آخرین اخبار
کد خبر: ۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۳
رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: امروز دشمن با تزوير دشمني مي كند و دشمني آمريكا در اوج خود به تمامي عرصه ها همچون اقتصاد، ورزش، هنر، تجارت، رسانه و ... گسترش يافته و در اوج خصومت دشمن، بايد حماسه ها خلق شود.
به گزارش تنویر به نقل ازپايگاه اينترنتي بسيج، سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين در همايش تبيين گفتمان هنر انقلاب اسلامي كه به مناسبت روز بسيج هنرمندان با حضور هنرمندان و هنردوستان در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: مقاومت، اراده و عمل انسان هاي شرافتمندي است كه با كمتر بودن عده و امكانات تصميم به ايستادگي در مقابل زور دارند و تسليم نشده و راه تكامل را ادامه مي دهند.

سردار نقدي با بيان اينكه جبهه مقاومت با روحيه و ايمان در مقابل دشمني با امكانات مجهز، توازن قوا را برقرار مي كند اظهار داشت: روحيه و ايمان به انساني با دست خالي فرصت مي دهد تا در مقابل ارتشي با تمام امكانات بايستد و اهميت جايگاه هنر براي ايجاد و تقويت روحيه و ايمان از اين منظر درك مي شود.

وي هنر را از مهمترين عوامل تامين روحيه و ايمان به رزمندگان مقاومت دانسته و تصريح كرد: در انقلاب اسلامي و دفاع مقدس ديده شد كه چگونه جمله هاي امام بزرگوار، زيارت ها و مداحي ها، شعارنويسي ها و سخنراني فرماندهان بزرگ سبب تقويت روحيه مي گرديد و اين، هنر است.

ايشان هنر در انقلاب اسلامي و مقاومت را مسئله اي جدي و اصلي عنوان كرده و افزود: وقتي دشمن با استفاده از سلاح ها و امكانات در جنگ سخت موفق نمي شود و به سلاح تزوير و با بيان ظاهري عناويني همچون صلح، حقوق بشر و غيره در صحنه ي مبارزه روي مي آورد؛ نقش هنر مضاعف مي شود.

رييس سازمان بسيج مستضعفين پرده برداري از چهره ي يك تزويركار را نقش مهم هنر در اين مبارزه دانسته و بيان كرد: گاهي يك كاريكاتور و يا يك جمله كوتاه، حقيقتي را آشكار مي كند كه يك كتاب نمي تواند و هنر بايد با بيان حقايق در اين عرصه حضور داشته باشد.

وي خاطرنشان كرد: در اين مبارزه خيلي ها ممكن است راه خود را گم كنند و فريب بخورند همان طور كه در طول تاريخ بسياري از ملت ها در مبارزه سخت پيروز شدند ولي در اين عرصه شكست خوردند مانند جريان مشروطيت، نفت و روي كار آمدن رضاخان در تاريخ ايران.

ايشان بر حماسه آفريني در نقطه اوج تقابل نيروي مقاومت و دشمنان تاكيد كرد و ادامه داد: جوهر حماسه، شور و شعور است و هنر در شور آفريني نقش بسزايي دارد.

جانشن فرمانده كل سپاه در امر بسيج با بيان اينكه مبارزه ما با دشمنان به نقطه حماسه سازي رسيده است گفت: در سال هاي گذشته جهاد اقتصادي و روشنگري سياسي را به طور عادي دنبال مي كرديم ولي با نامگذاري امسال از سوي امام خامنه اي، كارها ديگر عادي نبوده و بايد حماسه ها خلق كرد.

وي ايجاد شور در انقلاب براي حماسه سازي را نيازمند به هنر دانسته و اظهار داشت: امروز دشمن با تزوير دشمني مي كند و دشمني آمريكا در اوج خود به تمامي عرصه ها همچون اقتصاد، ورزش، هنر، تجارت، رسانه و ... گسترش يافته و در اوج خصومت دشمن بايد چنين خصومت هايي حماسه ها خلق شود.

ايشان هنرمند بسيجي را در خط مقدم مبارزه و مقاومت دانسته و تصريح كرد: گرفتن تلفات از هنرمندان انقلاب از برنامه هاي استكبار است كه با تخريب شخصيت، اهداي جوايز فرمايشي اسكار و ... هنرمندان را از ميان بر مي دارند و اين نشان از حضور هنرمندان در خط مقدم مي باشد چراكه در خط مقدم تلفات بيشتر است.

سردار نقدي بر ترويج فقه اسلامي هنر و اخلاق هنري در ميان هنرمندان تاكيد نموده و افزود: اخلاق هنر در ميان هنرمندان بايد ترويج شود تا يك هنرمند بتواند مظهر مقاومت يك كشور مقاوم و اسلامي باشد و اين پيشقراولان مبارزه و انقلاب در دوران امروز حفظ شوند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين اهداي جايزه اسكار توسط همسر رييس جمهور آمريكا را نشان از فرمايشي و سياسي بودن اسكار دانسته و بيان كرد: شرايط امروز براي هنرمندان ما كربلاي پنج و جزيره مجنون است كه در مقابل تاخت و تاز دشمن به هنر اسلامي ايستادگي كنيم و اين ايستادگي، روحيه مقاومت انقلابي مي خواهد.

ايشان با تشكر از فعاليت هاي هنري براي مقاومت و انقلاب اسلامي همچون جشنواره عمار خاطرنشان كرد: در اين زمينه به ايجاد بسترهاي صحيح و تبيين فقه هنر و اخلاق هنر نياز داريم و آشنايي با شهداي هنر همچون شهيد آويني به عنوان الگوهاي هنر مقاومت راه ميانبر مي باشد.

سردار نقدي در پايان سخنان خود اظهار داشت: در اين مسير از كادرسازي نبايد غفلت نمود تا تجربه هاي موفق به جوانان مستعد و انقلابي منتقل شود و آنها نيز به خوبي در زمينه هنر انقلابي و مقاومت گام بردارند.

همچنين در اين مراسم از فرج الله سلحشور (كارگردان سينما)، رضا برجي (تصوير بردار و عكاس)، شهريار بحراني (كارگردان سينما)، سيد مسعود شجاعي طباطبايي (كاريكاتوريست) و محمد گلريز (خواننده) به عنوان برخي از هنرمندان برگزيده انقلاب اسلامي تقدير شد.

انتهاي پيام
نام:
ایمیل:
* نظر: