آخرین اخبار
کد خبر: ۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
در سال 1307 هجری شمسی در خانه ادیب فاضل و وارسته ای به نام حاج شیخ محمود مفتح دیده به جهان گشود پدر و مادر شهید مفتح که از تولد این فرزند مبارک بسیار مسرور و شادمان گشتند و او را محمد نامیدند.

اشاره

دکتر شهید مفتح از جمله دانشمندانی است که همه عمر گرانقدر و پربهای خود را  صرف احیای فرهنگ و معارف ناب و اصیل اسلامی کرد و در سنگرهای مختلف علمی و سیاسی  با جهل و تباهی و ستم به ستیز پرداخت.

 

شهید دکتر مفتح برای آنکه وجود دانشگاه ها  را از تهاجم فرهنگی همه جانبه استعمار غرب و شرق رهایی بخشد  و علفهای هرز طاغوتی از میان بردارد و چشمه های روشنی از ارزشهای والای دینی را در این كانون اندیشه، جاری سازد

 

 و  نغمه جدایی دین از دانش را که توسط دشمنان قسم خورده اسلام شروه شده بود خاموش نماید و هرگونه تبلیغات مزورانه که سبب می شد بذر نفرت و ضدیت بین حوزه و دانشگاه پاشیده می شد

 

 را خنثی نماید از هیچ کوششی دریغ نکرد و با تلاش فراوان و خستگی ناپذیر این دو كانون مهم علمی و دینی کشور را به هم پیوند داد و فرهنگ حاكم بر دانشگاه را كه ارمغان غرب بود متحول ساخت و باورهای دینی را بر فضای آن حاكم نمود و به مصداق ((زكاة العلم نشره )) جرعه هایی از اندیشه هایی را كه در حوزه آموخته بود به كام دانشجویان شیفته فضیلت سرازیر نمود.

 

تولد

 

در سال 1307 هجری شمسی در خانه ادیب فاضل و وارسته ای به نام حاج شیخ محمود مفتح دیده به جهان گشود پدر و مادر شهید مفتح که از تولد این فرزند مبارک بسیار مسرور و شادمان گشتند و او را محمد نامیدند.

 

 دانش طلبی در سایه معنویت و تربیت و در پرتو فضیلت از همان دوران کودکی، حلاوت جان این كودك گردید

 

پدر شهید مفتح روحانی فرزانه و عالم متعهد مرحوم حاج شیخ محمود مفتح از واعظان مشهور همدان بود كه در نهایت اخلاص و صداقت روزگار می گذراند و چون وی در ادبیات عرب و فارسی تبحر داشت اشعار زیادی در مدح و منقبت و رثای اهل بیت سروده كه ضمن زیبایی های لفظی از مضامین عالی و تاریخ صحیح ائمه و احادیث معتبر سرچشمه گرفته بود.

 

 وی علاوه بر سخنوری و وعظ در حوزه علمیه همدان به تدریس مشغول بود.

 

شهید مفتح روی آوردن به علم و آراسته گردیدن به صفاتی پسندیده را از پدری عالم و مادری نیكوسرشت در كلاس باصفای خانواده آموخت، از هفت سالگی پایش به مدرسه گشوده شد و در زمینه ادبیات از پدر ادیب و شاعر خویش بهره مند گردید شهید مفتح پس از فراگیری مقدمات علوم عربی، فقه و بخشی از منطق نزد پدر و اساتید وقت حوزه همدان به سال 1322 ش. به آشیانه اهل بیت - قم مقدس - مهاجرت نمود و در مدرسه دارالشفاء و در حجره ای محقر و نمناك اقامت گزید و همچون دیگر جویندگان معارف دینی با جدیت و اهتمامی درخور اهمیت به كسب علوم و مكارم پرداخت

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: