجه به هنرهاي تجسمي مي تواند در محقق شدن شعار سال يعني توليد ملي حمايت در كار و سرمايه ايراني كمك كند و درنتيجه كارهاي بسيار خوبي را مي توان با هنرهاي مثل معرق و منبت به عرصه توليد رساند.
مسئول سازمان بسيج هنرمندان فارس اضافه كرد: همچنين مي توان مجموعه ها و سيرهاي نمايشگاهي در قالب كاريكاتور به عنوان توليدات فرهنگي هنري ايجاد و توزيع كرد و نيز با ايجاد كارگاههايي آموزشي هنرمندان مي توانند موجب توليد آثار هنري در هنر نقاشي، خوشنويسي و ... به خلق اثر پرداخت.
حسني بيان داشت: حتي ادرات و نهادها مي توانند بسياري از مجلات زيبا و تاثير گزار را در قالب هنرهاي سنتي و شاخه هاي مختلف آن توليد نمايند.
وي عنوان كرد: توليد كار و سرمايه ايراني فقط شعار نيست بلكه بايد به آن پرداخته و به مرحله اجرا برسانيم كه اين مهم تنها با كمي توجه در بودجه و اعتبارات فرهنگي هنري ادرات و نهادها و سازمانهاي متولي مي تواند با توليد آثار در تحقق اين شعار كليدي كمك نمايند و اين زماني محقق مي شود كه همه گفته ها و انديشه ها را به مرحله عمل درآوريم و به سخن مقام معظم رهبري جامعه عمل بپوشانيم.
اين مقام مسئول گفت: به دلیل کیفیت بخشی به آثار ارسالی به جشنواره هنرهای تجسمی مهلت ارسال آثار تا 20 آبان ماه سال جاری مشخص شده بود. و مهلت ارسال اصل آثار نيز تا 25 آبان ماه جاري تعيين شده است.
وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا نتايج داوري را در بخشهاي مختلف جشنواره تا 2 آذرماه جاري اعلام كنيم.
حسني در پايان گفت: از 4 تا 14 آذرماه نمايشگاه آثار برگزيده چهارمين جشنواره هنرهاي تجسمي سازمان بسيج هنرمندان فارس را در فرهنگسراي هنر برگزار خواهيم كرد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: