آخرین اخبار
کد خبر: ۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج ساخت هزار و 700 واحد مسکونی و 7 هزار واحد دامی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی را تقبل کرده بود که روز سه‌شنبه نیمی از واحدهای مسکونی و 5 هزار واحد دامی توسط فرمانده کل سپاه تحویل مردم می‌شود.

به گزارش تنویر به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در برنامه تلویزیونی «پایش»، در پاسخ به سؤال این برنامه مبنی بر اینکه با گذشت 8 ماه از سال تولید ملی کدام یک به وظایف خود در حمایت از تولید ملی بهتر عمل کرده‌اند؟ از میان مردم،‌ مسئولان و تولیدکنندگان، گفت: هیچ کدام‌مان. ولی مردم همیشه پیشتاز بوده‌اند و در پیروی از ولایت جلو زدند.

نقدی ادامه داد: برخی انتقاد می‌کنند که چرا بسیج راجع به همه موضوعات اظهار نظر می‌کند، دلیل آن این است که بسیج متشکل از همه اقشار جامعه است و ایده‌های نویی از بدنه سازمان در عرصه‌های مختلف به جریان می‌افتد.

وی با بیان اینکه نقش آفرین بسیج در عرصه اقتصاد می‌تواند جدی باشد، افزود: البته میزان آن بستگی به میزان بهره برداری مدیران عالی کشور از ظرفیت بسیج دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: تمام آنچه مقام معظم رهبری راجع به اقتصاد مقاومتی فرمودند را تحلیل و بررسی کرده‌ایم. ما در بسیج شورایی برای تببین اندیشه ولایت داریم که همه فرمایشات ایشان را مرور و تکالیف بسیج را استخراج می‌کنند.

نقدی ادامه داد: در همین راستا از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، 12 مؤلفه را استخراج کردیم که در دو دسته اقتصاد کلان و اقتصاد خرد قرار می‌گیرند. اقتصاد کلان به دولت برمی‌گردد و نقش اصلی اقتصاد خرد را مردم ایفا می‌کنند. نقش بسیج در حوزه اقتصاد خرد آشنا کردن مردم با اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطرنشان کرد: 6 مؤلفه اقتصاد خرد، عبارتند از فرهنگ کار و تولید بیشتر، حداکثر استفاده از ظرفیت‌ها، اصلاح الگوی مصرف، حمایت از تولید داخلی، خودباوری و اعتماد به نفس و مردمی کردن اقتصاد.

نقدی با بیان اینکه مردم سرمایه‌های عظیمی دارند، گفت: باید به درد و دل‌های مردم در حوزه اقتصاد توجه کرد. پایه مردمی کردن اقتصاد این است که میدانی باز شود تا انسان‌ها با احساس امنیت سرمایه گذاری کنند. تصمیمات خلق الساعه بزرگترین آفت ثبات اقتصادی و اقتصاد مردمی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در واکنش به عدم تعیین قیمت ثابت فروش خودروها، اظهار داشت: آنچه در خرید و فروش به ما توصیه شده این است که هر جنسی را به قیمتی که تهیه شده، بفروشید و این سبک که به قیمت آینده جنسی را بفروشیم، مذموم است.

نقدی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات با اقتصاد مقاومتی رفع می‌شود، گفت: یکی از این مشکلات وابستگی به فروش ذخایر خام خصوصا نفت است، چرا ما به جای آنکه فکر کنیم چگونه نفت خود را بفروشیم، به این فکر نمی‌کنیم که چه کار کنیم نفت‌مان را نفروشیم. این یک فرصت برای ماست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: وقتی مجبور باشیم از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال مردم غزه چگونه در یک باریکه در فشار زندگی می‌کنند یا مثلا کاری که 30 سال در خصوص خودکفایی بنزین انجام ندادیم، بعد از تحریم ظرف یک سال و نیم انجام دادیم، یا مثلا در صنعت دفاعی از اول دهه 80 تا 90 جهش بی‌سابقه و عجیبی می‌بینیم که به دلیل حضور آمریکا در منطقه است. ما باید وابستگی به فروش نفت را قطع کنیم.

نقدی با اشاره به دیگر مؤلفه‌های اقتصاد کلان مقاومتی تصریح کرد: حداکثر استفاده از زمان، حرکت با برنامه و بدون شتابزدگی و تصمیمات خلق الساعه، تسلط بر مدیریت منابع، تاکید بر اقتصاد دانش بنیان و مبارزه با مفاسد اقتصادی از دیگر مؤلفه‌های اقتصاد کلان مقاومتی است.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی اقتصاد ما فرهنگ است، اظهار داشت: ما عناصر اصلی اقتصاد را داریم ولی فرهنگ تولید و کار اقتصادی را نداریم. در رابطه با کالاهای داخلی همه باید همت کنیم. به عنوان مثال ما بهترین میوه‌های دنیا را در ایران داریم ولی شاهد واردات میوه‌های خارجی هستیم و یا مثلا واردات لوازم آرایش، گل، شکلات و تسبیح. چرا تسبیح ذکر ما را باید مشرکین بسازند؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ترویج و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و حمایت از طرح‌های مردمی در این خصوص در بسیج صورت می‌گیرد.

نقدی همچنین با انتقاد از تصاویر خارجی نقش بسته بر لوازم تحریر گفت: با صنف لوازم تحریر صحبتی داشتیم تا به جای تصاویر خارجی از شخصیت‌های ایرانی بر روی این لوازم استفاده کنند که متاسفانه مقداری لوازم تحریر خارجی وارد شده بود اما با این حال گروهی، صد هزار کیف و یک میلیون دفترچه با تصاویر شخصیت‌های ایرانی تولید کردند که با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات بسیج در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی گفت: بسیج ساخت هزار و 700 واحد مسکونی و 7 هزار واحد دامی را تقبل کرده بود که روز سه‌شنبه نیمی از واحدهای مسکونی و 5 هزار واحد دامی توسط فرمانده کل سپاه تحویل مردم می‌شود.

نقدی در پایان اظهار داشت: علما و وعاظ ما از منابر و فرصت‌هایی که در اختیار دارند برای تبلیغ و تبیین اقتصاد مقاومتی و فرهنگ سازی در این عرصه استفاده کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: