آخرین اخبار
کد خبر: ۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴
اولین يادواره شهدای گمنام‌ اطلاعات سپاه استان فارس شب گذشته به ‌همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تنویر از سپاه ثارالله شیراز ، به همت سپاه ثارالله شیراز اولین پیش یادواره شهدای گمنام عرصه اطلاعات سپاه استان فارس با حضوریادگاران 8 سال دفاع مقدس و خانواده معظم شهداء در شامگاه یکشنبه 12 آذرماه در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد.

در این یادواره سرهنگ ‌منصور ميرزائيان، فرمانده سپاه ثارالله شيرازبا بيان اينكه اين محفل و مجلس متعلق به شهداست، گفت: شهدا و خانواده‌های آن‌ها باعث سرافرازی و افتخار ميهن اسلامی‌مان شدند و اميدواريم كه اين توفيق را داشته باشيم تا لحظاتی از عمرمان را خادمی خانواده‌های شهدا كنيم.

وی با بيان اينكه برخی شهدای عرصه گمنامی را می‌شناسيم كه خانواده‌های آن‌ها نمی‌دانستند آن‌ها شهدای اطلاعات بودند، خاطرنشان كرد: زمانی‌كه رزمندگان در پشت جبهه استراحت می‌كردند بچه‌های اطلاعات در قلب دشمن در حال شناسايی و عمليات بودند و در شب عمليات جلودار بودند يعنی بيشترين خطر را آنان به چشم می‌ديدند.

سرهنگ ميرزائيان خاطرنشان كرد: اين يادواره، پيش مقدمه كنگره 313 نفر از شهدای اطلاعات سپاه فارس است كه به ‌همت ناحيه ثارالله شيراز برگزار شد و اميدواريم در آينده شاهد برگزاری چنين برنامه‌هايی توسط نواحی ديگر باشيم.

فرمانده سپاه ثارالله شيراز گفت: ‌امروز اگر از شهدا گمنام، نام آورده شود و عكس آن‌ها به ديد عموم گذاشته و برای بزرگداشت آن‌ها يادواره برگزار شود بهترين معروفات است و چه معروفاتی بهتر از معرفی شهداست .

وی‌ ادامه داد: امروز اگر بخواهيم بين نسل اول انقلاب و نسل امروزی پيوند ايجاد كنيم می‌توان با استفاده از تبيين فرهنگ ايثار و شهادت و شناسايی شهدا اين كار را انجام داد و با اجرای چنين برنامه‌هايی فرهنگ شهادت در جامعه نهادينه می‌شود .

سرهنگ ميرزائيان در پايان گفت: هنوز آثاری از برخی از شهدای اطلاعات در دست نيست كه اگر آثاری از شهدای اطلاعات دارند، تقاضا می‌شود آن را به دبيرخانه كنگره شهدای گمنام‌ ارسال كنند تا در كنگره شهدای اطلاعات كه در دی‌ماه در شيراز برگزار می‌شود، از آن استفاده كنيم .

نخستین یادواره شهدای گمنام اطلاعات سپاه فجراستان فارس 21 دی ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود./224224

نام:
ایمیل:
* نظر: