کد خبر: ۷۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
شرح وظایف اتوبوس انقلاب:
جلسه هماهنگی وبرنامه ریزی برنامه اتوبوس انقلاب در تاریخ 8 بهمن ماه سال 1394 با حضور آقای متولی مسئول انجمن راویان فارس، آقای دوکوهی، آقای مهدوی، سردار رنجبر، آقای زحمتکشان، آقای کشاورز ،خانم حسینی، خانم جوکار وخانم دهقانیان برگزار گردید.
به گزارش ستاد حفظ و نشرآثار 15 هزار شهید دفاع مقدس ، جلسه هماهنگی وبرنامه ریزی برنامه اتوبوس انقلاب در تاریخ 8 بهمن ماه سال 1394 با حضور آقای متولی مسئول انجمن راویان فارس، آقای دوکوهی، آقای مهدوی، سردار رنجبر، آقای زحمتکشان، آقای کشاورز ،خانم حسینی، خانم جوکار وخانم دهقانیان برگزار گردید.

آقای متولی مسئول انجمن راویان فارس ضمن ارائه گزارشی از برنامه سال گذشته اتوبوس انقلاب بیان داشت:متاسفانه از اتفاقات انقلاب شیراز و مکانهای این جریان آثار کمی باقی مانده و تنها مکانهایی مانند مسجد حبیب دست نخورده باقی مانده است که برای حضور دانش آموزان مناسب است .و ارگ کریمخانی و حرم مطهر شاهچراغ (ع) نیز از دیگرمکانهایی است که سال گذشته دانش آموزان از آن دیدن می کردند و روایت مبارزات مردم شیراز را از زیان راویان بزرگوار می شندیدند .

در سال گذشته آقایان افخمی، دوکوهکی و سردار عبدالله زاده حضور داشتند و امسال می خواهیم از حضور راویان بیشتری استفاده کنیم و حتی این برنامه را به شهرستانها نیز تعمیم می دهیم.


شرح وظایف اتوبوس انقلاب

سردار افخمی نیز در این جلسه بیان داشت : سال گذشته تجربه بسیار خوبی بود و حسن مسیر این است که تجمع اولیه در مسجد حبیب است و فرصت مناسبی برای بیان خاطرات و بعد در محل ارگ کریمخانی و حرم شاهجراغ نیز خاطرات رو ارائه کردیم و من اولین کسی بودم که سر شهید دستغیب را بعد از شهادت در بغل گرفتم.

آقای مهدوی گفت: از این حرکت و کار انقلابی تشکر می کنم که حرکت بسیار خوبی است .شهید مهدوی نیز از جمله انقلابیونی بود که در ایام انقلاب از ارگ کریمخانی پرت شد و به شهادت رسید . روزنامه روز 23 بهمن سال 57 اسامی شهدای انقلاب شیراز را درج کرد که اسم سه شهید هادی مهدوی ،هادی خلوصی، هادی مرادی در آن دیده شد که نکته جالبی بود.

آقای  مهدوی  ادامه داد : خیلی از کسانی که در دوران انقلاب شهید شدند جنازه آنها پیدا نشد و یا شبانه دفن شدند .

سردار دوکوهکی از مبارزین انقلابی شیراز نیز بیان کرد: اتوبوس انقلاب کار بسیار موثری است که دراین شرایط هر قدم کوچکی که برداشته شود موثر و هم است . بنظر من بهتر این است که دانش آموزان سئوال بپرسند تا جواب سئوال های خود را بگیرند.

خانم جوکارمسئول خواهران راویان فجر نیز گفت: حضور گروه های مستند ساز از ابتدای برنامه ، تهیه لیست شهدای انقلاب، برگزاری شب خاطره در مسجد حبیب، تهیه کتاب خاطرات زندانیان در دوران ساواک ،و کتاب کاروان انقلاب شیراز ار جمله طرح هایی است که می توان به اجرا در آورد.


شرح وظایف اتوبوس انقلاب

خانم حسینی نیز پیشنهاد داد : روز تاسوعای سال 57 مسیر راهپیمایی شبیه کلتی بود که مردم شیراز این مسیر را در دفاع از انقلاب طی کردند. شهدای انقلاب بسیار مظلوم هستند در صورتی که آنها شالوده انقلاب را ریختند و ما از آن بهره بردیم .شهید محمد جواد ومحمد حسن روزیظلب در اتفاقات مسجد حبیب حضور داشتند و حتی در سرویس یهداشتی مسجد حبس شده بودند .

خانم دهقانیان نماینده موسسه نشر فرهنگ شهادت بیان داشت : استقبال دانش آموزانو اثر خاطرات برنامه سال گذشته بسیار خوب بود و حتی مکانهایی مانند مسجد حبیب نیز احیا شدند و اهالی محل و مسجد نیز در برنامه حضور یافته و برای برنامه سال جدید مسجد مرتب و رنگ آمیزی شده است . دانش آموزان شبهات و سدوالهای زیادی دارند که بنظر می رسد اگر راویان در خلال صحبتها به این شبهات پاسخ دهند برای دانشآموزان و خانواده آنها نیز موثر باشد .


شرح وظایف اتوبوس انقلاب

وی ادامه داد : راه اندازی برنامه تئاتر شهری در شب های انقلاب در محل ارگ کریمخانی ، نصب نماد انقلاب شیراز در میدان شهدا نی از دیگر برنامه هایی است که برای ایام انقلاب قابل برنامه ریزی است .

در سال جاری علاوه بر راه اندزی اتوبوس انقلاب با حضو راویان جدید ، رونمایی از نرم افزار موبایل شهدای انقلاب شیراز نیز انجام می شود.

سردار رنجبر نیز از خاطرات خود در دوران انقلاب گفت و حضور سر بازان در تظاهرات انقلابی مردم شیراز.

مصوبات جلسه:

- تهیه آرشیو روزنامه کیهان شیراز در روز 23 بهمن 57

- ابلاغ اسامی شهدای انقلاب شیراز به شورای هماهنگی تبلیغات شیراز جهت اعلام در مسیر راهپیمایی شیراز

- حضور دانش آموزان در کنار مقبره مطهر شهدای 15 خرداد 57 و بیان خاطرات آنها

- تهیه کتاب نامی که ماند خاطرات شهید کاظم ظل انوار

- تهیه کتاب معرفی انقلاب شیراز از اداره ارشاد

- جمع آوری و ثبت خاطرات زندانیان دوران انقلاب شیراز با هماهنگی آقای افخمی

- برگزاری مراسم شب خاطره در شب 22 بهمن شیراز

- هماهنگی با شهرداری جهت نصب تصاویر شهدای انقلاب در میدان شهدای شیراز

مصاحبه با زنان فعال انقلابی

/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: