آخرین اخبار
کد خبر: ۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۵
به همت حوزه مقاومت بسیج ولایت شهر صدرا به مناسبت هفته بسیج و فرارسیدن ماه محرم نشست بصیرتی فلسفه عاشورا  از سلسله نشست های بصیرتی بسیج در امتداد عاشورا ، با سخنرانی سرهنگ علی محمد محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه محمد رسول ا... (ص) در مکان پایگاه مقاومت بسیج شهید کریم نژاد برگزار  شد.

به گزارش خبرنگار تنویر ، سرهنگ محمدی با تسلیت فرارسیدن ماه محرم بیان کردند در ماه محرم ما همه با شور حسینی دور هم جمع میشویم در خیمه ها و مجالسی که برای امام حسین (ع) برپا شده به عزاداری می پردازیم و اینکه مسئله مهمتر از شکل عزاداری ، فلسفه عزاداری است ما به چه دلیلی عزاداری می کنیم ، واقعه ای که هزار و چهارصد سال از آن گذشته چرا ما هر ساله جمع می شویم و به عزاداری می پردازیم. قطعا شناخت این فلسفه خیلی مهم است ، باید درک کرد درسی که از قیام عاشورا می گیریم چیست ؟

واقعه عاشورا ، خود اصل واقعه شاید یک نصف روز طول کشیده است . اما همین نصف روز اسلام را بیمه کرده است.

 در ادامه با اشاره به سخنان حضرت امام (ره) : ما هرچه داریم از محرم و صفر است و سخنی دیگر از امام (ره) :سیدالشهداء مذهب را بیمه کرد . بیان کردند ما باید چرا ها را پیدا کنیم ، چرا واقعه عاشورا مذهب را بیمه کرده است ما بزرگترین درسی که از سیدالشهداء(ع) می گیریم ، درس آزادگی است. اینکه حضرت به کفار فرمودند اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید ، این درس آزادگی عدم تسلیم و عدم سازش در مقابل ظلم در مقابل کفار یکی از درس های بزرگ عاشورا است ، زیر بار ستم زندگی نکردن ، زیر بار ظلم نرفتن ، آزاده بودن این درس بزرگی است . 

سرهنگ محمدی با بیان اهمیت مدح هایی که مداحان بزرگوار می گویند. فرمودند یک مداحی توام با ذکر شجاعت حضرت باید باشد  مداحان اشعاری را بگویند که شان ابا عبدالله(ع) خدشه دار نشود . بعضی از اشعار متاسفانه در شان حضرت نیست .

فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول ا...(ص) شیراز با بیان اینکه اگر ما امروز یک نگاهی به وضعیت فعلی خودمان داشته باشیم ،میبینیم که جمهوری اسلامی ایران در مقابل جهان کفر و نظام سلطه ایستاده است ، همان طوری که در واقعه عاشورا قیام حضرت را مورد محاصره قرار دادند آنها را از آب محروم کردند ، الان هم دنیا کشور جمهوری اسلامی ایران را مورد تحریم قرار داده است و در واقع ما مورد محاصره اقتصادی قرار داریم. اما دشمنان نمی دانند که مردم ایران فرزند عاشورا هستند ، فرزند عاشورا از عاشورا درس مقاومت و ایستادگی گرفته است . این درس ها در مجالس ابا عبدالله(ع) باید گفته شود فلسفه عزاداری و اینکه اهداف امام حسین(ع) به مردم ارائه شود حضرت سر تعظیم در مقابل کفر فرود نیاورد ، الان هم همین طور است ما نباید در مقابل نظام سلطه سر تعظیم فرود بیاوریم هر چند که عده ما قلیل باشد هر چند که ما در محاصره باشیم.

سرهنگ محمدی در پایان گفت : اگر ما اطاعت از رهبری داشته باشیم ، اگر ما گوش به فرمان فرمانده باشیم چه بسا عده قلیل ما بر عده کثیر دشمن پیروز خواهد شد و شرط این پیروزی صبر است./224224

نام:
ایمیل:
* نظر: